  • 1. Data: 2006-02-10 08:13:48
    Temat: nowe regulacje dla kredytów walutowych!
    Od: "roythekid" <r...@p...onet.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060210/e
    konomia/ekonomia_a_1.html

    Pozdrawiam
    Radosław Radomski
    RASKI Finanse
    www.raski.pl
    f...@r...pl

  • 2. Data: 2006-02-10 08:51:10
    Temat: Re: nowe regulacje dla kredytów walutowych!
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu roythekid porozsypywal nastepujace haczki:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060210/e
    konomia/ekonomia_a_1.html
    Ograniczenie wysokosci kredytu do 70% wartosci:( Paranoja.
    Ale zainteresowala mnie wypowiedz z
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060210/e
    konomia/ekonomia_a_6.html
    "Te instytucje, które znane są z udzielania walutowych kredytów
    mieszkaniowych, już teraz zapowiadają, że będą starać się część nowych
    regulacji omijać tak, żeby nie stracić klientów. Chodzi głównie o limit
    wysokości pożyczanej kwoty. - Można zwiększyć wartość nieruchomości,
    wtedy także kredyt będzie większy - wyjaśnia "Rz" bankowiec, który woli
    pozostać anonimowy."
    Nie bardzo rozumiem?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-02-10 10:31:20
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > także kredyt będzie większy - wyjaśnia "Rz" bankowiec, który woli pozostać

    Pewnie chodzi o to, ze banki bedą do oceny wartosci nieruchomosci przyjmowac
    wartosc wynikającą z jakis obiektywnych zrodel np. wycene rzeczoznawcy, ale
    wartosc tą zwiekszą np. kapitalizując oczekiwany wzrost wartosci
    nieruchomosci. Przez to wartosc przyjeta do wyceny udzialu kredyt/wartosc
    bedzie mniejsza niz 1.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 4. Data: 2006-02-10 11:40:13
    Od: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > wysokości pożyczanej kwoty. - Można zwiększyć wartość nieruchomości,
    > wtedy także kredyt będzie większy - wyjaśnia "Rz" bankowiec, który woli

    Nie wiesz o co chodzi? To chodzi o pieniądze.

    Za kilka lat większy podatek katastralny zapłaci kredytobiorca, nie bank. :-D

    W ustawie o gospodarce nieruchomościami stworzono podstawy do wprowadzenia w
    przyszłości tego podatku. Przewidziała ona powstanie katastru czyli rejestru
    nieruchomości z oszacowaną ich wartością. Ten podatek obowiązuje właściwie we
    wszystkich krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej i wcześniej czy później
    powinnien zostać wprowadzony również w Polsce.
    Podstawą do ustalania podatku jest wartość nieruchomości.