  • 1. Data: 2007-03-16 21:00:17
    Temat: Zniknął przelew
    Od: j...@o...pl

    Witam!

    Jestem posiadaczem konta w mbanku i mam nietypowy problem - klient
    zamówił u mnie towar pod koniec lutego, zapłacił za niego przelewem,
    przelew do mnie dotarł. Ponieważ produkty były mocno nietypowe - po
    dokonanej przedpłacie zamówienie zostało skompletowane i wysłane do
    klienta.
    W mojej historii rachunku przelew był widoczny jako uznanie, klient
    także miał go w swojej historii jako obciążenie.

    I teraz najciekawsze - po około miesiącu - przelew całkowicie zniknął
    z systemu - nie ma po nim śladu ani u mnie, ani u osoby, która go
    robiła (wyszło to przy tym jak księgowa klienta chciała wydrukować
    potwierdzenie na koniec marca). Nie ma informacji o jakimś zwrocie czy
    innym wydarzeniu - po prostu przelew jakby nigdy nie istniał.

    Czy ktoś już kiedyś miał coś takiego? Czy jest szansa ze bank
    potraktuje moją reklamację rozsądnie, czy raczej pomyślą, że coś mi
    się poplątało. Zarówno ja jak i klient mamy 100% pewności, że przelew
    był zrealizowany i że przez kilka dni był widoczny na obu rachunkach -
    a tu takie zdziwienie

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2007-03-16 21:50:36
    Temat: Re: Zniknął przelew
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > z systemu - nie ma po nim śladu ani u mnie, ani u osoby, która go
    > robiła ... - po prostu przelew jakby nigdy nie istniał.

    Taaa, z miesięcznego wyciągu też wyparował?
    A saldo mimo to się zgadza?
    A klient to przelew z jakiego banku robił?

    > Czy jest szansa ze bank potraktuje moją reklamację rozsądnie,

    Nie sądzę, choć racżej nie zapytają czegoście się nawdychali,
    im nie wypada ;-)

  • 3. Data: 2007-03-16 23:03:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 16 Mar 2007 14:00:17 -0700, j...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie na koniec marca). Nie ma informacji o jakimś zwrocie czy
    > innym wydarzeniu - po prostu przelew jakby nigdy nie istniał.

    Może masz włączone jakieś filtrowanie wyświetlanych operacji?
    Każda operacja na koncie ma swój numer kolejny - sprawdź, czy nie masz
    jakiejś "dziury" w ciągłości numeracji.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2007-03-17 08:00:20
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik j...@o...pl napisał:
> [...]
    > się poplątało. Zarówno ja jak i klient mamy 100% pewności, że przelew
    > był zrealizowany i że przez kilka dni był widoczny na obu rachunkach -

    a co z saldem? zmniejszylo sie?

  • 5. Data: 2007-03-17 22:31:16
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On 16 Mar 2007 14:00:17 -0700, j...@o...pl wrote:

    a może to było polecenie zapłaty? jak o polecenie zapł. chodzi, to
    takie cuda już widziałam.
    --
    Kajka GG:2182391

  • 6. Data: 2007-03-18 18:16:49
    Od: j...@o...pl

    Witam,

    No właśnie problem jest taki, że nia ma dziury w numeracji -
    sprawdzilem przed chwila wszystkie numery - zgadza się wszytko
    Sprawa jest dziwna o tyle, że:
    1. Klient zamawiał nietypowy towar
    2. Zrobił przelew zaraz po zakupie
    3. Czekałem z zamówieniem niektórych elementów aż wpłynie przedplata,
    bo to były niestandardowe produkty, tak więc już wtedy sprawdzałem czy
    kasa jest na koncie - i była
    4. Przed wysyłką ponownie sprawdzono, czy kasa jest na koncie - i też
    była (a minęło około 7 dni od przelewu)
    5. Klient dostał towar i byłoby po sprawie, gdyby przypadkiem jego
    księgowa nie chciała wydrukować potwierdzenia do tej faktury - okazało
    się że go nie ma.
    6. Klient dzwoni do mnie, prosi o sprawdzenie czy kasa doszła, ja idę
    w zaparte że tak, bo pamiętam przelew - ale na wyraźne naleganie
    klienta sprawdzam w banku - i nie ma tej operacji.

