  • 71. Data: 2009-04-18 19:26:57
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-18, Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    [...]

    > A co przeszkadza aby generowanie takiej listy wymagało potwierdzenia hasłem
    > jednorazowym?

    Czyli dostęp do zakładki uzyskujemy poprzez hasło z tejże zakładki?
    Genialne! :-) Pomysły z zapisywaniem PDF i konsekwencjami (choćby i
    przypadkowego) skasowania tegoż też wydają mi się wesołe.

    A może teraz należy wymusić na każdym uzytkowniku kupno drukarki "na
    wszelki wypadek"? :-> A co jak hasło są w PDFie na jednym komputerze,
    a chcemy się dostać z drugiego komputera?

    To ja już wolę te SMSy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2009-04-18 19:58:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 21:26
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Czyli dostęp do zakładki uzyskujemy poprzez hasło z tejże zakładki?

    Nie. Z poprzedniej listy.

    > Genialne! :-) Pomysły z zapisywaniem PDF i konsekwencjami (choćby i
    > przypadkowego) skasowania tegoż też wydają mi się wesołe.

    Jakie wesołe? To jest opcja dla tych, co nie potrzebują papierowych list i
    którzy deklarowali, że wręcz sobie sami w kompa przepisują z papieru.

    > A może teraz należy wymusić na każdym uzytkowniku kupno drukarki "na
    > wszelki wypadek"? :->

    Ale obowiązku korzystania nie musi być.

    > A co jak hasło są w PDFie na jednym komputerze,
    > a chcemy się dostać z drugiego komputera?

    ke?

    > To ja już wolę te SMSy.

    No ja też wolę, ale są wielbiciele list i tak by se mogli tanio pozyskiwać
    te listy.

    --
    Tristan

  • 73. Data: 2009-04-18 20:36:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > On 2009-04-18, Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli dostęp do zakładki uzyskujemy poprzez hasło z tejże zakładki?
    Nie z "tejże" tylko z poprzedniej.[1]

    > Genialne! :-) Pomysły z zapisywaniem PDF i konsekwencjami (choćby i
    > przypadkowego) skasowania tegoż też wydają mi się wesołe.
    Dyskretnie pominąłeś możliwość przeniesienia haseł na inny nośnik
    (np. handheld)
    Jeste też coś takiego jak kopie zapasowe. I one nawet mogą być
    szyfrowane.
    KJ
    [1] - ale tak wogóle pmysł mi się nie podoba.

    --
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 74. Data: 2009-04-18 20:53:43
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gsdaes$tia$1@news.interia.pl

    [ciach]

    Nie będę zagłębiał się w szczegóły tego co napisał w swoim poście kolega
    Tristan bo to co w nim zawarł dowodzi dobitnie, że istnieje możliwość
    zadowolenia każdej ze stron tj. tych co lubią korzystać z haseł SMSowych
    oraz tych co korzystają z ich papierowych odpowiedników.

    My jako szeroko rozumiana społeczność klientów bankowych wskazaliśmy
    rozwiązanie, bądź też jak kto woli różne drogi (proste, banalne w swojej
    istocie) do zabezpieczania swoich transakcji.
    Niestety nic z tego nie wyniknie. Dlaczego? Ci co z mBankiem są związania od
    jakiegoś czasu wiedzą, że podejście do klienta nie stoi tam na wysokim
    poziomie a wszelkie propozycje zmian jeżeli już zostaną zapropowane to albo
    zostają z góry wrzucone do kosza (mimo, że są dobre!) albo ich wprowadzanie
    w życie zajmuje wieki.

    IMHO generowania list haseł jednorazowych z poziomu systemu transakcyjnego
    na 99,9% nie doczekamy się nigdy.

    Pozdrawiam.

  • 75. Data: 2009-04-18 22:03:12
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 20:07
    > (autor Valdi.Pavlack
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <gsd3ul$lkn$1@news.interia.pl>):

    > Ja w ogóle jestem to, co najgorsze. W sąsiednim wątku na ten temat
    > zostałem
    > obśmiany za propozycje generowania haseł przez WWW
    bo to chory pomysł, przejęte konto pozwoli na utworzenie listy haseł

    > oraz za korzystanie z
    > konta poza swoim bunkrem. W tym znów odwrotnie, że nie mam nic przeciwko
    > kilku cyfrom hasła.
    prawdopodobieństwo trafienia jest baaardzo małe

    > Tak se myślę, że moim życiowym przeznaczeniem jest być
    > celem wyszydzeń dowolnego obozu. Bo cokolwiek bym nie napisał, zawsze
    > jakiś
    > smutas się znajdzie, co mu to nie spasuje.

