  • 11. Data: 2008-12-01 22:53:56
    Temat: Re: wpłata gotówki na konto w oddziale - Alior, Alion i inne ;)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    szczurwa wrote:

    > Tak na marginesie, premier Donald T. oficjalnie również nie posiada
    > własnego konta...Przynajmniej w Polsce.

    Coś AFAIR kiedyś gadał, że kasa idzie na konto jego żony. Jarosław K.
    nie ma takiej alternatywy :-)

    Przemek

  • 12. Data: 2008-12-01 23:39:51
    Od: lelek <l...@g...pl>

    Przemysław Kowalik pisze:

    > Coś AFAIR kiedyś gadał, że kasa idzie na konto jego żony. Jarosław K.
    > nie ma takiej alternatywy :-)

    Jarosławowi K. Mama zabiera i mu kieszonkowe wypłaca ;)

    lelek

  • 13. Data: 2008-12-01 23:55:14
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Gru, 23:53, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Coś AFAIR kiedyś gadał, że kasa idzie na konto jego żony. Jarosław K.
    > nie ma takiej alternatywy :-)
    >
    > Przemek

    Fakt, póki co, kotom nie otwierają rachunków ;-)

  • 14. Data: 2008-12-02 09:29:32
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo np. pozcyja w TOiP:
    > - wpłata na swoje konto X PLN
    > - wpłata na konto klienta XXXPLN
    > (tak jest np w Multi)

    w lukasie nie płacisz za wpłatę na konto osoby, ale wymagają dokumentu
    tożsamości (dowód lub paszport).

    i na prawo jazdy nie chcą patrzeć.

  • 15. Data: 2008-12-02 10:03:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Końrad N.S." gh2v5q$np7$...@o...icpnet.pl

    > i na prawo jazdy nie chcą patrzeć.

    Chcą, ale na PJ nie wpłacisz. :)
    Nawet wówczas nie wpłacisz, gdy Cię doskonale znają!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2008-12-02 17:13:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Chcą, ale na PJ nie wpłacisz. :)
    >Nawet wówczas nie wpłacisz, gdy Cię doskonale znają!!

    W Lukasie? Miałem problem, gdy nieopatrznie powiedziałem, że na
    własne konto, wtedy zaczęła się szopka.
    Tłumaczenie obsługi: jeżeli przy operacjach na koncie dysponenta
    wybierają opcję w systemie to muszą podać dane, chyba nr dowodu i ode
    mnie jakiś PIN chcieli (w ogóle nie pamiętam żebym miał jakiś PIN).
    Rozwiązanie: podać nr konta, pytanie kto jest właścicielem, podać
    nazwisko. Kto wpłaca? Właściciel. Dowodów i pinów nie chcą, bo wybrali
    opcję wpłata na dowolny rachunek przez kogoś "z ulicy". A dane
    wpłacającego takie jak beneficjenta.
    Nie pamiętam, aby w innych bankach (PEKAO SA, KB, ING) żądano ode
    mnie dokumentów przy wpłacie na konto (innej) osoby fizycznej. Fakt,
    że małe kwoty.

    Arek

  • 17. Data: 2008-12-03 12:08:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" gh3q6n$bq0$...@n...onet.pl

> [...]
    > Nie pamiętam, aby w innych bankach (PEKAO SA, KB, ING) żądano ode
    > mnie dokumentów przy wpłacie na konto (innej) osoby fizycznej. Fakt,

    W skrócie:

    albo dowód osobisty
    albo numer konta.

    Pamiętam jakieś PINy. Można stracić tam pół godziny na wpłacenie,
    wliczając w to oczekiwanie w dwuosobowej (lub nawet jednoosobowej)
    kolejce. Ja jeszcze pamiętam czasy, gdy mnie rozpoznawano w bankach
    białostockich bez pokazywania dowodu. Po prostu wpłacałem lub wypłacałem.
    Bankierki nie prosiły mnie o dowody [niemiłości], nie proponowały głupot
    typu PIN... Bez dowodu mogłem w tym mieście i wpłacać, i wypłacać. Czasami
    musiałem podać numer dowodu -- oczywiście mogłem podać z głowy.

    Lukasowe wymogi przyprawiają o ból głowy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2008-12-03 14:32:21
    Temat: Re: wpłata gotówki na konto w oddziale=?ISO-8859-2?Q?-_Alior=2C_Alion_i_inne_=3B=29?=
    Od: "hathor3" <h...@w...pl>

    lelek wrote:

    witam,
    jako że to pierwszy post wpierw grzecznie się przywitam

    to że pani w banku prosi o dowód to nic nienormalnego, banki mają
    procedury, które mają ukrócić proceder tzw. prania brudnych pieniędzy.
    Nie wiem jak to jest w innych bankach, jestem natomiast pewny, że każdy
    pracownik LukasB jest zobowiązany do wylegitymowania każdego
    wpłacającego powyżej 999 zł niezależnie od tego czy to jego konto, czy
    wpłaca na cudze. W przeciwnym wypadku, w razie kontroli wewnętrznej
    dostaje naganne. Przypuszczam również że w Aliorze procedury mogą być
    podobne.

    Moim zdaniem każda praktyka, która ma ukrucić/utrudnić życie mafiozom,
    terorytom jest dobrą praktyką, czasem jednak powoduje że zapominalscy
    musza pofatygować się z powrotem do domu.

    natomiast zgodnie z innymi przepisami (nie jestem w stanie w tej chwili
    się na nie powołać) każdy obywatel powinien mieć przy sobie dokument,
    którym może się wylegitymować.

    no i tak na koniec, ja też dziś zapomniałem ze sobą dokumentów
    wszelakich :/

    --
    pozdrawiam serdecznie
    hathor3

  • 19. Data: 2008-12-03 14:42:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "hathor3" <h...@w...pl> writes:

    > natomiast zgodnie z innymi przepisami (nie jestem w stanie w tej chwili
    > się na nie powołać) każdy obywatel powinien mieć przy sobie dokument,
    > którym może się wylegitymować.

    Nie ma takiego przepisu.

    MJ

  • 20. Data: 2008-12-03 17:10:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Gru, 15:32, "hathor3" <h...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem każda praktyka, która ma ukrucić/utrudnić życie mafiozom,
    > terorytom jest dobrą praktyką, czasem jednak powoduje że zapominalscy
    > musza pofatygować się z powrotem do domu.

    a moim nie. Mafiozom czy terrorystom niech ukrócają/utrudniają
    kradzieże, napady, morderstwa, wysadzanie ładunków wybuchowych,
    porwania samolotów. A od działań, które przestępstwem nie są niech się
    odp*.*, bo w imię "walki z praniem" wszyscy cierpimy znacznie bardziej
    niż tracilibyśmy na tych operacjach.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski