  • 1. Data: 2009-07-01 08:23:49
    Temat: Samodzielne pozyskanie CHF
    Od: " Tolek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W związku z oficjalną możliwością spłaty kredytu w CHF istnieje parę
    możliwości zakupu własnego CHF poza bankiem w którym mamy kredyt.

    Ja znam 3 możliwości
    A) Kupno franków w kantorze i wpłacenie w banku.
    Wady:
    1) Pracochłonność- trzeba znaleźć kantor, który akurat ma franki, wypłacić
    pieniądze z bankomatu, kupić franki zawieźć do banku. Spalamy benzyne, tracimy
    czas, ale można zaoszczędzić.
    2) niedostępne dla klientów banków bez obsługi kasowej.

    B) Oferta DB, o której rozpisują się gazety i tvn biznes. Konto w DB PLN i
    CHF. Przy zakupie franków DB daje 4% premii, czyli np. kupując franki po
    wczorajszym kursie 3,06 wychodzi jakieś 2,94. To dobry kurs. Ale trzeba mieć
    wpływ miesięczny 3KPLN na konto i opłacić co najmniej 2 rachunki miesięcznie
    (prąd, gaz, woda - ciekawe co wchodzi jeszcze)
    Wady:
    1) powyższe warunki, ciekawe czy np. rachunek za C+ czy N wchodzi w to.
    2) Koszty odbioru przelewu zagranicznego w banku w którym mamy kredyt (DB daje
    jeden przelew ze swojej strony za darmo). Infolinia Mille twierdzi, że nie ma
    kosztów odbioru, ale coś im nie dowierzam.

    C) Serwisy typu walutyonline.pl, akcenta.sk. Nie wiem dokładnie jak działają,
    ale ponoć wymiana po korzystnym kursie, koszt przelewu ok 25PLN.

    Wersji B i C nie testowałem, może macie jakieś inne pomysły, bo od dzisiaj
    pewnie więcej osób będzie chciało z tego korzystać.

    W.

  • 2. Data: 2009-07-01 08:40:08
    Temat: Re: Samodzielne pozyskanie CHF
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 01 Jul 2009 08:23:49 +0000, Tolek napisał(a):

    > W związku z oficjalną możliwością spłaty kredytu w CHF istnieje parę
    > możliwości zakupu własnego CHF poza bankiem w którym mamy kredyt.
    (...)
    > Wersji B i C nie testowałem, może macie jakieś inne pomysły, bo od
    > dzisiaj pewnie więcej osób będzie chciało z tego korzystać.

    Pewnie coś wyjdzie w praniu, ale IMO trzeba jeszcze trochę poczekać, być
    może nawet kilka m-c jak się wszystko dotrze i pojawią się kolejne oferty
    banków chcących coś tam uszczknąć z tego torcika.

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-07-01 10:54:13
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Tolek wrote:

    > C) Serwisy typu walutyonline.pl, akcenta.sk. Nie wiem dokładnie jak
    > działają, ale ponoć wymiana po korzystnym kursie, koszt przelewu ok 25PLN.

    patrzac z punktu widzenia jednej osoby, ktora kupi rownowartosc raty
    przecietnego kredytu (powiedzmy 500CHF), to koszty SHA przelewu z platformy
    moga wyjsc porownywalnie z tym co by czlowiek zaplacil robiac w swoim banku
    darmowy przelew wewnetrzny PLN->CHF po gorszym kursie.

    z drugiej strony jesli osoby majace kredyt w tym samym banku sie zorganizuja
    i kupia na platformie razem walute, posla jednym przelewem SHA i potem to
    rozdziela miedzy soba darmowymi przelewami wewnetrznymi, to bedzie taniej :)

  • 4. Data: 2009-07-01 11:19:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paweł wrote:

> [...]
    > rozdziela miedzy soba darmowymi przelewami wewnetrznymi, to bedzie taniej :)

    Ale za to US będzie miał pole do popisu w sprawie ewentualnych pożyczek,
    depozytów nieprawidłowych i innych cudów na patyku, łącznie z
    nierejestrowaną DG.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-07-01 11:29:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > jeden przelew ze swojej strony za darmo). Infolinia Mille twierdzi, że nie ma
    > kosztów odbioru, ale coś im nie dowierzam.

    nie mogę tego znaleźć na stronie DB, może masz jakiś link?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-07-01 13:11:08
    Od: " Tolek" <t...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > nie mogę tego znaleźć na stronie DB, może masz jakiś link?

    Nie ma nic na stronie DB. O tym rozpisują się tylko serwisy. Np. tutaj
    http://www.inwestycje.pl/kredyty/kredyty_mieszkaniow
    e/deutsche_bank_wprowadza_program___8222_premiujemy_
    franka__8221_%3B61900%3B0.html

    Ale dzwoniłem do DB i potwierdziłem, że jest taka oferta, a może jeszcze nie
    zdążyli ją na stronę wstawić.
    W.

  • 7. Data: 2009-07-01 16:13:03
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Piotrek wrote:

    > Ale za to US będzie miał pole do popisu w sprawie ewentualnych pożyczek,

    a to juz w polsce sobie nie wolno pozyczac pieniedzy?
    oczywiscie na procent, zeby sie US nie czepial,
    no ale ilez to odsetek bedzie, za 2-3 dniowa pozyczke :)

  • 8. Data: 2009-07-01 16:38:47
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Tolek wrote:

> [...]
    > daje jeden przelew ze swojej strony za darmo). Infolinia Mille twierdzi,
    > że nie ma kosztów odbioru, ale coś im nie dowierzam.

    jesli w mille nie ma kosztu odbioru, to na chwile obecnego kursu
    sprzedazy chf w obu bankach (db=3,0381, mille=2,9908), kupujac 500chf
    w db i przelewajac je do mille jestesmy (2,9908-((1-0,04)*3,0381))*500
    ~37pln do przodu. zobaczymy jak rynek zareaguje...

  • 9. Data: 2009-07-01 16:44:07
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Paweł wrote:

> [...]
    > w db i przelewajac je do mille jestesmy (2,9908-((1-0,04)*3,0381))*500
    > ~37pln do przodu. zobaczymy jak rynek zareaguje...

    w sensie, czy mille podniesie koszty odbioru, czy zmniejszy spread...

  • 10. Data: 2009-07-01 17:50:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    franka__8221_%3B61900%3B0.html

    > Ale dzwoniłem do DB i potwierdziłem, że jest taka oferta, a może jeszcze nie

    dzieki za link, mam kredyt w DB...ale za umozliwienie splaty w CHF bank
    chcial mi podwyzszyc marze!

    --
    pozdrawiam
    RobertS