    pomyśl zanim napiszesz, też mi się czasami zdaża od tak szczelić bzdurę lub
    niedopowiedzieć, po to jest cancel w czytniku grup

    > A miej se hasła zeroznakowe nawet i daj mi święty spokój. Dla mnie
    > esesmany
    > z hasłami są tym, co idealnie spełnia moje zapotrzebowanie.

    mi także pasują hasła smsowe, zawsze docierają nieomal natychmiast po
    kliknięciu na stronie

  • 76. Data: 2009-04-18 22:14:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-18, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Dyskretnie pominąłeś możliwość przeniesienia haseł na inny nośnik
    > (np. handheld)
    > Jeste też coś takiego jak kopie zapasowe. I one nawet mogą być
    > szyfrowane.

    Dyskretnie pominąłem, bo nie uważam żeby zasadne było opierać się
    na rozwiązaniach stosowanych przez specjalistów, lub osoby
    doświadczone, a nie zwyczajnych użytkowników komputerów.

    A nie powiesz, że można uznać za regułę robienie kopii zapasowych
    przez ZU. Że o szyfrowaniu to już nie wspomnę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 77. Data: 2009-04-19 05:53:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 19 kwiecień 2009 00:14
> [...]

    > A nie powiesz, że można uznać za regułę robienie kopii zapasowych
    > przez ZU. Że o szyfrowaniu to już nie wspomnę.

    Ale to byłoby rozwiązanie dla niezadowolonych, którym nie pasują esesmany i
    nie chcą płacić za luksus wysyłki lasu.

    --
    Tristan

  • 78. Data: 2009-04-19 05:58:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 19 kwiecień 2009 00:03
    (autor zlotowinfo
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gsdiml$co6$1@inews.gazeta.pl>):

    > bo to chory pomysł, przejęte konto pozwoli na utworzenie listy haseł

    Nie pozwoli, co już wielokrotnie udowodniono.

    > prawdopodobieństwo trafienia jest baaardzo małe

    zdefiniuj bardzo małe. 4 cyfry OK? A czemu nie 3? albo 2? albo 1?
    Dla mnie 4 cyfry to duże prawdopodobieństwo trafienia. Porównaj je z
    możliwością trafienia 6 w lotto. Sporo większe, prawda? A 6 w lotto
    trafiają czasami.

    > pomyśl zanim napiszesz,

    Zawsze myślę. A że niektórzy nie myślą albo szukają pretekstu do zaczepki,
    to już nie moja wina.

    > też mi się czasami zdaża od tak szczelić bzdurę
    > lub niedopowiedzieć, po to jest cancel w czytniku grup

    No a jednak tego listu nie skasowałeś.

    --
    Tristan

  • 79. Data: 2009-04-19 06:14:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "zlotowinfo" news:gsdiml$co6$1@inews.gazeta.pl

    > bo to chory pomysł, przejęte konto pozwoli na utworzenie listy haseł

    Niby z jakiej okazji? Przeglądnij kilka wątków wstecz i zobacz co zostało
    napisane o tym rozwiązaniu a następnie zadumaj się nad tym co napisałeś.

    Odnoszę dziwne wrażenie, że Ty i Tristan kreujecie się na orędowników oraz
    mędrców dziedziny bezpieczeństwa bankowości internetowej, zaś wasze posty
    dobitnie pokazują, że jeszcze długa droga przed wami - niestety.

  • 80. Data: 2009-04-19 06:18:44
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gsedkc$644$1@news.interia.pl

    > zdefiniuj bardzo małe. 4 cyfry OK? A czemu nie 3? albo 2? albo 1?

    Jak Ty się na coś uprzesz... Dla mnie może nie być nawet żadnej.

    > Dla mnie 4 cyfry to duże prawdopodobieństwo trafienia. Porównaj je z
    > możliwością trafienia 6 w lotto. Sporo większe, prawda? A 6 w lotto
    > trafiają czasami.

    No to zacznij grać w Multilotka za duże stawki - zostaniesz milionerem,
    podobnie jak teraz jesteś śmiesznym maniakiem zabezpieczeń.
    Nie obraź się ale Ty chyba jakieś fiksacje masz. W latach młodzieńczej
    głupoty sam to przerabiałem ze znajomymi jak za bardzo pozwoliliśmy sobie z
    pewnymi używkami w postaci płynnej lub stałej.

    > Zawsze myślę. A że niektórzy nie myślą albo szukają pretekstu do zaczepki,
    > to już nie moja wina.

    Sam ją prowokujesz swoimi głupkowatymi wywodami i to nie jest tylko moja
    opinia.