  • 1. Data: 2012-08-01 11:32:31
    Temat: a mnie się marzy....
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    Taka platforma, "metabank".
    Jedno logowanie (jedna strona www, jeden login i hasło) i dostęp do
    wszystkich finansów (banki - wszystkie moje konta, biura maklerskie [no
    - chyba bardzo nieliczni mają więcej niż jedno], OFE, srofe, TFI...),
    widzę wszystkie moje pieniądze, lokaty, akcje, jednostki..., przelewam
    pomiędzy nimi natychmiastowo (no wiem - akcje trzeba sprzedać i ktoś je
    musi kupić), jedna karta, a przy płaceniu wybieram sobie z którego
    konta i jaką kartą (KK/DC/hwc) chcę zapłacić. Paypass wył-zał-ączany
    suwakiem na karcie...

    Komu by to przeszkadzało?

    Myślę, że jeśli nasi bankierzy się nie dogadają, to za 5 lat Zuckermann
    to będzie oferował i znów będziemy w dupie u Żyda.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 2. Data: 2012-08-01 12:22:49
    Temat: Re: a mnie się marzy....
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 01.08.2012 o 11:32 SQLwiel <_...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że jeśli nasi bankierzy się nie dogadają, to za 5 lat Zuckermann
    > to będzie oferował i znów będziemy w dupie u Żyda.

    To juz bylo... kiedys taki projekt uruchomil BRE Bank, obslugiwalo kilka
    bankow poza Multi i BRE. Niestety zbyt bardzo wyprzedzili potrzeby
    klientow i po pewnym czasie projekt umarl, a informacje o Multiporcie
    mozna znalezc juz tylko gleboko w archiwach ;)

    http://www.computerworld.pl/news/3574/BRE.Bank.uruch
    omil.serwis.Multiport.html

    MK

  • 3. Data: 2012-08-01 13:08:56
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 11:32:31 +0200, SQLwiel napisał(a):

> [...]
    > musi kupić), jedna karta, a przy płaceniu wybieram sobie z którego
    > konta i jaką kartą (KK/DC/hwc) chcę zapłacić. Paypass wył-zał-ączany

    Jeszcze by się okazało, że łopatologicznie pokazane są koszty
    poszczególnych rachunków i klienci zaczeliby "racjonalizować" swoje
    portfele. Brrr... Plany sprzedażowe wziełyby w łeb.

    > Myślę, że jeśli nasi bankierzy się nie dogadają, to za 5 lat Zuckermann
    > to będzie oferował i znów będziemy w dupie u Żyda.
    Dla mnie jako klienta super pomysł, wszystko w jednym miejscu. Zawsze
    jednak pozostaje kwestia kto by taką platformę zrobił, gdzie byłyby
    umieszczone serwery i kto by nad tym sprawował pieczę.

    FB, twittery i inne śmieci to jedno, ale bezpieczeństwo finansów to inna
    sprawa i naprawdę trzema mieć wielkie zaufanie u ludzi, żeby powierzyć tak
    wraźliwe dane.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2012-08-01 13:15:32
    Od: W <w...@w...pl>

    Franc wystukał, co następuje:

    > Dla mnie jako klienta super pomysł, wszystko w jednym miejscu. Zawsze
    > jednak pozostaje kwestia kto by taką platformę zrobił, gdzie byłyby
    > umieszczone serwery i kto by nad tym sprawował pieczę.

    I kto miałby za to płacić... bo z powietrza to by raczej nie było, więc jak?
    Reklamy? "Kupiłeś auto, tankuj na stacji X"?!

    > FB, twittery i inne śmieci to jedno, ale bezpieczeństwo finansów to inna
    > sprawa i naprawdę trzema mieć wielkie zaufanie u ludzi, żeby powierzyć tak
    > wraźliwe dane.

    Ja tam nie mam problemów, żeby mieć to rozproszone i jak jeden byt nie wie o
    drugiem... a żeby stało się to upierdliwe to nie wiem ile bym musiał mieć
    rachunków wszelakich.

  • 5. Data: 2012-08-01 19:13:51
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-01 11:32, SQLwiel pisze:
    > Taka platforma, "metabank".
    > Jedno logowanie (jedna strona www, jeden login i hasło) i dostęp do
    > wszystkich finansów

    Najlepiej jeszcze jedno stałe hasło do wszystkiego, żeby trojan na
    smartfonie nie był potrzebny do wykradzenia całej kasy klienta.

  • 6. Data: 2012-08-01 19:51:46
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Najlepiej jeszcze jedno stałe hasło do wszystkiego, żeby trojan na
    > smartfonie nie był potrzebny do wykradzenia całej kasy klienta.

    Stanowczo przesadzasz.
    Chyba, ze przychodziloby caly czas to samo haslo sms :).

  • 7. Data: 2012-08-01 20:03:16
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-01 19:51, Q pisze:

    > Stanowczo przesadzasz.
    > Chyba, ze przychodziloby caly czas to samo haslo sms :).

    To nie tak działa, trojan na komputerze i trojan na smartfonie
    pokazują to co klient ma zobaczyć, parametrów prawdziwego przelewu
    i prawdziwego sms od banku klient nie widzi.

  • 8. Data: 2012-08-01 20:37:54
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-01 19:13, MarcinF pisze:

    > Najlepiej jeszcze jedno stałe hasło do wszystkiego, żeby trojan na
    > smartfonie nie był potrzebny do wykradzenia całej kasy klienta.

    A słyszałeś (debilu) o hasłach jednorazowych, sms-owych, tokenach i
    innych systemach zabezpieczeń drugiego poziomu?

    Banda matołów nie zdaje sobie sprawy jak można ich wydymać przechwytując
    zaledwie hasło do Allegro. To chyba najbardziej wrażliwy punkt...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.