  • 1. Data: 2004-03-19 09:43:22
    Temat: pilne - Bankomaty w strefie euro: PKO czy Fortis?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Za tydzień wybieram się do Włoch - i tam pewnie conieco będę korzystał
    z bankomatów... Do dyspozycji mam: VE Fortisa, VE PKO BP i VE BPH. Chodzi mi
    tylko o wypłaty z bankomatów, bo do płatności bezgotówkowych będę miał EC/MC
    BPH.

    VE BPH odpada w przebiegach, bo mają złodziejską prowizję.
    Pytanie - czy Fortis trochę się poprawił w kwestii przeliczników walutowych?
    Jeśli ktoś ostatnio robił testy, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)

    Pozdrawiam!
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2004-03-19 10:10:43
    Temat: Re: pilne - Bankomaty w strefie euro: PKO czy Fortis?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Pytanie - czy Fortis trochę się poprawił w kwestii przeliczników
    > walutowych? Jeśli ktoś ostatnio robił testy, byłbym bardzo wdzięczny
    > za pomoc :)

    Nie :) Czyli tylko dla malych sum wyplacaj... :)

  • 3. Data: 2004-03-19 10:21:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie :) Czyli tylko dla malych sum wyplacaj... :)

    Dla małych sum, to może przedpłaconą z ING za 9 PLN sobie wyrobić? Jak nie
    zmienili prowizji (a chyba nie), to mają 3% od wypłaty bez stałego minimum.
    Czyli dla mniejszych kwot się opłaca.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-03-19 11:02:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nie :) Czyli tylko dla malych sum wyplacaj... :)

    w tym roku testowałem wypłaty zupełnie obcej waluty a nie EUR
    i nie mam jeszcze wyjaśnień z PKOBP i Inteligo, natomiast dowiedziałem się (parę
    razy to potwierdzałem) że Fortis rok temu przeliczal przez USD, teraz przelicza
    na złotówki bezpośrednio z oryginalnej waluty.

    Czyli skoro przeliczają z EUR na PLN to już jest postęp :-)
    Faktycznie wyniki liczbowe dla równowartości 10 USD i 100 USD pokazują, że VE
    Fortisa nie jest już najgorsza, chociaż kurs (bez uwzgledniania prowizji) nadal
    ma najgorszy.

    koszt wyjęcia z bankomatu 100 tys IDR w pierwszej połowie lutego (razem z
    prowizjami) był taki:
    Maestro ING - 48.05
    VE Fortis (e-pakiet) - 48.61
    VE ING - 48.83
    VE Inteligo (PKO BP) - 55.23
    VE Nordea Bank - 56.99
    VE PKO BP - 57.50

    a dla równowartości 1mln IDR (ponad 100 USD) teoretycznie byłby taki:
    VE Inteligo PKO BP - 476.65 (467.30 + 2% prow, nie mniej niż 8.50 zł)
    VE Nordea Bank - 479.90 (469.90 + 10 zł)
    Maestro ING - 480.50 (466.50 + 3% prowizji)
    VE Fortis (e-pakiet) - 486.10 (brak prowizji)
    VE ING - 488.32 (474.10 + 3% prowizji)
    VE PKO BP - 489.25 (475.00 + 3% prow, nie mniej niż 10 zł)

    Jak możesz to kup sobie przedpłaconą Maestro ING - tym bardziej, że będziesz
    wypłacał EURO (ja ją mam do konta Taryfa ZERO - zupełnie bezpłatnego)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-03-19 11:49:19
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jacek Osiecki wrote:
    > Pytanie - czy Fortis trochę się poprawił w kwestii przeliczników
    > walutowych? Jeśli ktoś ostatnio robił testy, byłbym bardzo wdzięczny
    > za pomoc :)

    jesli chodzi o tytułowe pytanie to FORTIS
    rok temu wyplacalem oboma i dla kwoty 20 EUR
    VE Fortis (e-pakiet) - 88.20
    VE PKO BP - 95.19 (najgorszy wynik)

    a od tego czasu powinno jedynie byc lepiej poniewaz Fortis przelicza z
    konkretnej waluty na PLN - nie ma obowiazkowego przejscia przez USD.
    Tak zeznają i tegoroczne testy poprawiły pozycję karty VE Fortisa
    *** blad ***

    PS - jeden raz moglbys wybrac oboma kartami po kolei to sie przekonamy :-)

  • 6. Data: 2004-03-19 12:23:06
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    Z Fortisem jest tylko "drobny" problem. Tak jak Citibank wprowadzili
    oddzielne kursy dla rozliczania transakcji kartowych. Czyli teoretycznie
    przeliczają bezpośrednio na PLN, ale po dużo gorszym kursie, który
    uwzględnia prowizje za przewalutowanie itp. Dzięki temu Fortis nie musi
    pokazać prowizji. Dla klienta jest to jednak gorsze. Bo przynajmniej przy
    transakcji w USD nie płacił za przewalutowanie. A teraz wszystkie kursy są
    wyższe. Co więcej kursy dla kart nie są dostępne np. na stronie.

  • 7. Data: 2004-03-19 13:28:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2004 12:49:19 +0100, blad napisał(a):

    > jesli chodzi o tytułowe pytanie to FORTIS
    > rok temu wyplacalem oboma i dla kwoty 20 EUR
    > VE Fortis (e-pakiet) - 88.20
    > VE PKO BP - 95.19 (najgorszy wynik)

    Hmm no to na pewno wezmę Fortisową kartę - bo jeśli będę wypłacał to właśnie
    raczej mniejsze kwoty... Jadę tylko na tydzień :)

    > PS - jeden raz moglbys wybrac oboma kartami po kolei to sie przekonamy :-)

    Zobaczę, jeśli będzie taka okazja to nie omieszkam :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 8. Data: 2004-03-19 18:40:27
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    blad wrote in news:c3emsb$g3a$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > a od tego czasu powinno jedynie byc lepiej poniewaz Fortis
    > przelicza z konkretnej waluty na PLN - nie ma obowiazkowego
    > przejscia przez USD.

    Ale według tajnej tabeli kursów. :/

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {8F7FCC8B-3094-451F-B36B-7EE8E4E03718}

  • 9. Data: 2004-03-22 10:49:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Grzegorz Podsiadło wrote:

    > Ale według tajnej tabeli kursów. :/

    tak jest, ale przedtem tez tabeli nie znales i dlatego bankom udaje sie
    ukryc w przeliczeniach operacji zagranicznych dodatkowa prowizje
    ktora sie nie chwalą
    I dlatego robimy testy sami, porownujac przeliczenia roznych bankow
    - dlatego moge napsiac ze przeliczenia Fortisa się trochę poprawily
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-03-22 15:24:32
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    blad wrote in news:c3mgh0$juv$1@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]
    > I dlatego robimy testy sami, porownujac przeliczenia roznych
    > bankow - dlatego moge napsiac ze przeliczenia Fortisa się trochę

    Cieszę się że mogłeś i to napisałeś, co nie zmienia faktu, że nie
    podoba mi się tajność tej tabeli. To jest w ogóle zgodne z polskim
    prawem ?

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {F80CD509-94AF-424A-87DE-A3E0CAFEC642}