  • 1. Data: 2003-06-14 07:39:19
    Temat: kursy walut?
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Do czego odnoszą się "Pieniądze" a do czego "Dewizy" ??
    Przy płaceniu kartą za granicą która tabelka będzie używana??

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę
    "Podróży".

  • 2. Data: 2003-06-14 12:28:17
    Temat: Re: kursy walut?
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    www.tramping.slask.prv.pl wrote:
> [...]

    Wyobraźnia banków nie zna granic.
    Ale takie rzeczy powinny być sprecyzowane w regulaminie konkretnej
    karty.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 3. Data: 2003-06-14 14:13:48
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

> [...]

    Dla pieniedzy.

  • 4. Data: 2003-06-14 15:12:24
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Dla pieniedzy.

    A dlaczego nie dewizy ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-06-14 16:21:41
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Karol wrote:

    > Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > A dlaczego nie dewizy ?

    Nie wiem dlaczego ale do tej pory zawsze przy placeniu karta za granica
    rozliczano mi transakcje wg kursu sprzedazy dla pieniedzy. Zawsze
    natomiast gdy realizowalem czeki stosowano tabelke 'dewizy'

  • 6. Data: 2003-06-14 16:40:29
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003 17:12:24 +0200, "Karol"
    <a...@b...poczta.onet.pl> wrote:

    >A dlaczego nie dewizy ?
    Moze dlatego:
    http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=pieni%B1dz&
    tr=pol-slo
    http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=dewizy&tr=p
    ol-slo&x=25&y=9

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2003-06-14 17:15:03
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Karol wrote:
    > Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > A dlaczego nie dewizy ?
    >
    > Karol

    Dlatego :-)
    A tak serio to chyba zależy od banku.
    Nawet gdzies (wydaje mi się ze) widziałem porównanie kursów i jednych
    bankach(pkobp?) były to pieniądze, a w innych (citi?, bzwbk?) dewizy

    KJ

  • 8. Data: 2003-06-14 17:18:50
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    WAM wrote:

    > Moze dlatego:
> [...]
    Możesz powiedzeć co Twoje odpowiedzi maja wspólnego z zadanym pytaniem ?
    Bo nie łapię.

    KJ

  • 9. Data: 2003-06-15 17:56:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl> writes:

    > A tak serio to chyba zależy od banku.
    > Nawet gdzies (wydaje mi się ze) widziałem porównanie kursów i jednych
    > bankach(pkobp?) były to pieniądze, a w innych (citi?, bzwbk?) dewizy

    Tak normalnie, i faktycznie, to powinny to byc dewizy, tj. rozliczenie
    bezgotowkowe, bo jak wiemy rozliczenia karciane gotowkowe nijak nie
    sa. Natomiast rozne banki staraja sie w rozny sposob okazac tzw. "spryt"
    (czytaj: zdolnosc wynajdowania najdziwniejszych sposobow oszukiwania
    klienta), byc urwac dodatkowo pare zlotych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2003-06-16 12:44:04
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Tak normalnie, i faktycznie, to powinny to byc dewizy, tj. rozliczenie
    > bezgotowkowe, bo jak wiemy rozliczenia karciane gotowkowe nijak nie
    > sa.

    to sprobuj kredytowa karta wyjac gotowke z bankomatu ;-)) to sa wlasnie
    operacje gotowkowe
    natomiast co go glosow ze banki maja roznie to zgoda.
    w jednym i tym samym banku PKOBP SA testowalem 2 karty VE - jedna Ekspress i
    drugą Inteligo wyplacajac w odstepie minuty 20 EUR
    - VE Inteligo PKO BP - VISA przeliczyla EUR na USD a bank przeliczyl te
    dolary na zlote po kursie sprzedaży dewiz USD z dnia księgowania
    - VE PKO BP - VISA dostarczyla bankowi kwote w EUR a bank przeliczyl EUR na
    zlote stosuja kurs sprzedaży pieniądza EUR z dnia transakcji

    Tak wiec roznilo sie wszystko i waluta, i kurs, i data kursu - w sumie kurs
    dewiz jest lepszy i mimo dodatkowego przeliczenia Inteligo okazalo sie
    korzystniejsze
    *** blad ***