  • 1. Data: 2010-01-23 10:33:38
    Temat: gdzie lepszy kurs
    Od: Ra <a...@a...com>

    gdzie transakcje w $ będą rozliczone po lepszym kursie

    - citi mc - AFAIK jest rozliczana w $
    - polbank ze zwrotem 0.9% ale będzie chyba przewalutowanie przez euro

  • 2. Data: 2010-01-23 10:40:14
    Temat: ubezpieczenie kk polbank
    Od: Ra <a...@a...com>

    Przy okazji korzystał ktoś może z ubezpieczenia w kk gold ? opóźnienie
    bagażu, skorzystanie z lokalnego doktora. Czy są kruczki których nie
    zauważyłem czy wypłata jest raczej bezproblemowa ?
    Warunki wyglądają naprawdę nieźle, w mbanku za podobne warunki musiałbym
    ze 300zł zapłacić, a tu nic mnie nie kosztuje, ubezpieczycielem jest
    generali więc ubezpieczenie jest "prawdziwe"

  • 3. Data: 2010-01-23 12:22:16
    Temat: Re: ubezpieczenie kk polbank
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 23 Sty, 11:40, Ra <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > ze 300zł zapłacić, a tu nic mnie nie kosztuje, ubezpieczycielem jest
    > generali więc ubezpieczenie jest "prawdziwe"

    W przypadku ubezpieczenia opóźnienia bagażu, Generali zastrzega sobie,
    że zwraca koszty zakupu niezbędnych rzeczy pod warunkiem, że
    opóźnienie jest minimum 24 h. Tu też się zastanawiam jak Generali tu
    postępuje. Mam doświadczenie z innymi ubezpieczycielami, którzy
    stosują podobny zapis. W praktyce uznają roszczenie, jak bagażu nie ma
    przez noc, mimo, że nie upłynęły 24 godziny.

  • 4. Data: 2010-01-23 18:59:02
    Temat: Re: gdzie lepszy kurs
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 23 Sty, 11:33, Ra <a...@a...com> wrote:
    > gdzie transakcje w $ będą rozliczone po lepszym kursie
    > - citi mc - AFAIK jest rozliczana w $
    > - polbank ze zwrotem 0.9% ale będzie chyba przewalutowanie przez euro

    Mowa o transakcji kartą?
    W Polbanku nie ma żadnych dodatkowych przewalutowań będzie po kursie
    organizacji płatniczej USD -> PLN.

  • 5. Data: 2010-01-24 15:31:32
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Ra <a...@a...com> had the courage to write:
> [...]
    > ze 300zł zapłacić, a tu nic mnie nie kosztuje, ubezpieczycielem jest
    > generali więc ubezpieczenie jest "prawdziwe"

    W drodze powrotnej do PL miałem opóźnienie bagażu 3 dni, dwukrotnie.
    Ucieszyłem się, że siedem stów wskoczy... Wysłałem wszystkie dokumenty do
    AIG. Po miesiącu odpowiedź: ubezpieczenie nie obejmuje szkód powstałych na
    terytorium PL.

    Tak więc to takie pseudo-ubezpieczenie: opóźnienie bagażu owszem, ale tylko
    lecąc w jedną stronę....

    Pozdrawiam,
    k.

  • 6. Data: 2010-01-24 17:34:55
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 24 Sty, 16:31, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:
    > Ra <a...@a...com> had the courage to write:

    > W drodze powrotnej do PL mia em op nienie baga u 3 dni, dwukrotnie.
    > Ucieszy em si , e siedem st w wskoczy... Wys a em wszystkie dokumenty do
    > AIG. Po miesi cu odpowied : ubezpieczenie nie obejmuje szk d powsta ych na
    > terytorium PL.
    >
    > Tak wi c to takie pseudo-ubezpieczenie: op nienie baga u owszem, ale tylko
    > lec c w jedn stron ....
    >
    > Pozdrawiam,
    > k.

    Nie jest to pseudo ubezpieczenie jak twierdzisz. Ubezpieczenie pokrywa
    koszty zakupu niezbędnych rzeczy na czas pobytu za granicą kiedy to
    jesteś pozbawiony na pewien czas własnych rzeczy. W przypadku podróży
    powrotnej ubezpienie opóźnienia bagażu nie działa nigdzie u żadnego
    ubezpieczyciela. Jakie to rzeczy chcesz pilnie kupić po powrocie do do
    domu, których Ci nie dostarczono na czas? Chyba nie wozisz ze sobą
    całej garderoby i przyborów toaletowych, żeby potem nie móc się ani w
    nic ubrać ani niczym umyć.
    W przypadku zagubienia bagażu ubezpieczenie działa w obu kierunkach
    podróży.

