  • 1. Data: 2002-11-09 13:00:06
    Temat: Zasady dzialania KK po raz n-ty :)).
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Rozumiem idee dzialania KK, ale pewnie szczegoly sa mi obce ;).

    Powiedzmy ze % kredytu wynosci 30% (rozumiem ze wszedzie podawane jest
    o%owanie roczne, a kapitalizacja odsetek jest pewnie miesieczna ?).
    Kredyt jest liczony zawsze od dnia transakcji chyba ze splaci sie
    calosc przed uplywem grace period ?

    Przyklad:
    Dokonuje sobie zakupów 15.XI. na kwote 2000 zl.
    Mam termin splaty do 5.XII, splacam wtedy polowe kwoty (1000 zl).
    Jak teraz liczone sa odsetki ?

    Powiedzmy ze kolejne 1000 zl splacam 20.XII.

    Wtedy odsetki beda policzone od 15.XI do 20.XII od 1000 zl ? Czyli za
    35 dni i wyniosa 28,76 zl ? Chyba ze kapitalizacja bedzie w miedzy
    czasie to pewnie jakies 1 zl wiecej :).
    A moze jest to jakos inaczej, bardziej niekorzystnie liczone ? :(.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 2. Data: 2002-11-09 19:24:46
    Temat: Re: Zasady dzialania KK po raz n-ty :)).
    Od: "Krzysiek" <k...@f...onet.pl>

> [...]
    > czasie to pewnie jakies 1 zl wiecej :).
    > A moze jest to jakos inaczej, bardziej niekorzystnie liczone ? :(.
    jezeli masz choć grosz nie spałacony, to nei masz okresu bezpłatnego - tak
    jest w regulaminie KK LUKASA.
    czyli odsetki od 2000 od 15XI do 5XII i od 1000 od 15XI do 20XII

    Nie wiem co z zakupami pw nastepnym okresie - czymaja okre bezpłątny czy nie

  • 3. Data: 2002-11-10 08:46:12
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 9 Nov 2002 20:24:46 +0100, "Krzysiek"
    <k...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
    >czyli odsetki od 2000 od 15XI do 5XII i od 1000 od 15XI do 20XII
    >
    >Nie wiem co z zakupami pw nastepnym okresie - czymaja okre bezpłątny czy nie

    To nie ladnie, czytalem regulamin KK Multi i nie znalazlem takiego
    zapisu.

    Wiec jak to jest ?

    Kontynuując powyższy przyklad. Czy robienie zakupów po 5.XII bedzie
    powiekszac oprocentowany kredyt, czy bedzie sie wliczac do nastepnego
    bezplatnego kredytu ? I na co pojdzie splaca ktorej dokonam 20.XII ?
    Pewnie w pierwszej kolejnosci na pokrycie odsetek ... a potem ? Na
    kredyt od ktorego sa juz odstetki, czy na ten darmowy bezodsetkowy ?

    pzdr,
    Dentarg

  • 4. Data: 2002-11-10 09:04:45
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:u27ssucfb9kmsigocti7iejebj55b8dvjv@4ax.com, Dentarg wrote:

    > I na co pojdzie splaca ktorej dokonam 20.XII ?
    > Pewnie w pierwszej kolejnosci na pokrycie odsetek ... a potem ? Na
    > kredyt od ktorego sa juz odstetki, czy na ten darmowy bezodsetkowy ?

    Ciezko powiedziec ;)

    Nie tak dawno opisywalem tu sytuacje nieplanowanej wyplaty 1500 zl KK
    Lukasa. Nastepnego dnia przelalem 1600 zl sądząc, że to jakoś zneutralizuje
    to zadłużenie. Okazuje się, że chyba faktycznie - jakoś najpierw
    zneutralizowało wypłatę gotówkową, a nie wcześniejsze transakcje
    bezgotówkowe (było w tym okresie nastukane już ok. 700zł), bo nigdy nie
    zapłaciłem żadnych odsetek. Ale z regulaminu nijak to nie wynika i nikt na
    tej grupie nie potrafił w pełni wyjaśnić, dlaczego tak a nie inaczej się
    stało (a pytałem 2 razy).

    Pewnie to wynika z tego, że wszyscy tu prawie zawsze spłacają całe
    zadłużenie w terminie, no to i wiedzy na temat innych sytuacji nie ma skąd
    czerpać :)

  • 5. Data: 2002-11-10 09:14:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krzysiek" <k...@f...onet.pl> writes:

> [...]
    > czyli odsetki od 2000 od 15XI do 5XII i od 1000 od 15XI do 20XII
    >
    > Nie wiem co z zakupami w nastepnym okresie - czymaja okre bezpłątny czy nie

    Dopoki sie wszystkiego nie splaci, nowe zakupy nie maja okresu
    bezplatnego (znaczy, moze zalezac od banku, ale na ogol [zawsze?] tak
    jest).

    Troche inaczej moze byc z pobieraniem gotowki - tu nigdy nie ma
    "okresu bezplatnego", ale bywa to liczone osobno (w tym sensie, ze
    wziecie w danym miesiacu gotowki nie likwiduje okresu bezplatnego od
    zakupow w tym samym miesiacu).

    MJ

  • 6. Data: 2002-11-10 09:22:36
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:2nisz5yefy.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > "okresu bezplatnego", ale bywa to liczone osobno (w tym sensie, ze
    > wziecie w danym miesiacu gotowki nie likwiduje okresu bezplatnego od

    O to to :)
    Wygląda na to, że w KK Lukasa tak właśnie osobno się liczy. Dodatkowo
    wygląda też na to, że wszelkie spłaty priorytetowo offsetują transakcje
    gotówkowe, co jest naprawdę korzystne dla klienta - tylko skąd się o tym
    dowiedzieć, że tak jest?

  • 7. Data: 2002-11-10 12:26:41
    Od: g...@p...gazeta.pl

    >tylko skąd się o tym dowiedzieć, że tak jest?

    No jak to skąd? Z Lukaslinii ;-))))))))))))))))))

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2002-11-10 13:10:53
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6fa3.00001158.3dce5081@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > No jak to skąd? Z Lukaslinii ;-))))))))))))))))))

    Rozumiem, że żartujesz :))))))

  • 9. Data: 2002-11-10 16:05:26
    Od: g...@p...gazeta.pl

    > Rozumiem, że żartujesz :))))))

    Dobrze rozumiesz ;-)))))))

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2002-11-10 23:40:58
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:

    > Przyklad:
    > Dokonuje sobie zakupów 15.XI. na kwote 2000 zl.
    > Mam termin splaty do 5.XII, splacam wtedy polowe kwoty (1000 zl).
    > Jak teraz liczone sa odsetki ?

    Od 15.XI do 5.XII odsetki od 2000zł, potem od 1000+odsetki od 2000zł
    (kapitalizują się)

    > Powiedzmy ze kolejne 1000 zl splacam 20.XII.

    I naliczają Ci się:
    1. Od 15.XI do 5.XII odestki od 2000zł, czyli 32.88zł,
    2. od 5.XII do 20.XII odsetki od 1032.88zł, czyli 12.73zł.

    Razem zapłacisz 45.61zł odsetek i to pod warunkiem, że spłacisz 20.XII
    całe 1032.88zł.

    Do tego, jeżeli zrobisz zakupy do 5.I, to zapłacisz odsetki za każdy
    dzień od sumy tych zakupów do spłaty.

    --