  • 31. Data: 2004-06-30 16:05:28
    Temat: Re: mBank hasla sms'em
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Każdy bank ma swój model usług-i nie będzie wprost kopiował rozwiązań
    > innych.

    sposobem na osiaganie sukcesu jest tez kopiowanie lepszych rozwiazan,
    jakie stosuje konkurencja. stare to jak swiat

    > Naczytałeś się tzw. "filozofii" ;-))))

    moze Ty sie naczytales wiec sadzisz po sobie. nie wiesz co ja czytalem
    wiec Twoje stwierdzenie w tej sprawie jest malo wiarygodne, a nawet
    mocno bledne. :))

    pozdr.
    marcin

  • 32. Data: 2004-06-30 20:15:01
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 30 Jun 2004 11:06:29 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

    >jeżeli ktos zna twoj login i hasło do konta (sniffer) to umiejętność

    sniffer? Raczej keylogger :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2004-06-30 22:06:42
    Od: krzysiekL <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2004 11:06:29 +0200, blad napisal/a:

    > jeżeli ktos zna twoj login i hasło do konta (sniffer) to umiejętność
    > przechwycenia hasła jednorazowego mu sie przyda :-)
    ktoś by musiał specjalnie na mnie polować, zeby wysledzić mnie w
    necie, znalezc moje dane i następnie dotrzeć do bazdy danych operatora
    GSM żebyz dobyć mój numer i miec mozliwośc wyśledzienia tego co dostaje.
    gdybym był wart takiej zabawy to bym miał token a nie hasła z sms-u.
    > Poza tym bezpieczeństwo takiego rozwiązania jest chyba mniejsze niż
    > karty kodów
    karte tez ktoś musiał wygenerować.

    Uważam, że ta usługa jest "bee" bo ma ją jakiś marmurek jakby miał
    ją np. mBabnk ( a moze będzie mieć) to wtedy będzie "cacy"
    --
    KrzysiekL

  • 34. Data: 2004-07-01 12:13:18
    Od: Piotr 'Sofcik' Smerda <p...@n...pl>

    On 30 Jun 2004 00:50:42 +0200, bd wrote:

    > lista jest niewygodna imho. a wprowadzenie jej np do komorki czy
    > palmtopa tez nie jest wygodne bo brak funkcji ctrl+c i ctrl+v w
    > wersji papierowej - czasochlonne :))
    >
    > pozdr.
    > marcin

    Jak Ci się nie chce przepisywać to zaprzęgnij do pracy
    Recognitę/FineReadera, zeskanuj listę haseł, przejedź OCRem, użyj OPM II
    (dla Nokii) i wrzuć sobie do komórki :) do palmtopa jeszcze łatwiej bo
    możesz sobie JPGa wrzucić :)
    Albo zapłać 2zł siostrze/bratu/koledze niech Ci wklepie do telefonu tę
    listę :)
    BPNMSP
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 35. Data: 2004-07-02 20:32:19
    Od: Bartosz Malkowski <b...@g...pl>

    bd wrote:
    > mbankowy specjalista stwierdzil, ze jest to niemozliwe wiec
    > takiej opcji nie wprowadza. uznal, ze jest to niebezpieczne.

    Pffffffffffff!
    http://www.dns.com.pl/WWW/News.nsf/Bitmaps/rsa_ulotk
    a_mobile/$FILE/RSA%20Mobile.pdf
    http://integrator.solidex.pl/index.phtml?php_wid=59&
    php_aid=5

    Jak RSA coś takiego zrobiło to prawdopodobnie jest to bezpieczne.

