  • 21. Data: 2021-12-14 23:14:34
    Temat: Re: inflacja
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Naprawdę.

    No to będziesz zaskoczony. Litr wody zawsze będzie miał wagę litra wody.
    Niezależnie od tego w jakiej temperaturze będzie woda, czy na jakiej
    wysokości a nawet planecie. Jeden litr wody z cała pewnością nie będzie
    miał innej wagi, niż jeden litr wody. Podobnie jak jeden grosz zawsze
    będzie miał wagę jednego grosza. I to obojętnie w jakich jednostkach tę
    wagę będzie się podawało.

    > Połóż sobie na wypoziomowanej wadze szalkowej, w takich samych pojemnikach, z
    jednej strony litr wody o temperaturze ok. 4 stopni Celsjusza, a z drugiej o
    temperaturze ok. 90 stopni Celsjusza (albo np. -20).
    > Zdecydowanie nie wyjdzie "jeśli waży tyle co kaczka, to jest zrobiona z drewna -
    więc jest czarownicą!".

    > Masę/wagę określa się w kilogramach. Ew. w newtonach.
    > Ale nie w litrach, to dopiero jest nowa fizyka.

    Tylko ktoś o dość "specyficznym" intelekcie, może bredzić o wadze
    podawanej w litrach. No ale tutaj pisują różni...

    > Tworzysz masło maślane, twiedząc - niby prawdę - że dany litr wody ma wagę danego
    (i tylko i wyłącznie danego) litra wody.
    > Ale inny litr wody - a już na pewno litr innej wody (niekoniecznie ciężkiej, ale
    np. cieplejszej - no, z wodą to jest taka parabola, więc możesz znaleźć dwie różne
    temperatury z tą samą gęstością) - nie będzie miał wagi tego poprzedniego litra wody.

    > Zapewne sądzisz, że pytanie o kształt wody sprowadza się do kształtu naczynia, do
    którego się ją wleje?

    No tak, a jeden grosz waży ponad półtora grosza.
    Zatem trwajcie sobie przy tym twierdzeniu, geniusze. Już nie będę się z
    was nabijał. :D

    --
    -
    Akarm

  • 22. Data: 2021-12-15 07:57:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 17:03, Dawid Rutkowski pisze:

    Inflacja szaleje... Za 40 pln qpiłem niedawno od kochanka Walewskiej
    golarkę z 3 obrotowymi nożykami na ruchomej głowicy, po czym (od tegoż
    despoty właśnie) qpiłem 2 golarki po 25 pln z 3 obrotowymi nożykami na
    nieruchomej głowicy, aż wreszcie qpiłem (też u tegoż cesarza) 4 komplety
    wzdłużnych ;) nożyków (komplet to dół+siatka) po 2 pln za komplet...

    [precz z Talibanem!!!]

    Ale ja nie o tym chciałem...

    I nie o tym, że z bólem serca qpiłem po 1.5 pln skarpety (95% bawełny
    uzupełnionej elastenem/lycrą) we wtorek, czyli bez emeryckiej zniżki...
    (Auchan szybko wysyła na emeryturę, ale akurat nie we wtorek...)
    Wcześniej qpiłem takie same w poniedziałek, ale tylko 12 parek...

    O tym też pisać nie chciałem...

    Akarm>>> Ja, w odróżnieniu, posługuję się rozumem.

    Jak każdy -- nawet wirus (choć nie żyje) posługuje się rozumem... ;)
    Nie żartuję -- zachowanie wirusów zdradza nie lada inteligencję!
    [ponoć nawet JKaczyński posługuje się rozumem -- ale chyba niezbyt
    często...]

    Akarm>>> Według mnie, jeden grosz ma wagą dokładnie jednego grosza.

    Czyli Akarm wagę wyraża groszami?
    Może poda przelicznik na (znane nam) kilogramy?
    Ile groszy jest w kilogramie? ;)

    Akarm>>> jak jeden litr wody ma wagą jednego litra wody.

