  • 21. Data: 2007-07-05 20:06:37
    Temat: Re: certyfikat
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    witek pisze:

    > a zmiana w routerze nie załatwi?
    > Tak samo skutecznie.

    Na którym routerze i jak ta zmiana ma wyglądać?
    Dobra bo dyskusja brnie w nieznane. Powiem tylko tyle, że aktualnie na
    topie jest phishing. Dlaczego? Bo jest maksymalnie prosty do
    zrealizowania i można go wykonywać masowo z automatu, bez hackowania po
    drodze routerów brzegowych ISP or sth. To samo jest z zatruwaniem DNSa
    na pewno jest to łatwiej wykonalne i można się pokusić, o pewne chociaż
    częściowe automatyzowanie procesu, a tylko o to chodzi atakującym.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 22. Data: 2007-07-05 20:13:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Na którym routerze i jak ta zmiana ma wyglądać?

    Wszystko jedno na którym.
    Wystarczy zmodyfikować tablicę routingu tak aby pakiety idące do serwera
    banku poszły po podstawionej ścieżce do fałszywego serwera. Wówczas i z
    niego tez bez problemu wrócą.

  • 23. Data: 2007-07-05 20:49:59
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MarcinF pisze:

    > nie rozumiem, chcesz powiedziec ze laczenie sie po adresie
    > IP daje wieksza pewnosc polaczenia z wlasciwym serwerem niz
    > uzywanie certyfikatow ?

    Chcę powiedzieć, że IMO mam większą pewność gdy łączę się do serwera po
    IP niż gdy po nazwie.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 24. Data: 2007-07-05 20:50:51
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    witek pisze:

    > Wszystko jedno na którym.

    Mi chodziło o praktyczne masowe akcje, które przyniosą zamierzone
    efekty. Gdzie mam tę tablicę routingu zmienić i gdzie podstawić serwer?
    Za mydelniczką na wyjściu z domu gdzie wgram swój developersko-hackerski
    firmware czy może mam się włamywać do sieci jakiegoś ISP, który jest na
    drodze? Nie mówię, że to jest nierealne, ale opłacalność takich sztuczek
    zaczyna się w okolicach zdobycia mln $. Dlatego o wiele prostszy jest
    phishing lub zatrucie DNSa.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 25. Data: 2007-07-05 21:25:55
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Chcę powiedzieć, że IMO mam większą pewność gdy łączę się do serwera po
    > IP niż gdy po nazwie.

    mysle ze to nie jest takie oczywiste, poza tym moznaby o tym
    dyskutowac w kontekscie serwerow nie autentykowanych certyfikatem,
    a takich ten watek nie dotyczy

  • 26. Data: 2007-07-05 21:40:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Namieszanie w tablicy
    > routingu nic raczej nie pomoże, no może tyle że połączenia nie
    > uzyskam.

    Bajkujesz, jesli ktos kto chce to zrobic ma dostep do jakiegos routera
    miedzy Toba i bankiem, to zrobienie tego jest trywialne. Jesli nie
    ma dostepu do routera, ale np. wlamal sie do studzienki pod serwerem
    banku, to nie jest to takze takie bardzo trudne.

    > Tak z tym, że atakującemu wystarczy zatruć cache tylko Twojego
    > pierwszego serwera DNS co jak napisałem w innym poście jest sprawą
    > znacznie prostszą niż zabawy w Man in the Middle i niby to "grzebanie w
    > routerach" po drodze, które nie wiem do czego na doprowadzić.

    Wpisz sobie lepiej a.b.c.d www.mbank.com.pl do /etc/hosts jesli sie
    boisz cache poisoningu. System certyfikatow z pewnoscia nie jest
    calkiem bezpieczny, ale na pewno jest o rzedy wielkosci
    bezpieczniejszy niz routing IP w publicznej sieci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2007-07-05 23:54:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Mi chodziło o praktyczne masowe akcje, które przyniosą zamierzone efekty.
    > Gdzie mam tę tablicę routingu zmienić i gdzie podstawić serwer?

