  • 1. Data: 2008-03-23 23:02:25
    Temat: Plan systematycznego oszczędzania
    Od: malyd77 <M...@g...com>

    Witam

    Chciał bym dla swojego nowo narodzonego dziecka odkładać niewielkie
    kwoty pieniężne powiedzmy 50 zł miesięcznie tak żeby w wieku 18 lat
    choć trochę grosza dostał na start. Pytanie kieruję do Was speców od
    tego wszelkiego rodzaju usług bankowych na jaką ofertę zwrócić uwagę
    co możecie podpowiedzieć.
    Z góry dziękuję
    Dawid

  • 2. Data: 2008-03-24 08:47:40
    Temat: Re: Plan systematycznego oszczędzania
    Od: "Smok Wawelski" <k...@o...wraca_czyste.pl>

    Użytkownik "malyd77" <M...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
[...]

    bez kozery powiem: FIO akcyjne via supermarket funduszy mbank

  • 3. Data: 2008-03-24 17:02:23
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Smok Wawelski pisze:

> [...]
    > co możecie podpowiedzieć.
    > bez kozery powiem: FIO akcyjne via supermarket funduszy mbank

    po radach z tej grupy sam w takim czyms wzialem udzial (sfi w mbanku),
    co miesiac odkladam 100 zl na rozne fundusze inwestycyjne, na razie raz
    zainwestowalem w pzu fio gotowkowy, ale to chyba nie byl super wybor na
    dlugoterminowe oszczedzanie :)

    ogranicza mnie minimalna kwota wplaty w wys. 100 zl (na razie), wiec
    tych funduszy nie ma zbyt wiele. pytanie: isc wiec w akcyjne jesli
    perspektywa oszczedzania to ok. 30 lat?

  • 4. Data: 2008-03-24 17:04:39
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    malyd77 pisze:
> [...]
    > choć trochę grosza dostał na start. Pytanie kieruję do Was speców od
    > tego wszelkiego rodzaju usług bankowych na jaką ofertę zwrócić uwagę

    Poza pierwsza wplata 200zl pozostale moga wynosic 50zl w funduszach
    allianz, polecam via mbank poprostu zlecenie stale czy poprostu jak sa
    srodki. To naprawde dobry pomysl

  • 5. Data: 2008-03-24 20:09:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W SKOK-u możesz założyć dziecku książeczkę systematycznego oszczędzania wpłaty
    minimalne to chyba 20 zł/mies.
    oprocentowanie aktualnie cos około 4,6 % p.a.
    Zaleta jest taka, że nie ma żadnych opłat "za administrowanie funduszem" itp.
    złodziejstwa wdowiego grosza.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-03-24 21:11:51
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 24 Mar 2008 21:09:25 +0100, " 666" <u...@w...eu> wrote:

> [...]
    >oprocentowanie aktualnie cos około 4,6 % p.a.
    >Zaleta jest taka, że nie ma żadnych opłat "za administrowanie funduszem" itp.

    Phi. Pospolity emax+ to 5,25%, bez żadnych wymagań co do wysokości czy
    częstotliwości wpłat.
    Przepraszam, wpadłem Ci w słowo: właśnie pisałeś coś o złodziejstwie?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-25 07:14:07
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    666 pisze:
> [...]
    > oprocentowanie aktualnie cos około 4,6 % p.a.
    > Zaleta jest taka, że nie ma żadnych opłat "za administrowanie funduszem" itp.

    No swietnie proponujesz mu ponad 1% ponizej inflacji :)

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 8. Data: 2008-03-25 09:44:44
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jest różnica:
    Nie założysz eMaxa dziecku poniżej 13 roku życia.
    W rezultacie taki np. komornik pewnego pochmurnego dnia może wszystko zabrac
    kochanemu Tatusiowi, bo to TATUSIA.
    W SKOK-u zakładasz na dziecko i to są dziecka pieniązki.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-03-25 10:35:59
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    666 pisze:
> [...]
    kochanemu Tatusiowi, bo to TATUSIA.
    > W SKOK-u zakładasz na dziecko i to są dziecka pieniązki.

    Mozesz zalozyc mu fundusz inwestycyjny

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 10. Data: 2008-03-25 10:43:44
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    OK.
    BTW fundusze od jesieni ze 30% w dół...
    Nie każdy chce spekulować kapitałem dziecka.
    JaC

    -----