  • 1. Data: 2011-06-29 08:01:51
    Temat: W co zainwestować oszczędności
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Witam

    Mam nadzieję, że kieruję pytanie na właściwą grupę.

    Chodzi o to w co zainwestować oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy
    złotych.
    Moje priorytety:
    - gwarantowany zysk przynajmniej na poziomie inflacji
    - jak najmniej, a najlepiej w ogóle bez różnorakich opłat czy prowizji od
    banku, czy innej instytucji finansowej, tudzież podatków
    - żeby nie trzeba było tego pilnować, czyli normalna oferta nie żadne
    czasowe promocje itp. itd.
    - żeby było można w dowolnej lub prawie dowolnej chwili dorzucić środków do
    puli lub je wycofać bez ograniczeń w ich wysokości

    Czy różnorakie obligacje państwowe to w świetle tych priorytetów to dobry
    pomysł? Znajomy mi tak podpowiedział.
    Z tego co wiem fundusze inwestycyjne raczej odpadają - ideowo proste, ale
    brak gwarancji zysku. Rózne lokaty oparte na podobnej do funduszy idei też
    raczej nie, bo skomplikowane w moim pojęciu, nie dają gwarancji zysku, z
    tego co zrozumiałem i trzeba na ogół dokładać określoną kwotę co miesiąc i
    nie można bez strat się wycofać.
    Obecnie większość tych środków jest na różnch lokatach jednodniowych, ale
    cały zysk z tego tytułu chyba wkrótce się skończy. Potrzebuję czegoś
    podobnego tylko dającego większy zysk i najlepiej bez dodatkowego
    opodatkowania z różnych tytułów.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2011-06-29 08:08:30
    Temat: Re: W co zainwestować oszczędno?ci
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    srebro

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-06-29 10:32:19
    Temat: Re: W co zainwestować oszczędności
    Od: z <z...@g...pl>

    Vlad The Ripper pisze:

    > Chodzi o to w co zainwestować oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy
    > złotych.

    Miałem taki pomysł żeby kupić mieszkanie pod wynajm (kredyt hipoteczny).
    Ok. 20% trzeba mieć teraz na wkład własny. Nawet nie chciałbym na tym
    zarabiać (mógłbym nawet dopłacać) a za 30 lat "posiąść" mieszkanie :-)
    To znaczy mój syn :-)
    Wszystko inne na moje niedoświadczone oko wymięka. Nadal się jednak
    waham :-)

  • 4. Data: 2011-06-29 11:00:31
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To znaczy mój syn :-)
    > Wszystko inne na moje niedoświadczone oko wymięka. Nadal się jednak waham

    Też o tym myślałem, tyle, że trochę mi się sprawy życiowe pozmieniały i
    mieszkanie nie jest mi na razie potrzebne. Obawiam się, że musiałbym do
    mieszkania jednak dokładać (wynajem pewnie nie pokryje raty kredytu, a dojdą
    jeszcze meble, niezbędne remonty, i rózne administracyjne procedury), poza
    tym wątpię, że będąc kawalerem dostanę tyle kredutu by mieszkanie jakieś 2
    pokojowe w stolicy kupić.

  • 5. Data: 2011-06-29 12:16:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29/06/11 13:00), Vlad The Ripper wrote:
    > poza
    > tym wątpię, że będąc kawalerem dostanę tyle kredutu by mieszkanie jakieś 2
    > pokojowe w stolicy kupić.

    To niekoniecznie musi być dwupokojowe, niekoniecznie w Warszawie, zaś z
    wkładem własnym rzędu kilkudziesięciu tysięcy nie powinieneś mieć
    wielkich problemów z dostaniem kredytu.

    Inna sprawa - czy to jest dobry pomysł żeby oszczędzać przez pożyczanie? :)

    p. m.

  • 6. Data: 2011-06-29 13:49:34
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:iuem3q$9ap$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy różnorakie obligacje państwowe to w świetle tych priorytetów to dobry
    > pomysł? Znajomy mi tak podpowiedział.

    Sprzedaź obligacji przed czasem da stratę. Gdzie je sprzedasz?

    > Z tego co wiem fundusze inwestycyjne raczej odpadają - ideowo proste, ale
    > brak gwarancji zysku. Rózne lokaty oparte na podobnej do funduszy idei też

    Fundusze inwestycyjne pieniężne
    np. Amplico Subfundusz Pieniężny
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/noto
    wania/

  • 7. Data: 2011-06-29 14:07:02
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-29 15:49, !sp pisze:
    > Sprzedaź obligacji przed czasem da stratę. Gdzie je sprzedasz?

    Skarb państwa odkupuje. Na żądanie. Za 2zł sztuka.

    --
    Raf

  • 8. Data: 2011-06-29 14:14:30
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-29 16:07, Rafał pisze:
    > Skarb państwa odkupuje. Na żądanie. Za 2zł sztuka.

    Oczywiście te 2zł to od obligacji płaci się za odkupienie, a nie dostaje 2zł

    --
    Raf

  • 9. Data: 2011-06-29 14:27:17
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Oczywiście te 2zł to od obligacji płaci się za odkupienie, a nie dostaje
    > 2zł

    O nominale100zl, czyli 2% ?

  • 10. Data: 2011-06-29 17:14:22
    Temat: Re: W co zainwestowa? oszcz?dno?ci
    Od: gregor <g...@s...pl>

    tylko sie nie daj nabrac w jakies nieruchomosci EFH itp. bo to wszystko
    jebnie lada dzien a nawet juz sie wali ...

    gregor