  • 1. Data: 2002-04-08 12:48:25
    Temat: zdolnosci kredytowe i zarobki brutto
    Od: "Mlody" <m...@i...pl>

    Dlaczego przy obliczaniu zdolnosci kredytowej, brane sa zarobki brutto a nie
    netto?
    W wielu przypadkach jest to troche bezsensowne, gdyz zdaza sie ze koszty
    utrzymania dochodu sa wyzsze (np. prawa autorskie) niz przy "zwylkej umowie"
    o prace, a co za tym idzie wyzsze zarobki netto. Poprzez pobieranie zarobkow
    brtutto a nie netto, osoby o zatrudnione na innych warunkach traca na
    zdolnosci kredytowej, choc realnie jest ich stac na wiekszy kredyt.

    Mlody

  • 2. Data: 2002-04-08 22:36:12
    Temat: Re: zdolnosci kredytowe i zarobki brutto
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Mlody" <m...@i...pl> wrote in message news:a8s3m8$5rg$1@news.tpi.pl...
    > Dlaczego przy obliczaniu zdolnosci kredytowej, brane sa zarobki brutto a
    nie
    > netto?

    Chyba nie wszędzie? Są takie banki, które biorą pod uwagę netto - i jest to
    rozsądne, bo gdy bierze się brutto - to i tak trzeba oszacować dochód
    netto... W końcu ważne jest to, ile ktoś dostaje tych pieniędzy w
    rzeczywistości, a nie to ile płaci podatków...

  • 3. Data: 2002-04-09 07:11:28
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "calcium300mg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > netto... W końcu ważne jest to, ile ktoś dostaje tych pieniędzy w
    > rzeczywistości, a nie to ile płaci podatków...

    Np. które masz na myśli?
    Pozdrawiam Wall

  • 4. Data: 2002-04-09 07:29:15
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message news:a8u467$8uc$1@news.tpi.pl...

    > Np. które masz na myśli?

    Podatek - obowiązkowe świadczenie (zwykle w formie pieniężnej) obywatela na
    rzecz państwa lub innych organizacji publicznych w celu pokrycia ich
    wydatków

    Wszystko to, co jest różnicą, pomiędzy Twoją pensją brutto a netto jest
    podatkiem. To jak to się nazywa w nomenklaturze rządowej, ma mniejsze
    znaczenie. Czyli można to nazwać podatkiem dochodowym, składką na ZUS, czy
    nawet abonamentem RTV...

    Dla obliczenia zdolności kredytowej ważny jest dochód netto... Bank nawet
    gdy posługuje się przy obliczaniu zdolności kredytowej pojęciem dochód
    brutto, to i tak musi brać pod uwagę faktyczny dochód kredytobiorcy. Dlatego
    rozsądniejszym jest od razu branie od kogoś dochodu netto.
    Takie jest przynajmniej moje zdanie :)

  • 5. Data: 2002-04-09 08:00:35
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    > netto... W końcu ważne jest to, ile ktoś dostaje tych pieniędzy w
    > rzeczywistości, a nie to ile płaci podatków...

    Mnie sie wydaje, ze to i tak jest paranoja. Zarobki niewiele powinny miec
    wspolnego z kredytem, a przynajmniej nie byc jedyna tego miara. Juz
    operatorzy telefonii komorkowej wiedza ile miliardow traci sie na
    nieuczciwych klientach nawet jesli posiadaja oni swistek, ze sa zatrudnieni.

    Dziwi mnie fakt, ze nie mozna dostac karty kredytowej pod zastaw np. lokaty
    terminowej, albo ktos kto ma saldo 10.000zl nie moze dostac, a ktos kto ma
    0, ale zatrudnienie otrzymuje ja bez problemu. Powolujac sie na
    komorkowcow - o wiele chetniej widza zastaw niz zaswiadczenie o
    zatrudnieniu. Juz sie nauczyli... a banki jeszcze nie.

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-09 09:17:12
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    OK ja pytałem się, które banki masz na myśli gdzie pod uwagę brane są
    dochody netto!
    Wall