    Słyszałeś Akarmie o ciężkiej wodzie? Teraz głośno
    o fuzji, czyli o słonecznej ;) energii...

    Nadto i zwykła woda, nawet destylowana ma gęstość zależną
    od ciśnienia i temperatury, dzięki czemu woda w stawie czy
    jeziorze na dnie ma około 4°C, co warunkuje znane nam życie...

    Nigdy!!

    Akarm>>> litr wody ma wagą

    Może -- 'litr wody ma wagĘ' lub raczej 'litr wody waży'?

    Nigdy!! ;) Jak ja -- nigdy, ale to nigdy nie
    przekroczyłem dozwolonej szybkości...

    -=-

    Kochane dzieci... Na dzisiejszej lekcji omówimy kwestie 'wolności'...

    - Mój wujek mówi, że nie każdemu wolność służy...
    - Kim z zawodu jest twój wujek?
    - Wyścigowym kierowcą...

    -=-

    > Nie masz czego, zrobił to wszystko w jednym zdaniu w ostatnim poście.
    > Dla ustalenia uwagi chodzi o ostatnie zacytowane zdanie.

    Tam jest sporo błędów...

    > Ciekawe, jaki stan umysłu potrzebny jest do wyrażania "wagą" w litrach czy
    groszach...

    Uważny czytelnik zauważy, ;) że słowo 'waga' wiele znaczy...
    Waga słowa, łazienkowa waga... Słowniki znają także inne wagi...
    (odsyłam do słowników)

    > Dla niekumających - grosze na przestrzeni wieków były przeróżne,
    > a nawet złoty bywał wart 30 groszy (wtedy srebrnych).
    > Zaś 1 litr wody może mieć bardzo różną wagę - w zależności od temperatury.

    Jest to niezwykła/szczególna zależność...

    Od ciśnienia także zależy -- wodę można ścisnąć...
    Nadto kranówa też jest wodą... Woda mineralna, woda źródlana,
    głębinowa, morska, ciężka -- tu mamy co najmniej dwie wody,
    ognista, święcona woda, Święta woda niedaleko Białegostoku...
    Znamy też demineralizowaną i destylowaną, sodową (uderzającą
    do głowy) i gazowaną w saturatorze, czyli gruźliczankę...

    Czasami ktoś wali pustymi słowami -- czyli leje wodę...
    W piosence cicha woda brzegi rwie...
    W Chinach 'woda jest cieczą, która rzeźbi skały'...
    (wytrwałość czyni rzekome cuda)

    Identyczne jak dwie krople wody... ;)

    Od: głupoty, powietrza, wody, ognia i głodu -- wybaw nas Panie...
    [niektórzy skracają: od Kaczyńskich wybaw nas Panie]

    Jako księgowa (choć bezmaciczna) zauważę, iż różnym VATem
    okładano w tym samym czasie różne wody w tej samej RP...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 23. Data: 2021-12-15 08:07:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 21:52, Dawid Rutkowski pisze:

    > Masę/wagę określa się w kilogramach. Ew. w newtonach.

    Masę w newtonach? Isaacach?...
    Od kiedy to?... Znasz zależność wiążącą: siłę, przyspieszenie i masę?
    (rzecz jasna w świecie Isaaca Newtona, nie {} dzisiejszym...)

    > Ale nie w litrach, to dopiero jest nowa fizyka.

    Litrami wyrazić można objętość...

    > Tworzysz masło maślane, twiedząc - niby prawdę - że

    Nie 'nibyprawdę'?

    > Zapewne sądzisz, że pytanie o kształt wody sprowadza
    > się do kształtu naczynia, do którego się ją wleje?

    https://tech.wp.pl/supergalaretka-hydrozel-pod-nacis
    kiem-staje-sie-twardszy-od-szkla-6709638508182144a

    Człek to też woda -- z różnymi dodatkami... ;)
    (głównym składnikiem człowieczego ciała jest woda)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 24. Data: 2021-12-15 08:13:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 23:14, Akarm pisze:

    > Litr wody zawsze będzie miał wagę litra wody.

