  • 1. Data: 2003-06-15 19:59:07
    Temat: Z jaką kartą do Szwecji?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Szwedzi nie są w strefie Euro, więc tak czy siak ichnie korony trzeba będzie
    na coś pośredniego przeliczyć (Euro/Dolar). Ale może istnieje jakiś bank,
    który przelicza to korzystniej (Nordea???) ? No i wogóle czy łatwo jest
    płacić kartą w Szwecji? W Danii 2 lata temu bardzo się rozczarowalem...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-06-15 20:48:51
    Temat: Re: Z jaką kartą do Szwecji?
    Od: "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl>

> [...]
    > który przelicza to korzystniej (Nordea???) ? No i wogóle czy łatwo jest
    > płacić kartą w Szwecji? W Danii 2 lata temu bardzo się rozczarowalem...

    Niecały rok temu byłem w Szwecji. Praktycznie bez żadnych problemów
    płaciłem za wszystko kartą Visa Electron inteligo. Nawet w malńkim,
    wiejskim sklepiku. Jedyny problem to automatyczne stacje benzynowe
    - te całkowicie ignorowały VE. Ale na 'normalnych' stacjach juz bez
    problemu.
    To samo z hotelami i supermarketami. Również z bankomatami nie było
    problemu. Jeśli chodzi o przelicznik i koszty też były bardzo ok.
    Nie pamietam w tej chwili konkretynych wartości ale byłem bardzo mile
    zaskoczony przeglądając po powrocie wyciąg.

    Dużo gorzej było w Norwegii, ale to już OT.

    pozdro
    Wojtek

  • 3. Data: 2003-06-15 21:39:08
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Dużo gorzej było w Norwegii, ale to już OT.

    Czemu OT :-) ?
    Wlasnie jade do Skanynawii za niecaly miesiac i w Norwegii
    mam zamiar spedzic wiekszosc czasu wiec chetnie sie dowiem
    na jakie problemy natrafiles :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-06-16 07:26:44
    Od: "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl>

    > Czemu OT :-) ?
    > Wlasnie jade do Skanynawii za niecaly miesiac i w Norwegii
    > mam zamiar spedzic wiekszosc czasu wiec chetnie sie dowiem
    > na jakie problemy natrafiles :-)

    Miałem wtedy tylko tą VE inteligo i prawie nigdzie nie mogłem nią zapłacić.
    W Nordheim dopiero piąty bankomat obsługiwał VE. W wielu sklepach
    i na stacjach benzynowych nie przyjmowali, to samo parkomaty - tylko
    wypukłe karty.

    Na szczęście był to tylko parogodzinny wypad więc nie byliśmy aż tak
    mocno potrzebowscy, ale konfrontacja z rzeczywistością była niemiła.

    Wprawdzie przyjmują tam wszędzie korony szwedzkie (gdybyś akurat
    nie miał norweskich), ale bardzo niekorzystnie przeliczają. Mówiąc 'bardzo
    niekorzystnie' mam na myśłi nie jakieś tam pojedyńcze procenty - płacąc
    koronami szwedzkimi jesteś coś koło 30 % w plecy!!!.
    Sporo odcinków dróg jest płatynych więc trzeba mieć przy sobie gotówkę
    (nie pamiętam, czy można płacić kartą, wiem, że ja nie mogłem, a więc
    jeśli nawet to pewnie też nie VE :(

  • 5. Data: 2003-06-16 11:00:05
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > W Nordheim dopiero piąty bankomat obsługiwał VE. W wielu sklepach
    > i na stacjach benzynowych nie przyjmowali, to samo parkomaty - tylko

    No to nie ma problemu :-)
    Bede uzbrojony w conajmniej 1 VC i 1 MC :->

    > Wprawdzie przyjmują tam wszędzie korony szwedzkie (gdybyś akurat
    > nie miał norweskich),

    Prawdopodbnie szwedzkich w ogole nie bede mial :-) Pobyt w Szwecji
    ograniczy sie do poknania odcinka Kopenhaga -> Oslo via most Oresund
    i Goeteberg. Chetnie bym przed granica jeszcze zatankowal karta :-)

    > ale bardzo niekorzystnie przeliczają. Mówiąc 'bardzo
    > niekorzystnie' mam na myśłi nie jakieś tam pojedyńcze procenty - płacąc
    > koronami szwedzkimi jesteś coś koło 30 % w plecy!!!.

    A pamietasz jak bylo z placeniem Euro? Pytam na wszelki wypadek.

    > Sporo odcinków dróg jest płatynych więc trzeba mieć przy sobie gotówkę
    > (nie pamiętam, czy można płacić kartą, wiem, że ja nie mogłem, a więc
    > jeśli nawet to pewnie też nie VE :(

    Drog nie ma generalnie platnych, a jedynie tunele, mosty, promy, rogatki :-)
    Bylem w Norwegii 2 razy ale w czasach "przedkarcianych" stad moje pytania
    dotyczace tego aspektu :-)

    Mam jeszcze pytanie - pamietasz moze jak tam bylo z bankomatami Nordei?
    Chcailbym w razie czego sobie bezprowizyjnie kaske wyplacic.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl