  • 101. Data: 2010-05-24 13:42:33
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Wiec co z nimi? Do wiezien? Kula w leb?

    To samo co teraz się robi z przedsiębiorcami, których nie stać na ZUS
    - do roboty, a jak nie ma, to długi do końca życia. Nic nowego.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2010-05-24 13:43:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > No tak, zapomnialem ze Polska lupkami gazowymi stoi, wiec jak gdzies
    > budzet sie nie dopnie, to kurek sie mocniej odkreci, problem z glowy ;)

    Znasz jakąś demokrację, gdzie budżet się dopina? ;) Jakby o Twoich
    wydatkach decydowali sąsiedzi, to też byś miał wieczne deficyty,
    obojętnie ile byś nie zarabiał.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2010-05-24 13:48:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

    > No tak, zapomnialem ze Polska lupkami gazowymi stoi, wiec jak gdzies
    > budzet sie nie dopnie, to kurek sie mocniej odkreci, problem z glowy ;)

    Liwiuszowi chodzi zapewne o to, że ceny netto spadną, bo nie będzie w nich
    uwzględnionych podatków dochodowych. W niektórych przypadkach spadek cen
    netto spowoduje zapewne, iż cena finalna płacona przez konsumenta nie
    ulegnie zmianie, choć globalnie taka zmiana systemu podatkowego na pewno
    wygeneruje jakiś niewielki impuls inflacji.

    Eurozwiązek powinien się zabezpieczyć przed taką możliwością (rezygnacją
    przez któreś z państw z podatków dochodowych na rzecz wyższego VAT). A może
    już to zrobił? Bo przecież niższe ceny netto oznaczają większą
    konkurencyjność na rynku wspólnotowym.

  • 104. Data: 2010-05-24 13:51:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Maj, 15:30, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Czyli, konkurencja podatkowa.

    tak jest! O to właśnie chodzi. Dlaczego nie miałaby to Polska właśnie
    być tym wymarzonym rajem (podatkowym)?

    > Mieszkajac gdzies w "pasie granicznym" (100 km wglab terytorium Polski)
    > jade gdzies za granice, kupuje, tankuje, wracam.
    >
    > W dosc prosty sposob ucieklem od podatku VAT?

    Bo ja wiem? Tracisz do 3 godzin, zyskujesz różnicę VAT od paruset
    litrów paliwa (jeśli masz ciężarówkę). Od VAT uciekłeś... w koszty i
    stratę czasu :-)

    Owszem, możesz przywieźć paliwo w tylu kanistrach, ile Ci do auta
    wejdzie, ale pewnie to podpada pod działalność gospodarczą (gdybyś
    sprzedawał) lub transport niebezpiecznych substancji (jak nie kijem
    go, to pałką :-).

    Myślę, że spokojnie można ten skutek uboczny zignorować. Zresztą cena
    paliwa spadnie, bo przecież sprzedawca nie będzie musiał wkalkulować w
    nią PIT/CIT.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 105. Data: 2010-05-24 13:52:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:

    > Eurozwiązek powinien się zabezpieczyć przed taką możliwością (rezygnacją
    > przez któreś z państw z podatków dochodowych na rzecz wyższego VAT). A

    Jest chyba limit VATu od 15 do 25%. I brak możliwości zmniejszenia
    innych podatków - ile się mówi o podwyższaniu haraczu za papierosy, aby
    dogonić tamte podatki.

    > może już to zrobił? Bo przecież niższe ceny netto oznaczają większą
    > konkurencyjność na rynku wspólnotowym.

    "W tym porcie armatorzy z różnych krajów konkurują ze sobą, pod
    czujnym okiem europejskiego urzędnika" - w takim stylu reklamową agitkę
    Bogusława Wołoszańskiego pamiętam z lat 2003-2004, do tej pory mnie ona
    śmieszy ;)

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2010-05-24 13:54:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:48, MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > Liwiuszowi chodzi zapewne o to, że ceny netto spadną, bo nie będzie w
    > nich uwzględnionych podatków dochodowych.

    Tylko pod warunkiem, ze w 100% dany produkt zostanie wytworzony w kraju.

    Czyli: przy podatku VAT w wysokosci 35% prawdopodobnie chleb i mleko
    kupie w lokalnym sklepie; czesci do samochodu, komputer czy wyposazenie
    mieszkania - niekoniecznie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 107. Data: 2010-05-24 13:57:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:51, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    >
    > Bo ja wiem? Tracisz do 3 godzin, zyskujesz różnicę VAT od paruset
    > litrów paliwa (jeśli masz ciężarówkę). Od VAT uciekłeś... w koszty i

    A gdzie tam.
    Np. ze Szczecina - 25 minut do Niemiec.
    I nie chodzi o samo paliwo, ale o rzeczy, ktore tam potencjalnie taniej
    kupie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 108. Data: 2010-05-24 13:57:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Maj, 15:36, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Chodzi o to, ze poglownego nie zaplaci osoba niepracujaca (uczen,
    > student), emeryt, rencista, bezrobotny.

    Emeryt i rencista PIT obecnie płacą. Pozostałych nie wliczam do
    statystyki, bo tę zaczerpnąłem z danych MinFina, gdzie jest mowa o
    średnich obciążeniach _podatników_ PIT.
    Inna sprawa, że PIT od emerytur i ren jest bez sensu (bo to
    bezproduktywne przekładanie z budżetu ZUS do budżetu MinFina). Ma to
    sens, jeśli mamy sumować dochody, a straci, gdyby podatek był
    niezależny od nich.
    Docelowo można spokojnie zmniejszyć emerytury i renty o kwoty obecnego
    PIT, bez szkody dla systemu (tzn. wpływy z podatku osobistego by
    spadły, ale zmniejszyłby się deficyt ZUS).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 109. Data: 2010-05-24 13:59:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:42, Liwiusz wrote:

    > To samo co teraz się robi z przedsiębiorcami, których nie stać na ZUS -
    > do roboty, a jak nie ma, to długi do końca życia. Nic nowego.

    Z calym szacunkiem, ale wiekszosc przedsiebiorcow, ktorych nie stac na
    ZUS, po prostu zamknie firme.

    Dlugi do konca zycia to pewnie jakis promil upadlych firm.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 110. Data: 2010-05-24 14:01:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Maj, 15:57, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > A gdzie tam.

    Sam podałeś pas 100km, więc liczę pi*drzwi 60km/h średnio - stąd 3h.

    > Np. ze Szczecina - 25 minut do Niemiec.
    > I nie chodzi o samo paliwo, ale o rzeczy, ktore tam potencjalnie taniej
    > kupie.

    No i dobrze, niech szczecinianie mają tę możliwość. Nie ma w tym nic
    złego.
    Ja mieszkam w Łodzi, ale jeśli nie będzie PIT - idę na taki "deal" :-)

    --
    Jarek