    Wszystko jedno gdzie. Któryś po drodze do banku.

    > Za mydelniczką na wyjściu z domu gdzie wgram swój developersko-hackerski
    > firmware czy może mam się włamywać do sieci jakiegoś ISP, który jest na
    > drodze?

    Po co się włamywać, wczesniej czy później znajdzie się admin, który da się
    skusić.

    > Nie mówię, że to jest nierealne, ale opłacalność takich sztuczek zaczyna
    > się w okolicach zdobycia mln $. Dlatego o wiele prostszy jest phishing lub
    > zatrucie DNSa.

    Ty się rzucasz na każdy komputer oddzielnie. Z czego tylko ułamek procenta
    będzie pozytywne.
    A ja jedną zmianą w tablicy routingu mam miliony ludzi przekierowanych do
    fałszywego serwera.
    Pytanie jaki procent nie zignoruje komunikatu, że coś z certyfikatem jest
    nie tak. Niestety tylko ułamek.
    A jak na dodatek jeszcze wpiszesz adres ip, zamiast nazwy to wogóle nie
    dostaniesz żadnego komunikatu dopóki nie otworzysz certyfikatu i nie
    zorientujesz się, że jesteś na serwerze mblank.com.pl a nie mbank.com.pl
    Jedyny problem w tym, że admini nie są aż tak pazerni na pieniądze, a włamać
    się tez nie jest tak prosto.

  • 28. Data: 2007-07-06 06:09:59
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 18:54:44 -0500, witek napisał(a):

    > A ja jedną zmianą w tablicy routingu mam miliony ludzi przekierowanych do
    > fałszywego serwera.

    Tylko jest jedno małe "ale" - przy takiej zmianie o jakiej mówisz, to
    raczej będziesz musiał ja rozgłościć, więc daje góra kilka minut, że to
    podziała i zaczną się problemy, a jeżeli mówimy o mln to
    zmiany trzeba dokonać możliwie najbliżej serwera docelowego, albo na
    wyjściu z sieci TP (odnosząc się do serwerów w .pl) - to już chyba
    lepiej zacząć próbować włamać się od razu do banku :)

    PS Jeżeli loguje się do banku po IP to zawsze sprawdzam certyfikat z
    racji tego, że przeglądarka się buntuje ot takie małe usprawnienie.

  • 29. Data: 2007-07-06 06:51:04
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 23:40:42 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > ma dostepu do routera, ale np. wlamal sie do studzienki pod serwerem
    > banku, to nie jest to takze takie bardzo trudne.

    Ja nigdzie nie twierdziłem, że się nie da, wszystko się da. Pytanie
    tylko o czas, koszty i skomplikowanie operacji? A nam chodzi o przypadek
    zwykłego usera. IMO prościej jest zatruć DNSa (albo np zmienić DNSy, na
    swoje, w jakiejś mydelniczce na wyjściu z małej sieci) niż mątować
    się do studzienki w okolicach kolokacji bankowych serwerów.

> [...]
    > calkiem bezpieczny, ale na pewno jest o rzedy wielkosci
    > bezpieczniejszy niz routing IP w publicznej sieci.

    Mowa była o mBank (w Multi to samo pewnie jedna kolokacja), który ma
    tylko jeden adres IP i praktycznie z wszystkich sieci, z których się
    łącze mam dosłownie kilka hopów, więc szanse maleją dosyć poważnie.

  • 30. Data: 2007-07-06 18:39:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski wrote:

    > PS Jeżeli loguje się do banku po IP to zawsze sprawdzam certyfikat z
    > racji tego, że przeglądarka się buntuje ot takie małe usprawnienie.

    a co takiego sprawdzasz czego przegladarka nie sprawdza sama przy
    polaczeniu po nazwie serwera ? co takiego zyskujesz laczac sie
    po IP poza tym ze wyskakuje okno komunikatu o niezgodnosci
    nazwy serwera z ta w certyfikacie ?