  • 11. Data: 2007-07-05 08:26:52
    Temat: Re: certyfikat
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 08:48:30 +0200, MarcinF napisał(a):

    > jaja sobie robisz prawda ? co Ci daje niby te pewnosc ?

    Poczytaj sobie np tutaj
    http://en.wikipedia.org/wiki/DNS_cache_poisoning

  • 12. Data: 2007-07-05 08:39:10
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 06:55:11 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

    > Jeśli rozmawiamy na tym poziomie paranoi, to należy rozważyć czy
    > przypadkiem jakiś router po drodze nie robi podmiany pakietów. Bez
    > jakiegoś IPsec słabo to widzę.

    No jeżeli nawet ten router po dodze to jest mydelniczka np Dlink na
    wyjściu z domu to i tak jest to dosyć trudno wykonalne nie mówiąc już
    o brzegowych, które gadają po BGP i dostęp do nich to już inna bajka.
    Poza tym technicznie ciężko mi sobie to wyobrazić na co pakiety miałby
    być podmienione? Adres docelowy czy po prostu atak Man in the middle?
    Jeżeli atak MiM to w sumie nie ma znaczenie jak się będę łączył czy
    nazwa czy IP skoro i tak się ktoś na mnie zaczaił ;) A podmiana serwerów
    DNS w mydelniczkach, które zazwyczaj stoją na wyjściu z domu jest
    sprawą w niektórych przypadkach trywialną. Czy to jest poziom paranoi?
    Hmmmmm aż tak to chyba nie ;)

    PS Jeździłem kilka lat temu z dwoma kolegami po Berlinie, bo akurat
    "dojcze telekom" miał promocję i do ADSLa dorzucali router WiFi (o ile
    pamiętam Dlinka właśnie). Domyślnie wszystkie ustawiona na kanale 6 z
    admin:admin i jak się wjechało w osiedle to Kismet po prostu wył tyle
    było sieci - podejżewam, że niektórzy to łapali w jednym pokoju
    swoją sieć a w drugim sieć sąsiada a w kuchni sąsiada z bloku
    naprzeciw :)

  • 13. Data: 2007-07-05 08:44:48
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 02:07:19 -0500, witek napisał(a):

    > Ops.
    > Kolega chyba zapomniał, że po drodze jest jeszcze ze 40 routerów i ze 40
    > adminów, którzy równie skutecznie mogą namieszać w tablicy routingu jak i
    > inni admini w serwerach DNS.

    40 routerów po drodze to trochę za dużo chociaż ostatnio
    widziałem trasę, która miała bodajże 34 hopy. Namieszanie w tablicy
    routingu nic raczej nie pomoże, no może tyle że połączenia nie
    uzyskam.

    > Różnica jest tylko taka, że serwerów DNS po drodze i ich adminów do złapania
    > jest znacznie mniej niż routerów.

    Tak z tym, że atakującemu wystarczy zatruć cache tylko Twojego
    pierwszego serwera DNS co jak napisałem w innym poście jest sprawą
    znacznie prostszą niż zabawy w Man in the Middle i niby to "grzebanie w
    routerach" po drodze, które nie wiem do czego na doprowadzić.

  • 14. Data: 2007-07-05 08:49:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:39:10 +0200,
    osoba podpisana: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisała:
    [...]
    > Jeżeli atak MiM to w sumie nie ma znaczenie jak się będę łączył czy
    > nazwa czy IP skoro i tak się ktoś na mnie zaczaił ;) A podmiana serwerów
    Ale właśnie przed MITM ma w założeniu chronić certyfikat - a jeśli z
    niego rezygnujesz ...
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 15. Data: 2007-07-05 09:15:47
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 08:49:38 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > napisała:
    > [...]
    > Ale właśnie przed MITM ma w założeniu chronić certyfikat - a jeśli z

    Ale przecież się z niego nie rezygnuje? Łącze się na
    https://193.41.230.81 i certyfikat dostanę taki sam jak przy
    https://www.mbank.com.pl tylko w tym drugim przypadku przy zatruciu cache
    mojego DNSa nie mam pewności tak naprawdę gdzie się połączyłem.
    Reasumując, pomijając kwestię sprawdzania certyfikatów, która jest
    najlpeszą metodą choć czasami w pośpiechu może nam to umknąć lub w
    ogóle nie wiem po co jest ten "durny certyfikat", łączenie po IP
    ustrzega nas przez DNS cache poisoning - ot tyle chciałem dorzucić od
    siebie, być może ubrałem to w zbyt mocne i pewne słowa, ale z racji
    swojej pracy i zainteresowań bardziej wierzę w routery niż DNSy ;)

  • 16. Data: 2007-07-05 10:02:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 11:15:47 +0200,
    osoba podpisana: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisała:
    [...]
    > mojego DNSa nie mam pewności tak naprawdę gdzie się połączyłem.
    > Reasumując, pomijając kwestię sprawdzania certyfikatów, która jest
    > najlpeszą metodą choć czasami w pośpiechu może nam to umknąć lub w
    Jest *jedyną* metodą.

    > ogóle nie wiem po co jest ten "durny certyfikat", łączenie po IP
    > ustrzega nas przez DNS cache poisoning - ot tyle chciałem dorzucić od

    Jeśli ktoś "przejmie" dns to i tak będzie musiał "skądś" wytrzasnąć
    certyfikat mBanku. At

    > siebie, być może ubrałem to w zbyt mocne i pewne słowa, ale z racji
    > swojej pracy i zainteresowań bardziej wierzę w routery niż DNSy ;)

    A to już Twój problem. Ja nie wierzę ani w jedno ani w drugie.

    KJ

    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 17. Data: 2007-07-05 10:27:48
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:02:03 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

    > Jeśli ktoś "przejmie" dns to i tak będzie musiał "skądś" wytrzasnąć
    > certyfikat mBanku.

    Nie koniecznie wystarczy np www.mibank.com.pl lub www.mlbank.com.pl a
    resztę się już załatwi właśnie w DNSie ;)

    > A to już Twój problem. Ja nie wierzę ani w jedno ani w drugie.

    Ja też nie, ale skoro muszę wybierać to bardziej wierzę w routery.

  • 18. Data: 2007-07-05 14:08:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Nie koniecznie wystarczy np www.mibank.com.pl lub www.mlbank.com.pl a
    > resztę się już załatwi właśnie w DNSie ;)

    a zmiana w routerze nie załatwi?
    Tak samo skutecznie.

  • 19. Data: 2007-07-05 14:09:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > widziałem trasę, która miała bodajże 34 hopy. Namieszanie w tablicy
    > routingu nic raczej nie pomoże, no może tyle że połączenia nie

    Jak nie uzyskasz to znaczy, że admin routera jest dupa i nie wie jak to
    zrobić.

  • 20. Data: 2007-07-05 15:49:53
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski wrote:

    > Poczytaj sobie np tutaj
    > http://en.wikipedia.org/wiki/DNS_cache_poisoning

    nie rozumiem, chcesz powiedziec ze laczenie sie po adresie
    IP daje wieksza pewnosc polaczenia z wlasciwym serwerem niz
    uzywanie certyfikatow ?