  • 1. Data: 2006-08-11 17:43:54
    Temat: przelew z USA do WBK
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@o...pl>

    Witam,
    mam problem ze zdefiniowaniem przelewu dolarowego z USA na konto w WBK.
    Musze podac numer ABA/Routing number dla amerykanskiego banku w ktorym
    WBK ma nostro dolarowe. Niestety nikt na infolinii WBK nie potrafi mi
    powiedziec jaki bank w USA obsluguje ich transakcje dolarowe.

    Czy ktos może przechodzil taka procedure i moze pomoc.

    pozdrawiam,
    Michal.

  • 2. Data: 2006-08-11 18:16:01
    Temat: Re: przelew z USA do WBK
    Od: "Andrzej Klata" <A...@y...com>

    Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam problem ze zdefiniowaniem przelewu dolarowego z USA na konto w WBK.

    Przenieś konto do VW banku.
    Wszelkie tranzakcje realizowane są przez Niewmiecki system w CENTRALI wieć
    są bezpłatne i Natychmiasrowe!!!!

    JK

  • 3. Data: 2006-08-11 18:59:10
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Michal Kwiatkowski" wrote in message

> [...]
    > WBK ma nostro dolarowe. Niestety nikt na infolinii WBK nie potrafi mi
    > powiedziec jaki bank w USA obsluguje ich transakcje dolarowe.

    ABA Routing Number jest numerem identyfikacyjnym banku, w którym firma
    prowadzi rachunek bankowy.
    Jeśli robisz przelew do Polski do bzwbk to podajesz SWIFT banku.
    Tak przynajmniej mi się gdzieś kiedys widziało że pozycja do wypełnienia w
    formularzu była opisana - ABA Routing Number/SWIFT Code

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-08-12 01:59:33
    Od: "prox" <p...@2...pl>

    Michal Kwiatkowski napisał(a):
> [...]
    > powiedziec jaki bank w USA obsluguje ich transakcje dolarowe.
    >
    > Czy ktos może przechodzil taka procedure i moze pomoc.

    A może lepszym rozwiązaniem są serwisy internetowe zajmujące się
    płatnościami i przelewami ja korzystam z
    <a
    href="http://www.moneybookers.com/app/?rid=1919864/"
    target="_blank">MONEYBOOKERS</a>
    chwalę sobie po pierwsze pieniądze mam na koncie po 2-4 dniach
    prowizja jest
    normalna tj. 7PLN ;)))) Są bezpieczni tani solidni i
    stosunkowo szybcy.Pieniądze jeśli są przelewane na konto walutowe to
    będa w
    dolarach lub euro a jeśli na złotówkowe to w złotych ale kurs
    wymiany jest naprawdę dobru
    w zasadzie identyczny ze średnim kursem NBP wachania są w granizach
    1%, kolejny
    plus to ten że za ich pomocę mogę regulować płatności
    w internecie bez stresu że ktoś niewłaściwy pozna nr. mojej karty
    kredytowej itp.
    Na stronie http://www.moneybookers.com/app/?rid=1919864/ jest wszystko
    dokładnie opisane zrozumiale przystępnie no i po polsku ;)))) co jest
    też
    istotne. Polecam

  • 5. Data: 2006-08-12 09:37:09
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@o...pl>

    sumi napisał(a):

> [...]
    > Tak przynajmniej mi się gdzieś kiedys widziało że pozycja do wypełnienia w
    > formularzu była opisana - ABA Routing Number/SWIFT Code

    Dzieki, ja wiem co to jest ABA. Problem polega na tym że SmithBarney nie
    może bezposrednio przelac do WBK potrzebuja numer ABA banku w ktorym WBK
    ma nostro dolarowe
    (http://www.bankier.pl/slownik/konta/rachunek_nostro
    .html).

    W formularzu sa 2 pozycje ABA i SWIFT.

    Czekam na odpowiedz mailowa z WBK - jak ja dostane odezwe sie na grupe.

    pzdr,
    Michal.

  • 6. Data: 2006-08-12 15:47:58
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <44dd972a$0$22604$f69f905@mamut2.aster.pl>, m...@o...pl says...

> [...]
    >
    > W formularzu sa 2 pozycje ABA i SWIFT.
    >
    > Czekam na odpowiedz mailowa z WBK - jak ja dostane odezwe sie na grupe.

    ABA nic ci nie da... bo to jest tylko numer rozliczeniowy banku. Nawet
    jesli musialbys podac dane NOSTRO WBK musialbys znac kompletny numer
    rachunku a nie samo ABA az mi sie nie chce wierzyc ze SmithBarney
    (przeciez to CitiGroup) nie potrafi dokonac przelewu miedzynarodowego na
    podstawie kodu SWIFT. Czyli zapewne instrukcje SWIFT wedruja via
    centrala CITIBANKU w Nowym Yorku (021000089) z dodatkowa instrukcja (BNF
    BNK) POD WARUNKIEM ze chciales dokonac przelewu w dolarach
    amerykanskich. ale wszystkie te informacje powinien miec departament
    przelewow miedzynarodowych. Lepiej jakbys to zalatwial od strony
    SmithBarney i jesli z pierwsza osoba sie nie uda poprosilbym o
    przelozonego.

    AP

  • 7. Data: 2006-08-14 09:51:03
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > powiedziec jaki bank w USA obsluguje ich transakcje dolarowe.
    >
    > Czy ktos może przechodzil taka procedure i moze pomoc.

    BZWBK trzyma dolary w JPMorgan Chase, New York

    SWIFT: CHASUS33
    ABA: 021000021

    Aczkolwiek pierwsze słyszę, aby bank wymagał od klienta podania danych
    korespondenta banku docelowego. Chociaż w USA wszystko jest możliwe ;)

    Pozdrawiam
    PG

  • 8. Data: 2006-08-14 15:20:44
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@o...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Aczkolwiek pierwsze słyszę, aby bank wymagał od klienta podania danych
    > korespondenta banku docelowego. Chociaż w USA wszystko jest możliwe ;)

    Dzieki. Chociaż wg samego WBK chodzi o Bank of New York
    SWIFT - IRVTUS3N
    ABA - 021000018

    Tak zdefiniowałem - zobaczymy jak dojdzie ;)

    pdzr,
    M.

  • 9. Data: 2006-08-15 11:41:35
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 14 Aug 2006 17:20:44 +0200, Michal Kwiatkowski <m...@o...pl>
    wrote:

    >Dzieki. Chociaż wg samego WBK chodzi o Bank of New York
    >SWIFT - IRVTUS3N
    >ABA - 021000018
    >
    >Tak zdefiniowałem - zobaczymy jak dojdzie ;)

    Może mają i tu i tu. Albo mam błędne dane.
    W każdym razie jak nie dojdzie tamtędy to próbuj przez moje :)))

    PG