    --
    <email> bmalkow (at) gazeta (dot) pl </email>
    <jabberID> bmalkow (at) jabber (dot) wp (dot) pl </jabberID>

  • 36. Data: 2004-07-03 01:02:34
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    php_aid=5

    > Jak RSA coś takiego zrobiło to prawdopodobnie jest to bezpieczne.

    sciemniaja na maxa w mbanku. co z tego, ze np bzwbk ma takie rozwiazanie?
    tak samo nie interesuja ich linki jakie im poslalem, Twoje tez.

    wole konkretna odmowna odpowiedz niz wymijajaca scieme jaka mi przyslala
    w odpowiedzi Anna Pinkowska z wydzialu rozwoju kanalow. moze to i jest
    wydzial od kanalow, ale jakich? :P

    pozdr.
    marcin

    PS. a moze ktos tez chce do niej napisac?
    mail ma taki: A...@b...com.pl

  • 37. Data: 2004-07-04 18:06:41
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik bd napisał:

    > ja widze to tak:
    >
    > 1. klient wybiera opcje otrzymywania hasel na komorke.
    > 2. klient bezpiecznie wprowadza do systemu numer komorki.
    > 3. pewnego dnia klient ma potrzebe wykonac operacje.
    > 4. przed zakonczeniem operacji klika "HASLO" aby otrzymac
    > jednorazowe haslo, ktore jest mu potrzebne do zakonczenia
    > tej operacji.
    > 5. system generuje haslo i wysyla na zdefiniowany num kom.
    > 6. klient wklepuje haslo i operacja zakonczona.

    Za duzo kombinacji. Usluga powinna byc prosta jak lopata. Wtedy ma sens.
    Zakladajac, ze chcesz miec wybor lista lub haslo SMSem (to i tak za duzo
    zabawy, ale niech bedzie).

    1. robisz swoje w banku
    2. zaznaczasz opcje, ze chcesz haslo na komorke (nr podany w systemie)
    3. akceptujesz operacje i dostajesz kod SMSem
    4. wpisujesz w formularzu i po sprawie.

    > gdzie tkwi diabel?:P

    W pustych glowach "specjalistow od uslug bankowych".

    Bartek

  • 38. Data: 2004-07-04 18:10:14
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik blad napisał:

    > a jakbys sie czul jak pewnego razu odebrałbyś nagle a niespodziewanie SMS z
    > haslem - po takim SMS tel do banku i blokowanie zerowego salda to juz zbedna
    > fatyga :-)

    He? Nawet jak ktos na linii bank-operator-twoja komorka przechwyci
    haslo, to co mu z tego przyjdzie?

    > Przeciez SMS jest do odczytania po drodze u operatora.

    Jaka jest wartosc takiego smsa jesli nie znasz kodow dostepu do www, nie
    wiesz jakiej operacji dotyczy ten sms? Mozesz sobie jedynie sprawdzic
    jak wyglada przykladowe haslo jednorazowe w banku jakimstam. Kompletnie
    nieprzydatna informacja.

    Ale jesli juz ktos chce sie bawic, to nie ma problemu, by haslo bylo
    przypisane do akurat wykjonywanej operacji i mialo ograniczona czasowo
    waznosc.

    > Ponadto czasem taki SMS przychodzi po godzinie - akurat jak chcesz go szybko
    > otrzymać

    W eboku Plusa to standard, ale bank moze sie lepiej postarac. ;-)

    Bartol

  • 39. Data: 2004-07-04 18:11:38
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > A ja powiem wprost - to jest zwyczajnie cholernie kosztowne i tyle.

    Uruchomienie banku jest jeszcze bardziej kosztowne, a jakos sie oplaca.
    Hmmm.

    > A to też troszkę.

    Taka troszke, ze w ogole nie ma o czym gadac.

    Bartol

  • 40. Data: 2004-07-04 23:38:48
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > 2. zaznaczasz opcje, ze chcesz haslo na komorke (nr podany w systemie)
    > 3. akceptujesz operacje i dostajesz kod SMSem

    a jestes pewien, ze zrozumiales, co napisalem? czym rozni sie Twoja
    prostota od mojego skomplikowania???? hmmm?

    pozdr.
    marcin