    Jeżeli prawdziwa byłaby teza, że coś brałem, to musiałbym być naćpany
    ze 3 razy w pracy, ponadto klient też musiałby mieć takie skłonności.

    Szkoda ze nie mamy jakiegoś powierdzeia wydrukowanego, bo sprawa jest
    mocno dziwna - gdyby nie przypadek nigdy by nie wyszła pewnie - i
    nawet bym nie wiedział, że mi kasy ubyło :(

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2007-03-18 18:45:55
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > innym wydarzeniu - po prostu przelew jakby nigdy nie istniał.

    Cos tu jest nie tak ... bo jesli przelew byłby faktem, to w historii
    konta w tym okresie miałbys skok kwot. Sprawdz w tym okresie czy masz
    cos takiego.

    Ponaddto niech twoj kontrahent sprawdzi swoją historię. Generalnie umysł
    ludzki jest ułomny .. jesli nie masz nic w historii, to po prostu pozwij
    goscia o pieniadze :)))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-03-18 19:31:00
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

> [...]
    >
    > Ponaddto niech twoj kontrahent sprawdzi swoją historię. Generalnie umysł
    > ludzki jest ułomny .. jesli nie masz nic w historii, to po prostu pozwij

    a co z Twoim saldem? zmnieszylo sie o tą kwotę, czy pozostało
    niezmienione? jeśli pozostało niezmienione, to łatwo namierzysz gdzie
    jest rozjazd w historii. a co z saldem klienta? zwiększyło się o kwotę
    tamtego przelewu?
    kurde cudów nie ma: albo znikła ci kaską z konta (a ty nawet nie
    zauważyłeś) albo pozycja w historii konta.

  • 9. Data: 2007-03-18 19:34:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 18 Mar 2007 11:16:49 -0700, j...@o...pl napisał(a):

    > Witam,
    >
    > No właśnie problem jest taki, że nia ma dziury w numeracji -
    > sprawdzilem przed chwila wszystkie numery - zgadza się wszytko

    A może wpłacił Ci na inne konto niż Ci się wydaje? (eKonto, eMax,
    eMaxPlus, izzyKonto)
    Mnie kilkakrotnie też się z darzyło, że szukałem jakiejś płatności i
    znajdowałem ją właśnie na innym koncie, niż pierwotnie szukałem.

> [...]
    > w zaparte że tak, bo pamiętam przelew - ale na wyraźne naleganie
    > klienta sprawdzam w banku - i nie ma tej operacji.

    A ja jestem skłonny przychylić się do tezy postawionej przez
    'KrzysztofPP' i podejrzewam, że czyjś inny przelew potraktowałeś jako
    pochodzący od tego właśnie klienta i stąd Twoje przekonanie, że klient
    za towar zapłacił.
    A ponieważ ten klient dostał towar bez zapłaty, więc dzwonił i pytał
    się, "czy przelew dotarł" ;)

    > Szkoda ze nie mamy jakiegoś powierdzeia wydrukowanego, bo sprawa jest
    > mocno dziwna - gdyby nie przypadek nigdy by nie wyszła pewnie - i
    > nawet bym nie wiedział, że mi kasy ubyło :(

    Aby takich sytuacji uniknąć, używam (już od dobrych kilku lat) programu
    eBankExpress - http://tgsoft.pl/mbank_ex.htm.
    Ręczne księgowanie operacji jest dosyć upierdliwe (chętnie bym
    skorzystał z wersji, która robi to całkowicie automatycznie), ale
    program w podstawowej wersji jest darmowy i poza wspomnianym
    księgowaniem operacji, spełnia wszelkie moje oczekiwania.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof