  • 31. Data: 2009-11-24 10:52:27
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3hbskpxe3.fsf@intrepid.localdomain

    > PIN ma sie dokladnie nijak do zblizeniowosci karty. Normalna karta
    > elektroniczna moze byc ustawiona dokladnie tak samo.

    Jaki z tego wniosek - technologia zbliżeniowa to produkt stricte
    marketingowy :)

  • 32. Data: 2009-11-24 10:53:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > A teraz będzie znał złodziejski bezstresowy limit i w tesco
    > kupi sobie butelkę 0,7l plus zagrychę.
    > Gdzie w powyższym opisie tkwi błąd?!

    Już wyjaśniam - w Tesco taka operacja nie ma najmniejszych szans powodzenia.
    Dlaczego?
    1. nie mają terminali PP oraz PV
    2. firma, która obsługuje im te terminale jest tak zapóźniona, że nieprędko
    się to zmieni :)

  • 33. Data: 2009-11-24 11:22:14
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "BK" news:49c9802e-6a19-4896-b6f4-711c63d0c294@m13g2000vb
    f.googlegroups.com

    > Korzysc jest taka zeby przyspieszcy platnosckarta przy drobnych
    > zakupach. Czemu ludzie nie lubia placic karta? Bo to trwa. Jak lecisz
    > po zestaw poranny np. fajki i gazeta to lepiej dac kioskarce 20 zl niz
    > placic karta. A tak pik i po sprawie.

    Nie przekonuje mnie twoja argumentacja. Znam wiele sklepów ze zintegrowanym
    z kasą terminalem - karta przesuwana, dostaję pinpadzik, wklepuje pin,
    1,2,3 - drukuje się paragonik i idę do domciu :)
    Ile zaoszczędzę czasu gdy bym za te same zakupy zapłacił PP albo PV? 5
    sekund? IMHO giereczka nie warta świeczuni.

  • 34. Data: 2009-11-24 11:26:10
    Od: Netx <n...@g...pl>

    z...@o...pl pisze:
    > Czy w powyższym krytycznym wobec lansowanej przez banki technologii
    > rozumowaniu tkwi jakiś błąd? A jeśli tak, to jaki?

    Osobiście też mi się nie podoba pomysł z kartami
    zbliżeniowymi właśnie ze względu na zbyt dużą łatwość
    transakcji gdyby karta dostała się w ręce złodzieja.
    Ewentualnie może mógłbym zaakceptować karty zbliżeniowe gdyby
    dodatkowo była autoryzacja np. kodem wprowadzanym na terminalu.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2009-11-24 11:42:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 12:26, Netx <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Ewentualnie może mógłbym zaakceptować karty zbliżeniowe gdyby
    > dodatkowo była autoryzacja np. kodem wprowadzanym na terminalu.

    Aktywacja karty przed dokonaniem transakcji i to najchetniej we
    wszystkich typach kart.

    Aktywuje internetowo przed wyjsciem na zakupy, podaje, do ktorej
    godziny ma byc aktywna i zalatwione.
    Przydaloby sie nawet wprowadzenie "zlecen stalych" na aktywnosc karty
    - przykladowo dni robocze 15-18.
    mam inne plany - loguje sie przed wyjsciem z pracy lub kontaktuje z
    obslga telefoniczna zmieniajac w dniu dzisiejszym parametry
    aktywnosci.

  • 36. Data: 2009-11-24 12:17:36
    Od: "smok_sielski" <s...@g...pl>

    IMHO sprawa jest prosta - bankom przecieka miedzy palcami olbrzymia kasa.
    Kazdy brot gotowkowy to brak prowizji dla banku, a niewielkie platnosci
    gotowkowe (gazeta, papierosy) to ostatnia strefa, gdzie zakupy robimy za
    gotowke. Pojedyncza transakcja to kwota niewielka, prowizja dla banku
    rowniez. Jednak wystarczy to pomnozyc przez te kilka milardow ludzi na ziemi
    zeby uzbierla sie ladna sumka. Z tego wzgledu to bedzie wprowadzone predzej
    czy pozniej, czy sie to komus podoba czy nie.

    smok

    4632 (20091124) __________

  • 37. Data: 2009-11-24 13:37:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 00:56:01 +0100, z...@o...pl
    napisał(a):
    > Biorąc pod uwagę, że nigdy nie twierdziłem jakobym zjadł wszystkie rozumy,
    > być może ktoś przekona mnie że poniższy wywód zawiera jakieś błędy...
    >
    > brakuje mi słowa które precyzyjnie oddałoby moją reakcję emocjonalną
    > więc napiszę jestem mocno *negatywnie zdziwiony* oraz *zdegustowany*
    > nie tyle reklamami co samym istnieniem technologii zbliżeniowej.
    > Zastanawiam się jaka z niej korzyść dla klienta? Nie widzę ŻADNEJ,

    Jak dla mnie, to jest to czysta droga do okradania klientów.
    Za śmieszne grosze można by było w kartach zbliżeniowych instalować
    przełącznik je uaktywniający (ot, zwykły mikrostyk na obwodzie zasilania)
    i karty zbliżeniowe by były bezpieczne... Jak widać banki wolą zaoszczędzić
    kosztem klientów :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 38. Data: 2009-11-24 13:57:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > i karty zbliżeniowe by były bezpieczne... Jak widać banki wolą zaoszczędzić

    Bankom szkoda kasy na bezpieczniejsze nowosci - przyklad banki
    amerykanskie, ktorym bardziej oplaca sie zwracac pieniadze okradzionym
    roznymi spossobami klientom, niz unowoczesnic swoje systemy.

    Jako ciekawostka - z rok dwa temu widzailem propozycje Visa, gdzie
    karta uaktywniala sie po wpklepaniu wlasnego "pinu" poprzez
    miniklawiaturke, a dopiero potem mozna bylo wykonywac nia transakcje..

  • 39. Data: 2009-11-24 15:28:20
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliĹźeniowa?
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    > Jaki z tego wniosek - technologia zbliĹźeniowa to produkt stricte
    > marketingowy :)

    Dokładnie tak - i po to powstała w krajach bardziej "rozwiniętych
    marketingowo" :)

    Na przykład w Stanach wiele banków wydawało różnego rodzaju breloczki i
    gadżety z wbudowanym PayPass, natomiast jeden z tureckich banków zafundował
    swoim klientom zegarki do "machania" sprzedawcom.

    PayPass to technologia, która, w przeciwieństwie do np. stripe'ów, nie musi
    znajdować się na płaskiej karcie - a o to chodziło "wynalazcom".

    --
    LadyRoot

    The future is not what it used to be.

  • 40. Data: 2009-11-24 15:34:00
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    z...@o...pl pisze:
    > Zastanawiam się jaka z niej korzyść dla klienta? Nie widzę ŻADNEJ,

    Jeżeli byłoby to zintegrowane z telefonem czy inną biżuterią to ma same
    zalety. W przypadku karty to wsio ryba.

    --
    Raf