  • 21. Data: 2009-08-12 07:09:26
    Temat: Re: Wiarygodność Open Finance
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5sop1$o2f$1@inews.gazeta.pl

    > Tu np. mamy na stronie OF marketingowy bełkot w którym w jednym
    > akapicie występuje nazwa Bankowego Funduszu Gw. i tekst jakiegoś
    > doradcy o lokatach
    > http://openfinance.pl/news.html?id=3116
    > Z tekstu nie wynika, że usługi OF są objęte gwarancjami. Broń Boże.
    > Przecież nie mogą kłamać. Mamy sami sobie wyobrazić i mieć nadzieję,
    > że są.
    > Tak, teraz się czepiam. Jeśli są niedomówienia to tłumaczę je zawsze
    > na niekorzyść składającego takie deklaracje.

    Jesteś paranoikiem, którym nie umie bądź nie chce (tutaj chyba jest większe
    prawdopodobieństwo) czytać nie zrozumieniem. OF nie jest bankiem - on
    oferuje usługi banku i to kasa w nim zdeponowana jest objęta gwarancjami, bo
    Ty jako klient przelewa kasę na konto w Noble banku, którego saldo/stan
    potem możesz sobie sprawdzić logując się na stronie lokaty.open.pl

  • 22. Data: 2009-08-12 07:17:50
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 12 Sie, 08:49, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> wrote in
    messagenews:92deeab0-45af-4cc1-a221-26afcb702648@c2g
    2000yqi.googlegroups.com...

    > Czy w praktyce to OF zleca Noble zerwanie lokaty, wiec ma jakies ograniczone
    > pelnomocnictwo.

    Ta, może na podstawie Twoje dyspozycji zlecić by przelali Ci z
    powrotem środki na Twój rachunek z którego je do Noble przelałeś. Poza
    tym przecież OF i Noble to jeden holding do którego należy jeszcze
    wiele innych podmiotów.

    <http://www.getin.pl/?level=sp&id=7&menu=2,41>

  • 23. Data: 2009-08-12 07:41:02
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 11, 11:03 pm, "Szymon" <x...@o...pl> wrote:

    > Tylko po co mnożyć marki?

    > OK, jest Getin, który mógłby to samo robić co OF/Noble. Zdaje się, że to też
    > ta sama grupa kapitałowa.
    > Wiesz... BRE utworzył mbank/multibank, ale nie bawił się w firmę X, która
    > robi konkurencję mbankowi/multibankowi i wpłaca do BRE. Im więcej
    > pośredników tym większe koszty - to chyba oczywiste.

    mFinanse posrednik z grupy BRE [zlikwidowane] zastapil Aspiro nowy
    posrednik z grupy BRE :)

  • 24. Data: 2009-08-12 07:46:31
    Od: BK <b...@g...com>

    > Tylko po co mnożyć marki?

    Nie wiem a zastanawiales sie kiedys np. dlaczego FORD robil auta pod
    markami FORD, Lincoln, Jaguar, Aston Martin itp. ? :)

  • 25. Data: 2009-08-12 08:36:48
    Od: schliesky <s...@g...com>

    On 12 Sie, 09:06, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
    > "schliesky"news:h5sovl$o10$1@inews.gazeta.pl

    > Dostrzegasz różnicę, że jeżeli porównujemy Madoff'a do OF (w przypadku
    > stricte lokat bankowych) to mówimy o zupełnie innych bajkach.

    Spoko, tak sobie jaja tylko robię. Choć uważam, że pytanie jest warte
    zadania - kto za tym stoi i gdzie wędrują pieniądze. A to, że są
    zadowoleni klienci, to wybacz, ale nie jest to żaden argument :-)

  • 26. Data: 2009-08-12 08:46:49
    Od: " Bookowina" <r...@N...gazeta.pl>

    schliesky <s...@g...com> napisał(a):

> [...]

    Bardzo ciekawa dyskusja. Z powodów, które podnosi Zbynek, nie zdecydowałam się
    skorzystać z oferty OF, choć jest kusząca. To, czy BFG gwarantuje oszczędności
    powierzone OF nie jest dla mnie jasne - wręcz przeciwnie, ponieważ nie
    napisali tego wprost, jest jasne, że nie ma gwarancji. Bo jeśli są, to banki
    się tym chwalą: vide tabliczki w bankach z odpowiednią informacją, albo np.
    taki tekst ze strony internetowej (przyznaję, siermiężnej trochę) banku Meritum:
    "Od 28 listopada 2008r. lokaty w Meritum Bank ICB S.A. objęte są gwarancją
    Bankowego Funduszu Gwarancyjnego do kwoty 50.000 euro." Czemu nie ma
    analogicznej informacji na stronach OF?

  • 27. Data: 2009-08-12 09:06:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > Jak byś czytał tą grupę a nie tworzył durne posty, z których nic po za twoją
    > (przepraszam) paranoją? nie wynika to byś wiedział, że kasa wraca bez
    > najmniejszego problemu. :)

    Nie odróżniasz paranoi od faktów. Które chcesz z kolei naginać do
    swoich oczekiwań z dziecięcą łatwowiernością.

    Chcesz mi odmówić racji scenariusza, który przytaczam na podstawie
    posiadanych przeze mnie danych?

    Nadal nie wiem, czy wpłacając pieniądze na konto NB będę
    właścicielem tego konta i jedynym dysponentem pieniędzy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 28. Data: 2009-08-12 09:08:05
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 12 Sie, 09:17, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > powrotem środki na Twój rachunek z którego je do Noble przelałeś. Poza
    > tym przecież OF i Noble to jeden holding do którego należy jeszcze

    A moze to zrobic bez pelnomocnictwa? Jakie znaczenie w ogole maja
    relacje wlascicielskie? W swietle prawa to odrebne podmioty prawne.

    MK

  • 29. Data: 2009-08-12 09:09:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
> [...]
    > Ty jako klient przelewa kasę na konto w Noble banku, którego saldo/stan
    > potem możesz sobie sprawdzić logując się na stronie lokaty.open.pl

    Gwarancje są dla właściciela konta w NB, nie dla jakiegoś
    Kowalskiego wpłacającego na czyjeś konto pieniądze.
    Nadal nie wyjaśniłeś, kto jest właścicielem, a kto dysponentem konta.
    Nie założyłem lokaty, więc nie wiem. Miałem nadzieję, że posiadający
    te lokaty, wyjaśnią moją wątpliwości.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 30. Data: 2009-08-12 09:25:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 10:46 am, " Bookowina" <r...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > "Od 28 listopada 2008r. lokaty w Meritum Bank ICB S.A. objęte są gwarancją
    > Bankowego Funduszu Gwarancyjnego do kwoty 50.000 euro." Czemu nie ma

    Banki sie tym nie chwala dobrowolnie banki sa do tego zmuszone na
    podstawie przepisow ustawy.

    W OF nie ma takiej informacji bo OF nie prowadzi rachunkow dla
    klientow, rachunki prowadzi Noble Bank, a OF robi jedynie za
    posrednika przy obsludze klienta.