  • 7. Data: 2010-01-24 20:57:08
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    k...@g...pl <k...@g...pl> had the
    courage to write:

> [...]
    > nic ubrać ani niczym umyć.
    > W przypadku zagubienia bagażu ubezpieczenie działa w obu kierunkach

    Ech, chyba nie wiesz, co to dobre ubezpieczenie. Powiesz moze, ze nie ma tez
    ubezpieczen medycznych dzialajacych w kraju, bo przeciez mozesz pojsc do
    panstwowego lekarza?

    Akurat tak sie sklada, ze nie mieszkam na stale w PL i nie mam tu mieszkania
    z zapasowa szczoteczka do zebow. I nie wiem jak Ty, ale dla mnie potencjalne
    pozostawanie przez 3 dni bez przyborow toaletowych, bez zmiany bielizny,
    czystego ubrania na swieta, nie mowiac o braku prezentow swiatecznych, bylo
    problemem. Bylem przekonany, ze po to sie *ubezpieczam*, zeby w razie takiej
    sytuacji moc spokojnie dokupic brakujace rzeczy. A tu taka d*pa.

    Tak wiec nie polecam tego ubezpieczenia.

    k.

  • 8. Data: 2010-01-24 22:05:18
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 24 Sty, 21:57, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:
> [...]
    > ubezpieczen medycznych dzialajacych w kraju, bo przeciez mozesz pojsc do

    Porównianie adekwatne jak słoń do karafki. Ale chętnie poznam dobre
    ubezpieczenie. Proszę o link do OWU.

> [...]
    > problemem. Bylem przekonany, ze po to sie *ubezpieczam*, zeby w razie takiej
    > sytuacji moc spokojnie dokupic brakujace rzeczy. A tu taka d*pa.

    W takim razie powinieneś korzystać z ubezpieczenia oferowanego w kraju
    gdzie jesteś rezydentem. Podróż do Polski jest w takim razie dla
    Ciebie podróżą zagraniczną i dla ubezpieczyciela również. O tym fakcie
    wcześniej nie pisałeś, więc w domyśle mieszkasz w Polsce dla każdego
    kto czytał Twój post.
    Czy ubezpieczyciele w Twoim kraju zamieszkania również wypłacają
    odszkodowanie za bagaż opóźniony w obu kierunkach? Chętnie poznam
    warunki.

    Nie rozumiem, dlaczego mieszkając za granicą ubezpieczyłeś się w
    towarzystwie ubezpieczeniowym w Polsce.
    Skoro zarzucasz mi niewiedzę na temat dobrych ubezpieczeń, to ja się
    zapytam, skoro taki jesteś oblatany, jak to możlwie, ze taki znawca
    wystąpił z roszczeniem bez przeczytania OWU?

    > Tak wiec nie polecam tego ubezpieczenia.

    Tak, również nie polecam ubezpieczeń od niewygód w podróży
    wykupywanych w towarzystwach działających w krajach docelowych
    podróży :)

  • 9. Data: 2010-01-24 22:06:49
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

> [...]
    > terytorium PL.
    >
    > Tak wi c to takie pseudo-ubezpieczenie: op nienie baga u owszem, ale tylko

    Zdecyduj się, co jest dla Ciebie "drogą powrotną". Polska, czy kraj w
    którym jesteś rezydentem? Twierdziłeś, że mieszkasz za granicą, więc
    podróż do PL nie jest w takim razie podróżą powrotną.

  • 10. Data: 2010-01-25 21:19:16
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    k...@g...pl <k...@g...pl> had the
    courage to write:

> [...]
    >
    > Tak, również nie polecam ubezpieczeń od niewygód w podróży
    > wykupywanych w towarzystwach działających w krajach docelowych

    Ulżyło? Bo bredzisz.*
    Prowizja ucieka?
    k.

    ----
    * Brednie wyszukaj i zakreśl samodzielnie. Podpowiedzi: "rezydentura",
    "podróż zagraniczna", od "nie rozumiem" do końca.