  • 1. Data: 2004-07-28 17:56:23
    Temat: kradziez pieniedzy z konta
    Od: "ac" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie, mam na imie Andrzej i pisze na grupe pierwszy raz. Przydazyla mi
    sie ostatnio niemila historia mianowicie wyjechalem na urlop i zabralem ze
    soba 2 karty platnicza i kredytowa, wyjechalem do miejsca odleglego od
    mojego rodzinnego miasta o ok 500km i nie robilem przez caly pobyt zadnych
    platnosci za pomoca tych kart. Karty zostaly skradzione z portfela (w ktorym
    byly rozne dokumenty oraz gotowka kilkaset zl.). kradziez kart zobaczylem po
    2 dniach, do tego czasu konta zostaly dokumentnie wyczyszczone, wyplat
    dokonywano w kilku miejscach w polsce poludniowej w bankomatach! wyplaty
    potwierdzane byli PINem! I tu pytanie jak moglo do tego dojsc? kart uzywalem
    od ponad roku, karteczki z pinami zniszczylem zaraz jak nauczylem sie
    numerow na pamiec. Bylem wyjasniac sprawe w banku, zglosilem na policje, w
    banku dowiedzialem sie ze nie ma szans na odzyskanie skradzionych pioeniedzy
    poniewaz wyplaty byly dokonywane p rzy uzyciu numeru PIN. bardzo , bardzo
    prosze o jakies wskazowki, czy mam szanse na odzyskanie swoich pieniedzy?
    PINow nawet moja zona nie znala , wyplat dokonywalem zawsze ze szczegolna
    ostroznoscia - slyszac co rusz o kamerach , skanerach itp montowanych przez
    zlodziei na bankomatach. jeszcze raz dziekuje za pomoc, dla mnie wakacje juz
    sie skonczyly. pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-07-28 18:33:10
    Temat: Re: kradziez pieniedzy z konta
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    ac wrote:
> [...]
    > odzyskanie skradzionych pioeniedzy poniewaz wyplaty byly dokonywane p
    > rzy uzyciu numeru PIN. bardzo , bardzo prosze o jakies wskazowki

    Zakładam że karty były wydane po 12 października 2003 czyli podlegają
    ustawie o elektonicznych instrumentach płatniczych.
    To nieprawda że posiadacz karty zawsze ponosi pełną odpowiedzialność za
    transakcje z PINem. Pisze o tym w art. 28 pkt tej ustawy. Co prawda banki
    mają zwyczaj tak pisać w regulaminie (np. PKO BP dla kart kredytowych) ale w
    sądzie taki zapis się nie utrzyma.
    Obawiam się że czeka cię długa i kosztowna droga. Zacznij od ustawy:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20021691384&type=1&name=D20021384.pdf
    głównie art. 28 i regulaminów kart które miałeś. Napisz reklamację powołując
    się na ustawę. Pewnie dostaniesz odpowiedź odmowną. Potem z tanich rzeczy
    zostaje arbiter bankowy http://www.zbp.pl/arbiter.php (wydatek 50 zł, zwrócą
    jeżeli wygrasz) a potem sąd cywilny. To długo trwa i dużo kosztuje, ale były
    już wyroki w podobnych sprawach korzystne dla posiadaczy kart.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-07-28 21:41:02
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy 'wydanie' karty to np. jej kolejne roczne lub dwuletnie wznowienie?
    JaC

  • 4. Data: 2004-07-28 22:18:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 28 Jul 2004 17:56:23 +0000 (UTC), "ac"
    <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >od ponad roku, karteczki z pinami zniszczylem zaraz jak nauczylem sie
    Podawałeś w sklepach przy zakupach? Wiesz, tam każdy może zobaczyć
    jaki masz pin.
    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2004-07-29 10:28:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> writes:

    > Podawałeś w sklepach przy zakupach? Wiesz, tam każdy może zobaczyć
    > jaki masz pin.

    I co, ktos mu podejrzal pin w miejscu zamieszkania i pojechal za nim
    500 km krasc mu karty? Zauwaz, ze czlowiek pisze, ze tam, gdzie mu
    portfel skradli, kart nie uzywal.

    MJ

  • 6. Data: 2004-07-29 16:27:26
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    666 wrote:
    > Czy 'wydanie' karty to np. jej kolejne roczne lub dwuletnie
    > wznowienie? JaC

    Tak

  • 7. Data: 2004-07-29 18:44:14
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    może Twój pin to była data urodzenia lub coś podobnego co można było
    wyczytać w dokumentach?

  • 8. Data: 2004-07-29 20:17:29
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Podawałeś w sklepach przy zakupach? Wiesz, tam każdy może zobaczyć
    > jaki masz pin.

    Ale tylko wtedy, gdy karta była z gatunku autoryzowanych pinem.