  • 1. Data: 2011-04-24 17:00:16
    Temat: Wymiana bilonu
    Od: gohohgle <g...@g...com>

    Gdzie wymienią dość dużo jednogroszówek. Kiedyś miałem takie natręctwo
    i je zbierałem. Będzie z dwa/trzy kilo. Pewnie banki, a może gdzieś
    jeszcze? Oczywiście najlepiej bez żadnych dodatkowych opłat(choć zdaje
    sobie sprawę, że trochę liczenia będzie).

    Pozdrawiam,
    gohohgle

  • 2. Data: 2011-04-24 17:14:11
    Temat: Re: Wymiana bilonu
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent gohohgle nadaje:

> [...]
    > jeszcze? Oczywiście najlepiej bez żadnych dodatkowych opłat(choć zdaje
    > sobie sprawę, że trochę liczenia będzie).

    Na co byś chciał się wymienić? Jednogroszówki jako jedne z niewielu mają
    pełne pokrycie w kruszcu gdyż masa jednej sztuki wynosi 1,64 grama.
    Czyli na kilogram wchodzi ok. 600 sztuk. Kilogram mosiądzu aktualnie
    kosztuje na skupie 13 do 16 złotych. Czyli zysk całkiem przyzwoity, mimo
    kiepskich cen surowców wtórnych.

  • 3. Data: 2011-04-24 17:46:18
    Od: gohohgle <g...@g...com>

    On 24 Kwi, 19:14, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
> [...]
    > Czyli na kilogram wchodzi ok. 600 sztuk. Kilogram mosiądzu aktualnie
    > kosztuje na skupie 13 do 16 złotych. Czyli zysk całkiem przyzwoity, mimo

    Nie można sprzedawać bilonu do skupu. Chodzi mi o wymianę na banknoty
    albo jako wpłata na konto.

  • 4. Data: 2011-04-24 17:54:06
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-24 19:00, gohohgle pisze:
> [...]
    > jeszcze? Oczywiście najlepiej bez żadnych dodatkowych opłat(choć zdaje
    > sobie sprawę, że trochę liczenia będzie).

    Sprzedaj na serwisie aukcyjnym. Dostaniesz co najmniej 10:1

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-04-24 18:00:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > jeszcze? Oczywiście najlepiej bez żadnych dodatkowych opłat(choć zdaje
    > sobie sprawę, że trochę liczenia będzie).

    NBP. Jeśli mieszkasz w (dawnym) mieście wojewódzkim to powinien być
    jakiś oddział / placówka Narodowego Banku Polskiego. Tam mają obowiązek
    przyjąć polskie środki płatnicze do wymiany.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2011-04-24 18:00:49
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-04-24 19:54, Maruda pisze:

    > Sprzedaj na serwisie aukcyjnym. Dostaniesz co najmniej 10:1

    Taaa, chyba od kolekcjonerów na eBayu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2011-04-24 18:24:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 24 Apr 2011 10:46:18 -0700 (PDT), gohohgle
    <g...@g...com> wrote:

    >Nie można sprzedawać bilonu do skupu. Chodzi mi o wymianę na banknoty
    >albo jako wpłata na konto.

    dlatego warto poczekać aż NBP wycofa je z obiegu :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-04-24 19:49:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    gohohgle pisze:
> [...]
    > jeszcze? Oczywiście najlepiej bez żadnych dodatkowych opłat(choć zdaje
    > sobie sprawę, że trochę liczenia będzie).

    Sądzę, że w każdym banku możesz wpłacić na własne konto - nie
    przypominam sobie, abym kiedykolwiek widział w TOiP opłatę za wpłatę
    bilonu PLN na własny rachunek. Być może to nawet byłoby niezgodne z
    jakimś przepisem...

    Alternatywnie - możesz poczekać, aż będziesz miał coś do opłacenia w
    jakimś urzędzie państwowym (tylko takim, co prowadzi własną kasę). Np.
    podatek, mandat... Raczej nie mają prawa nie przyjąć bilonu... :-)

    W zasadzie to chyba nikt nie ma prawa nie przyjąć bilonu - w końcu to
    jest przecież prawny środek płatniczy w Polsce... :-)

    Acha, no i kiedyś w KFC widziałem promocję "Zinger za 2zł przy płatności
    jednogroszówkami". :-)))

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2011-04-24 19:56:44
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedaj na serwisie aukcyjnym. Dostaniesz co najmniej 10:1

    >Taaa, chyba od kolekcjonerów na eBayu.

    Moze daj ogloszenie na alegro ? :D
    Czasem ludzie potrzebuja duzo drobniakow np. do obsypywania mlodej pary
    a nie chce im sie biegac za drobnym bilonem

  • 10. Data: 2011-04-25 09:22:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:ip1ure$qjk$1@inews.gazeta.pl...

    > Sądzę, że w każdym banku możesz wpłacić na własne konto - nie przypominam
    > sobie, abym kiedykolwiek widział w TOiP opłatę za wpłatę bilonu PLN na
    > własny rachunek. Być może to nawet byłoby niezgodne z jakimś przepisem...

    BPH żądał prowizji od wpłaty złotówkami, więc od groszy na pewno też będą
    żądać.