  • 21. Data: 2022-09-03 13:48:50
    Temat: Re: Rachunki uniwersalne ROR/IDG
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-03 o 13:31, Poldek pisze:

    > Zakładasz rachunek firmowy i automagicznie zostaje założony dla niego
    > rachunek VAT. Wystawiając fakturę klientowi podajesz na fakturze tylko
    > numer "głównego" rachunku. Gdy przychodzi zapłata przelewem, to
    > automagicznie kwota VAT pojawia się na rachunku VAT, a na głównym
    > rachunku saldo powiększa się o kwotę netto.

    Czyżby to się inaczej odbywało w każdym banku?
    Nie ma jakiejś jednolitej procedury?
    Bo u mnie przy płatności podzielonej przychodzącej
    w Santanderze pojawia się kwota brutto na normalnym rachunku
    i dodatkowo pojawia się obciążenie głównego rachunku kwotą VAT
    z tej faktury i ta kwota VAT jest przeksięgowana automagicznie na
    rachunek VAT.

  • 22. Data: 2022-09-03 15:46:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    [..]

> [...]
    > automagicznie kwota VAT pojawia się na rachunku VAT, a na głównym
    > rachunku saldo powiększa się o kwotę netto.

    Że co?
    W ING przychodzi wszytko na "główny" rachunek.

    OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
    rachunku vat to okrągłe 0.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2022-09-03 16:35:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-03 o 15:46, Kamil Jońca pisze:

    > OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
    > rachunku vat to okrągłe 0.

    W praktyce wiele firm tak ma, że obrót na VAT jest zerowy.
    Mnie jedna firma tylko płaci podzieloną (z definicji, bo z limitu to nie
    wynika)
    i jakieś tam kilkadziesiąt złotych raz czy dwa na rok ląduje na rachunku
    VAT.
    Wg mnie zbędne zamieszanie z tym split-payment.

  • 24. Data: 2022-09-03 20:22:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 03.09.2022 o 15:46, Kamil Jońca pisze:
    > Poldek <p...@i...eu> writes:
    >
    > [..]

    > Że co?
    > W ING przychodzi wszytko na "główny" rachunek.

    To, ile na jaki rachunek wpada, decyduje nadawca przelewu. Jak puści
    przelew zwykły (nie zależy mu na pozbyciu się zamrożonych środków na
    rachunku VAT, lub ich tam nie ma), to kwota brutto wpadnie na rachunek
    główny.
    Jak puści przelew PP, to u odbiorcy kwota VAT z przelewu wpadnie na
    rachunek VAT.

    Na marginesie - można całą kwotę przelewu zadeklarować jako tylko VAT, i
    u odbiorcy całość kwoty wpadnie na VAT :)

    > OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
    > rachunku vat to okrągłe 0.

    Szczęściarz :)

    --
    Pete

  • 25. Data: 2022-09-03 21:06:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 3 września 2022 o 13:25:46 UTC+2 Poldek napisał(a):

    > mBank ma wiele wad - jak każdy bank.
    > Główna wada to niekompetencja pracowników, udzielanie błędnych
    > odpowiedzi na zadane pytanie, nie załatwianie spraw.

    mBąk to gra komputerowa.
    I to z tych darmowych.
    Ciekawe, że wielu klientów kocha go miłością BDSM, podobnie jak skarbonkę czy żubra.
    Jak wyrosłem z gier - tzn. po ślubie potrzebowałem mieć ROR własny i drugi wspólny,
    to mBąk nie umiał.
    Zaś pani w śp. db była autentycznie zdziwiona, że ja się pytam, czy tak się da.
    W db też było już za darmo, mBąk poszedł w odstawkę na backup.

    Potem jeszcze przerobił się w pasiaka.
    W ST była mGra, ale poczty wewnętrznej nie ma do tej pory, chyba czują pismo nosem.
    No i było forum, na którym wystukałem ponad 4k postów, i jak zamykali, to dostałem
    nagrodę, choć nieodżałowany oporek wieszczył raczej nowiczok (wszystkie posty waliły
    w mBąk lub jego kljentów).
    Ale i forum już nie ma.
    Została tylko debetówka wośp/woodstock.
    Mam darmową, na 3 dni przed końcem oferty zamknąłem stare konto i otworzyłem
    "mobilne" - była to przy okazji pierwsza wizyra syna w banku, jeszcze roku nie miał.
    A no dobra, jeszcze mam z mbąka kartę dla nielata.

    Ale jako główny bank...

  • 26. Data: 2022-09-03 21:13:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 3 września 2022 o 16:36:05 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > VAT.
    > Wg mnie zbędne zamieszanie z tym split-payment.

    To miał być bat na złodziei vatowskich.
    Ciekawe, czy to autorski pomysł pisiorów czy gdzieś na świecie też tak jest?
    Utrudniło to życie tym, co nie oszukiwali (np. u mnie w firmie sporo jest tam
    zanrożone, choć chyba jest sposób, by uwolnić).
    Pytanie, czy utrudniło oszukuwanie?

  • 27. Data: 2022-09-03 21:17:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > mBąk to gra komputerowa.
    > I to z tych darmowych.
    > Ciekawe, że wielu klientów kocha go miłością BDSM, podobnie jak
    > skarbonkę czy żubra.
    Nie wiem o co Ci chodzi. SOA#1
    > Jak wyrosłem z gier - tzn. po ślubie potrzebowałem mieć ROR własny i
    > drugi wspólny, to mBąk nie umiał.
    Już umie. Sam tak mam.