    > No tak, a jeden grosz waży ponad półtora grosza.

    Wyjaśniono Ci, że są różne wody i są różne
    grosze a i słowo waga ma różne znaczenia.

    'Waga', jako 'wartość' da nam nierówność:

    waga grosza z początku wieku jest inna niż waga obecnego grosza

    Niekoniecznie tylko dlatego, że zastąpiono MN25 powlekaną stalą...

    Waga monety zawsze ma swą tolerancję/błąd -- tedy niekoniecznie
    dwie groszowe monety mają tę samą wagę...

    -=-

    Jesteś najwyraźniej trollem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 25. Data: 2021-12-15 08:16:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 17:14, Akarm pisze:

    > Pewnie literówki mi się zdarzają, szczególnie podczas pisania na
    > klawiaturze ekranowej, kiedy dotknę klawisz obok.

    Dotkniesz klawisz?

    > Ale co to ma wspólnego z pisaniem i upartym podtrzymywaniu
    > zdania, że jeden grosz wazy ponad półtora grosza?

    Pisaniem i upartym podtrzymywaniu?...

    Piłeś? -- nie pisz, póki nie wytrzeźwiejesz...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 26. Data: 2021-12-15 08:26:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 17:37, Kamil Jońca pisze:

    > Mi się tam wydawało, że "grosz"-"grama" ale nie chciało mi się wczytywać.

    JF ogólnie luźno ;) traktuje ortografię...

    -=-

    Co do Akarma... Ma trudności z trawieniem...

    W stopce zauważa:

    -=-

    Któż z nas trawi siebie samego?... Chyba obecna ;) tu
    gospodarka -- trawiła siebie samą przeciąganiem niskich
    stóp procentowych i niską rezerwą cząstkową...

    Takie poluzowanie miałoby sens, gdyby trwało kilka miesięcy,
    podczas których pandemia zostałaby zupełnie zgaszona...
    Przedłużające się ponad rozsądną miarę zluzowanie finansowej
    polityki można porównać właśnie do autotrawienia -- do zjadania
    swych własnych nóg... Żołądek cieszy się sytością, ale odbudowanie
    zjedzonych nóg może być kosztowne...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 27. Data: 2021-12-20 13:25:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Dec 2021 12:52:27 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Masę/wagę określa się w kilogramach. Ew. w newtonach.

    Masę podajemy (na przykład) w kilogramach (kg) i jest dla danego obiektu
    stała (pomijając ewentualne efekty relatywistyczne).

    Waga, inaczej ciężar, to siła z jaką Ziemia, albo inne ciało niebieskie,
    przyciąga dany obiekt i wyrażany może być w kilogramach siła (kG) albo
    newtonach (N).
    Kilogram cukru na Ziemi będzie ważył 1 kG, a na Księżycu ~6 razy mniej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2021-12-20 15:03:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2021 o 23:14, Akarm pisze:

    > No to będziesz zaskoczony. Litr wody zawsze będzie miał wagę litra wody.

    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/naj
    bardziej-okragly-przedmiot-na-swiecie-po-co-powstala
    -kula-za-ponad-13-mln-zl/fm1x453

> [...]
    > miał innej wagi, niż jeden litr wody. Podobnie jak jeden grosz zawsze
    > będzie miał wagę jednego grosza. I to obojętnie w jakich jednostkach
    -=-

    Atom wodoru to proton i elektron? -- zdecydowanie nie...
    Wodór występuje w kilku izotopach.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Izotopy_wodoru#Wodór-1
    _(prot)

    Deuter to też wodór -- ma masę ~dwakroć większą
    niż najczęściej spotykany izotop wodoru...

