  • 1. Data: 2003-06-12 09:15:17
    Temat: Wczesniejsza spłata kredytu?
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

    Witam wszystkich.

    Chcę spłacić kredyt na stałe raty
    Czy muszę spłacić tyle ile pozostało wg harmonogramu czy bank przelicy
    odsetki "nadpłacone" na początku.

    Jestem w połowie okresu spłaty kredytu?

    Proszę o informacje na ten temat.

    Pozdrawiam ze słonecznego Śląska.
    MK

  • 2. Data: 2003-06-12 09:31:34
    Temat: Re: Wczesniejsza spłata kredytu?
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Na poczatku nie nadplaciles zadnych odsetek z prostej przyczyny ze splacales
    mniej kapitalu. wiec odsetki byly liczone od wiekszej wartosci.
    Oczywiscie ze musisz spalcic dokladnie tyle ile zostalo ci kaitalu wg
    harmonogramu.

  • 3. Data: 2003-06-12 09:46:37
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Witam wszystkich.
    >
    > Chcę spłacić kredyt na stałe raty
    > Czy muszę spłacić tyle ile pozostało wg harmonogramu czy bank przelicy

    To różnie bywa - poczytaj co masz zapisane w umowie swojego kredytu.
    Zazwyczaj nie da się bezboleśnie wczesniej spłacić kredytu :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-06-12 11:56:48
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej kapitalu. wiec odsetki byly liczone od wiekszej wartosci.
    > Oczywiscie ze musisz spalcic dokladnie tyle ile zostalo ci kaitalu wg

    Problem polega na tym że kwota odsetek jakie spłaciłem przewyższa o 10 %
    odsetki jakie musiałbym zapłacić wogóle nie spłacając kredytu przez ten
    okres.

    Jak policzyłem to spłaciłem 72% kredytu w odsetkach a w ciągu tych 3 lat
    oprocentowanie wynosiło 21 % więc około 63% przez 3 lata. Więc chyba
    nadpłaciłem te odsetki?

  • 5. Data: 2003-06-12 12:00:05
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bc9i2u$787$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > To różnie bywa - poczytaj co masz zapisane w umowie swojego kredytu.
    > Zazwyczaj nie da się bezboleśnie wczesniej spłacić kredytu :-))

    W umowie mam tylko że mogę spłacić wcześniej ale bank pobiera opłatę w
    wysokości 3% zadłużenia

  • 6. Data: 2003-06-12 12:10:54
    Od: t...@p...onet.pl

    > W umowie mam tylko że mogę spłacić wcześniej ale bank pobiera opłatę w
    > wysokości 3% zadłużenia

    Trzeba było wybierać taki bank, który nie pobiera prowizji za wcześniejszą
    spłatę. Teraz już jest za późno - musisz płacić.
    Piszesz, że spłaciłeś tyle odsetek jakbyś wcale nie spłacał kredytu. W kredycie
    złotówkowm nie jest to mozliwe (chyba żle policzyłeś albo Cię oszukali). Jeżeli
    brałeś kredyt w walucie taka sytuacja jest jak najbardziej mozliwa. (wzrost
    kursu sprzedaży). Tensor1

  • 7. Data: 2003-06-12 13:22:12
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

> [...]
    Jeżeli
    > brałeś kredyt w walucie taka sytuacja jest jak najbardziej mozliwa.

    Proste wyliczenie
    Spłaciłem łącznie 42k
    Kredytu 15k
    Pożyczone było 35k

    44-15=39k

    35/39 = ok 80%

  • 8. Data: 2003-06-12 13:23:19
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > przelicy

    > kredycie
    > Jeżeli
    > (wzrost
    > >
    > Proste wyliczenie
    > Spłaciłem łącznie 42k
    > Kredytu 15k
    > Pożyczone było 35k
    >
    > 44-15=39k
    >
    > 35/39 = ok 80%

    Sory spłaciłem 44k

  • 9. Data: 2003-06-12 14:09:18
    Od: t...@p...onet.pl

    > Sory spłaciłem 44k

    Błąd w obliczeniach: 44-15=29. To jednak dalej nic nie wyjaśnia
    1. Czy kredyt miałeś w PLN?
    2. Kiedy go dostałeś?
    3. Jakie było oprocentowanie (w przybliżeniu) w poszczególnych latach?
    Jak podasz te dane to sie zastanowię. Tensor1

  • 10. Data: 2003-06-12 14:18:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > 3. Jakie było oprocentowanie (w przybliżeniu) w poszczególnych latach?
    > Jak podasz te dane to sie zastanowię. Tensor1

    PS. Jeżeli to był kredyt w PLN w wysokości 35k udzielony trzy lata temu
    a "średnie" oprocentowanie 21%, to zapłaciłeś co najmniej dwa razy tyle odsetek
    niz powinieneś. Jak to mogło sie stać. Co to za bank!!!!!!!!!!!!!!
    Sprawdz dokładnie jeszcze raz wszystkie dane.