    > Zaś pani w śp. db była autentycznie zdziwiona, że ja się pytam, czy tak się da.
    > W db też było już za darmo, mBąk poszedł w odstawkę na backup.
    A mogę założyć konto w DB? :P zresztą system DB wspominam jako jakiś
    koszmar.

    > Potem jeszcze przerobił się w pasiaka.
    > W ST była mGra, ale poczty wewnętrznej nie ma do tej pory, chyba czują
    > pismo nosem.
    [...]

    > Ale jako główny bank...
    Mam, używam, działa.

    KJ

  • 28. Data: 2022-09-03 22:36:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 3 września 2022 o 21:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie wiem o co Ci chodzi. SOA#1

    Ale czy ja narzekam na darmowe gry komputerowe?
    Tylko w takie gram.
    Nawet jak nie były darmowe to zapłaciłem tylko za spiracone "aces of pacyfic", warto
    było.
    Ale jak coś idzie nie tak to zostajesz sam.

    > Już umie. Sam tak mam.

    Widocznie miałeś szczęście ożenić się później niż ja.
    Bo po paru latach naumiał się, wiadomo, nawet 10 ROR można mieć (wielkie mecyje, w
    inteligo można 1000).
    Albo nie potrzebowałeś od razu po ślubie.
    Mi proponowali jedynie wspólne ekonto i indywidualne izzy.
    Hmm, a może nawet była opcja wspólnego izzy? To by było...

    > A mogę założyć konto w DB? :P zresztą system DB wspominam jako jakiś
    > koszmar.

    Jak jesteś korpo to możesz ;P
    Ja numery tych rachunków wciąż mam w santander.
    Ale oprócz tego (i mbąka) jeszcze milka, citi, bnpp, inteligo,
    IKA, N26 i curve.

    System db, ten stary, był dobry, prosty i szybki.
    Ten nowy to był shit (to samo ma chyba do tej pory boś, podobny był też ten nowy
    eurobanku - widać dla db i eb były to gwoździe do trumny - eb zaraził też tym shitem
    milka).

    > Mam, używam, działa.

    Trudno by było po tylu latach wciąż psuć proste rzeczy, tego by nikt nie wytrzymał.
    Ja też mam, mało używam, przelewy i bankomaty działają.
    Ale robić coś bardziej skomplikowanego na serio raczej bym nie ryzykował.
    KK wyrabiałem testowo i dla jaj, więc nie udało się im mnie zdenerwować. Ale
    podejście do klienta dobrze odzwierciedla opłata za podniesienie limitu KK.

    Nie żeby inni byli jacyś wspaniali.
    Ale pewną sztuką jest nie trzymać nawet poziomu minimum ;P

  • 29. Data: 2022-09-03 22:50:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    warto było.
    > Ale jak coś idzie nie tak to zostajesz sam.
    Jak wszędzie. Akurat moje doświadczenia reklamacyjne z mBankiem nie są
    istotnie gorsze/lepsze niż u innych.

    > Widocznie miałeś szczęście ożenić się później niż ja.
    > Bo po paru latach naumiał się, wiadomo, nawet 10 ROR można mieć
    > (wielkie mecyje, w inteligo można 1000).
    Sugeruję sprawdzić inteligo. O ile się nie mylę od jakiegoś czasu można
    mieć max 10.

    [...]
    > System db, ten stary, był dobry, prosty i szybki.
    No nie wiem. Ja pamiętam jakieś jazdy typu "stan konta nijak nie zgadzał
    się z historią"

    [...]
> [...]
    > Ja też mam, mało używam, przelewy i bankomaty działają.
    > Ale robić coś bardziej skomplikowanego na serio raczej bym nie

    Ale ja nie oczekuję rzeczy skomplikowanych. Ja oczekuję działania. I nie
    takiego jak citi, gdzie przelew zlecony na poniedziałek potrafi obciążyć
    ci konto w piątek.
    I ze znanych mi banków takie "działanie" zapewnia w zasadzie mbank i
    inteligo.

    > KK wyrabiałem testowo i dla jaj, więc nie udało się im mnie
    > zdenerwować. Ale podejście do klienta dobrze odzwierciedla opłata za
    > podniesienie limitu KK.
    W czasach blukesza wyrabiałem dużo kart kredytowych w
    mbanku. Działało. wątpię, żeby zepsuli.

    > Nie żeby inni byli jacyś wspaniali.
    > Ale pewną sztuką jest nie trzymać nawet poziomu minimum ;P

    Ale cały czas nie rozumiem o czym piszesz. Mi po prostu działa.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 30. Data: 2022-09-04 10:25:12
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Utrudniło to życie tym, co nie oszukiwali (np. u mnie w firmie sporo jest tam
    zanrożone, choć chyba jest sposób, by uwolnić).

    Na co to miało być lekarstwo to ja wiem.
    Dla mnie z tym "batem" to więcej kłopotów było z odwrotnym
    obciążeniem, bo dodatkowe klikanie do deklaracji a
    płatności podzielonej prawie nie dostrzegam.
    Złodziejem vatowskim nie jestem, więc mnie
    nic nie utrudniło, czy pomogło na oszukiwanie- nie wiem.

    Dla normalnych firm problemem może być zamrożenie
    części należności na rachunku VAT, ale skąd Twoja
    firma ma tyle płatności podzielonych, że mrożą jej się środki?

    Ja nie płacę nikomu podzieloną, bo wiem, że to kłopot dla odbiorcy
    a dla mnie więcej klikania. Czyżby inni płacili często tak?

    Mam jednego klienta, który zawsze płaci podzieloną,
    ale to skup złomu, więc z tej branży, która może, żeby ułatwić
    sobie rozliczenia płaci z definicji wszystko podzieloną.