  • 1. Data: 2013-11-23 21:49:38
    Temat: Zmiany Regulaminów mBanku
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    W systemie transakcyjnym mBanku wyświetlił mi się następujący komunikat:

    Informujemy, że z dn. 25.11.2013 r. zmianie ulegają: Taryfa prowizji i
    opłat dla osób fizycznych, Taryfa prowizji i opłat dla firm, Tabele stóp
    procentowych dla osób fizycznych, Tabele stóp procentowych dla firm,
    regulaminy do kredytów dla firm oraz Regulamin otwierania i prowadzenia
    rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych i oszczędnościowy­ch w mBanku.

    Ponadto z dn. 20.11.2013 r. zmianie ulega waluta rozliczeniowa dla kart
    Visa (z wyłączeniem kart walutowych i kart wirtualnych).

    Dodatkowo z dn. 25.01.2014 r. ulegają zmianie regulacje dotyczące
    rachunków i kart debetowych dla osób fizycznych oraz dokumenty
    regulujące zasady świadczenia usług płatniczych.

    Szczegółowy opis zmian wraz z aktualną wersją dokumentów dostępny jest w
    Aktualnościach. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami...

    Do prawie codziennych zmian regulaminów mBanku już przywykłem, ale moją
    uwagę przyciągnął ten akapit:

    "Ponadto z dn. 20.11.2013 r. zmianie ulega waluta rozliczeniowa dla kart
    Visa".

    Szukałem w Regulaminach odpowiednich zapisów (także w "Regulaminie
    wydawania i użytkowania debetowych kart płatniczych"), ale nic na ten
    temat nie znalazłem.
    Czy ktoś z Was znalazł, w którym z Regulaminów ten zapis się mieści?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2013-11-23 22:09:01
    Temat: Re: Zmiany Regulaminów mBanku
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    [...]
    > Czy ktoś z Was znalazł, w którym z Regulaminów ten zapis się mieści?

    http://www.mbank.pl/pomoc/aktualnosc3271.html?c=news
    &m=displayArticle&id=3271&name=
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Fairy Tale, n.:

  • 3. Data: 2013-11-23 23:21:09
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 22:09:01 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:
    >
    > [...]
    >

    > http://www.mbank.pl/pomoc/aktualnosc3271.html?c=news
    &m=displayArticle&id=3271&name=
    > KJ

    Chociaż jedna zmiana korzystna dla klienta.
    Dzięki!

  • 4. Data: 2013-11-23 23:44:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    &m=displayArticle&id=3271&name=

    > Chociaż jedna zmiana korzystna dla klienta.
    > Dzięki!
    Bo ja wiem czy korzystna? OIDP rośnie opłata za przewalutowaie z 3 do 5 %
    (jeśli czegoś nie pomieszałem) IMO wjyjdzie na 0
    No i BARDZO nie podoba mi się, że
    data wiadomości to 22-XI, a zmiana obowiązuje od 20-XI ...
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Boy, that crayon sure did hurt!

  • 5. Data: 2013-11-24 00:19:57
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 23:44:40 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Bo ja wiem czy korzystna? OIDP rośnie opłata za przewalutowaie z 3 do 5 %
    > (jeśli czegoś nie pomieszałem) IMO wjyjdzie na 0

    Zgodnie z tym komunikatem:

    > Informujemy, że od 20 listopada 2013 r. walutą rozliczeniową dla kart
    > Visa będzie PLN. Oznacza to, że każda transakcja dokonana w walucie
    > obcej zostanie przeliczona przez Visa bezpośrednio na złotówki.
    > Dzięki temu sposób rozliczenia transakcji zagranicznych zostanie
    > uproszczony, zwłaszcza w odniesieniu do transakcji w innych walutach
    > niż euro.

    przewalutowanie będzie robić VISA, a nie bank!
    Więc przykładowo, zgodnie z tą stroną:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_results.jsp
    płatność w euro dokonaną w dniu 23.11 br. VISA przeliczy po kursie:
    1 Euro = 4.210485 Polish New Zloty
    a kantorowy kurs sprzedaży na https://internetowykantor.pl/ wynosi w tej
    chwili 4,2110, czyli jest nawet odrobinę gorszy niż kurs VISA.

  • 6. Data: 2013-11-24 00:42:29
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <8...@a...kjonca>,
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > http://www.mbank.pl/pomoc/aktualnosc3271.html?c=news
    &m=displayArticle&id=3271&name=KJ

    O, a inne waluty poza wymienionymi, np. funty tez?
    --
    TA

  • 7. Data: 2013-11-24 03:57:31
    Od: i...@g...com

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 00:19:57 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > przewalutowanie b�dzie robi� VISA, a nie bank!

    Bank będzie dodawać do transakcji euro 5% a inną walutą 6% - aby żyło się lepiej!

    http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze
    -waluty-rozliczeniowe.html
    (jak nie działa to włącz z cache google)

  • 8. Data: 2013-11-24 06:56:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800 (PST)
    i...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze
    -waluty-rozliczeniowe.html
    > (jak nie działa to włącz z cache google)

    Czyli mBank sugeruje powrot do gotowki...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2013-11-24 10:58:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800, i.tomasz.i napisał(a):

> [...]
    -waluty-
    rozliczeniowe.html
    > (jak nie działa to włącz z cache google)

    Teraz widać ile tak naprawdę banki kroją na przewalutowaniu, jeżeli nie
    idzie to po kursach VISA/MC. Teraz widać ile kosztują te piękne teksty w
    stylu "przeliczamy z EUR/USD/GBP od razu na złotówki" :)

    Xenocide

  • 10. Data: 2013-11-24 13:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800 (PST), i...@g...com
    > Bank będzie dodawać do transakcji euro 5% a inną walutą 6% - aby żyło się lepiej!
    >
    > http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze
    -waluty-rozliczeniowe.html

    Przestalem rozumiec.
    Waluta rozliczeniowa dla Visa jest obecnie PLN ?

    Czyli transakcje np w Euro beda przez Vise przeliczane wprost na
    zlotowki, po calkiem przyzwoitym kursie, a wiec zalinkowana tam tabela
    kursow mBanku nie ma zastosowania ?

    A potem bank doliczy do tego 5% i sie zrobi naprawde drogo :-(

    J.