    Tedy i woda powstała z deuteru jest cięższa
    niż woda powstała ze ,,zwykłego'' wodoru...

    -=-

    O groszach można znacznie dłużej... Starty (używaniem) grosz waży
    tyle, ile nówka?... [gdyby tak było, banki nie różnicowałyby:
    nowe środki, stare... swoje wiem... głupiA nie jestem]

    -=-

    Przed laty obalałem tezę o równości połówek -- połówki rzadko są
    sobie równe. Przykładowo pół miesiąca -- maja i czerwca... ;) Bo
    to są różne miesiące? Pół lutego z 2020 r. ma więcej dni niż pół
    lutego z 2021 r...

    Prawda jest jedna, kłamstw jest wiele?... OK...
    Zatem suma półprawd daje prawdę? ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 29. Data: 2021-12-20 15:48:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 gru 2021 o 13:25, Olin pisze:

    > Waga, inaczej ciężar, to siła z jaką Ziemia, albo inne ciało niebieskie,
    > przyciąga dany obiekt i wyrażany może być w kilogramach siła (kG) albo
    > newtonach (N).

    Polemizowałbym ;) -- co waży waga szalkowa?

    > Kilogram cukru na Ziemi będzie ważył 1 kG, a na Księżycu ~6 razy mniej.

    Nie kłamiesz aby?
    [nie kłamie, bo używa tyldy?...]

    Weźmy ten:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Księżyc
    Księżyc... ('ten Księżyc' -- czyli oprzyjmy się o te informacje)

    I tę:
    http://deadline.3x.ro
    arytmetykę...

    mK*mC rZ*rZ mKrZrZ 1230000
    ------- * ------- = -------- = ----------- = =0,165278706257412 ;)
    rK*rK mZ*mC mZrKrK 2731*2725

    0,0123/(0,2731*0,2725)=0,165278706257411 ;) (2 vs 1 -- deadline.3x.ro)
    1/6=1/6=0,166666666666667

    1/0,165278706257411=6,05038617886181

    -=-

    Opierając się o naszą ;) wiedzę i naszą ;) arytmetykę -- z dużą
    dokładnością ~6 razy...

    [to 1 kg cukru... a co z 1kg wody na Księżycu?... zagotuje się...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 30. Data: 2021-12-20 16:28:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 gru 2021 o 07:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > wzdłużnych ;) nożyków (komplet to dół+siatka) po 2 pln za komplet...

    Jedną komplementarną golarkę uruchomiłem z nowym kompletem nożykowym,
    zaś w drugiej... Hm... Brak akumulatorowego zasilania... Wygrzebałem
    ze śmietnika akumulatorek -- miał na luzie ~pół volta i nie zdołałem
    go naładować w tejże golarce przez kilka gAdzin... Kolejny miał więcej,
    ale po wielogodzinnym ładowaniu nie zdołał poruszyć tymi nożykami...

    Teraz dyleMat -- wlutować tam nowy akumulatorek czy odpuścić sobie
    [grzechy?]... Lutowanie zwykłych akumulatorków potrafi je przegrzać...
    Niezwykłych (z dogrzanymi wąsami) nie mam... Nowy akumulatorek sporo
    kosztuje... W Lidlu 4 różnokolorowe akumulatorki AA kosztują 17 pln,
    może nawet z groszami... Rozkompletowanie Eneloopów przyjemnie nie
    wygląda... Ach te inwestycyjne rozTerki... Stracę -- czy zyskam?...

    Jechać do Auchan, by qpić skarpety po 1.5 pln z emerycką zniżką
    czy uznać brak emeryckiej zniżki za świąteczny prezent?... Nie
    mam już miejsca no kolejne skarpety?... Nie zajmują dużo miejsca...

    Jeżdżenie samochodem dobrze wpływa na wzrok... Ale źle na kręgos_łup...

    Zbyt długie rozmyślanie czyni efekt tychże rozmyślań bezwartościowym...

    --