  • 11. Data: 2014-01-27 20:26:16
    Temat: Re: Uwaga na blokady w Polbanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    : Prawdę mówiąc nie rozumiem skad2*4600 zamista 2*2320

    Z błędu Polbanku -- a tych błędów tam jest cała sterta.

    Tu jedynym problemem jest kwota -- bo w Polbanku błędy
    są (były, gdy ja byłem klientem Polbanku) na każdym
    kroku, tak że pisanie o nich byłoby stratą czasu.

    Dopiero wtedy błąd Polbanku nabiera wagi, gdy dotyczy poważniejszej kwoty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-01-28 18:43:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 27 Jan 2014 15:35:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Kary za blokady? Wątpię, typowo kary (jeśli w ogóle) są za przekroczenie
    > limitu zadłużenia, blokada to nie zadłużenie.
    >
    > Większy limit trzeba po prostu mieć i tyle. Może bank zwiększy od ręki,
    > zwłaszcza biorąc pod uwagę sytuację.

    Ja wiem, że za blokady raczej karać nie można. Napisałem po prostu tylko
    to co usłyszałem do party line i nawet już mi się dyskutować nie chciało.
    Dzisiaj dostałem sms, że reklamacja rozpatrzona pozytywnie, więc blokadę
    pewnie zdjęli.
    Co do limitu to taki kiedyś dali bez zaświadczeń i nawet nie wiem czy go
    podnieść można ale znając Polbank to pewnie jest to skomplikowany i
    karkołomny proces, także pewnie szybciej przeliczniki popsują i się karty
    pozbędę ;)

    Xenocide

  • 13. Data: 2014-01-29 20:52:32
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Yyyy, ale to chyba wina systemu gdzie kupowałeś bilety, że nie powiązał rozliczenia
    z blokadą. Jeśłi takiej informacji brak, to
    > żaden system nie zdejmie blokady.
    >
    > --
    > Pete

    Chyba nie zawsze tak jest.
    Karta Pre-paid w funtach użyta na wycieczce na Malcie a więc w EUR.
    Blokada w przeliczeniu na funty po kursie w momencie blokady.
    Za 2 dni obciążenie po deczko innym kursie, a więc inną kwotą w L.
    I blokada zdjęta w momencie rozliczenia mimo różnicy między blokadą a rozliczeniem..
    Inny przypadek: Blokady założone za zakupy w Tesco w UK ( karta j.w.
    kilka zakupów w ciągu tygodnia) rozliczenia brak ( awaria ?).
    Blokady zdjęte po 10 dniach (zdjęte sukcesywnie od daty każdej z blokad osobno
    liczonej)
    Obciążenie przyszło po 30 dniach od daty pierwszej transakcji na wszystkie zakupy
    razem.
    Kasa jeszcze na karcie była, gdyż zapisywałem wydatki a nie posługiwałem się
    dostępnymi środkami na koncie.

    Pozdr. Piotr W.

  • 14. Data: 2014-01-30 14:35:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-29 20:52, Piotr W. pisze:

> [...]
    > wszystkie zakupy razem.
    > Kasa jeszcze na karcie była, gdyż zapisywałem wydatki a nie posługiwałem

    Kwota obciążenia nie ma tu znaczenia.
    Trzeba by się przegryźć przez ISO 8583 a w szczególności MIT x220, gdzie
    i jak jest przekazywana informacja o blokadzie.

    Jak jest, to blokada automatycznie spada a jak nie ma, to wisi do
    wygaśnięcia.

    --
    Pete