  • 11. Data: 2005-08-21 21:17:50
    Temat: Re: Karta kredytowa z blokadą wypłat
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2005 22:58:57 +0200, Michał Dąbrowski <d...@S...pl>
    wklepał(-a):

    >A bo jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło (i z tego, co na grupie słyszę), aby
    >KK mBanku zażądała PINu do transakcji bezgotówkowych.

    Bo to nie karta "żąda".

  • 12. Data: 2005-08-22 12:25:49
    Temat: PIN na neste [Re: Karta kredytowa z blokadą wypłat]
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Seba wrote:

    > wystarczy nie nadawać pinu, ale wtedy i na neste sie nie zatankuje :)

    W jakim celu przy kartach wypuklych podaje sie PIN na neste? Kiedy jest
    sprawdzana jego poprawnosc? Przeciez trzeba wyslac zapytanie do banku. W
    Niemczech, to nawet przy Visie Elektron z Lukasa automat biletowy nie
    chcial PINu. Mam nadzieje, ze transakcja na neste jest traktowana jako
    bezgotowkowa.

  • 13. Data: 2005-08-22 13:14:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> napisał w wiadomości

    > W jakim celu przy kartach wypuklych podaje sie PIN na neste?

    W celu obciazenia karty...;-)

    > Kiedy jest
    > sprawdzana jego poprawnosc?

    podczas autoryzacji

    > Przeciez trzeba wyslac zapytanie do banku. W

    nooo, trzeba ;-)

    > Niemczech, to nawet przy Visie Elektron z Lukasa automat biletowy nie
    > chcial PINu.

    a ja na stacji benzynowej (BP) w Norymberdze musialem potwierdzic PINem
    transakcje VC
    automat bialkowy zazadal...;-)

    > Mam nadzieje, ze transakcja na neste jest traktowana jako
    > bezgotowkowa.

    i owszem

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2005-08-22 14:39:41
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Slawek Kos wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> napisał w wiadomości

    > W celu obciazenia karty...;-)

    Teoretycznie bez pinu tez moglby obciazyc. Ten PIN, to chyba
    zabezpieczenie, zeby ktos skradzionej karty sobie bezkarnie nie pouzywal.

  • 15. Data: 2005-08-22 15:24:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Mieloch <k...@w...de> wrote:

    > Teoretycznie bez pinu tez moglby obciazyc. Ten PIN, to chyba
    > zabezpieczenie, zeby ktos skradzionej karty sobie bezkarnie nie pouzywal.

    O. A podpis zweryfikuje Ci automat?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2005-08-22 16:16:53
    Od: "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > O. A podpis zweryfikuje Ci automat?

    w usa automaty na stacji benzynowej pyta o pin jesli wczesniej na pytanie
    jaka karta sie poslugujesz odpowiedziales debet :)
    jak wcisnales credit to bez pinu mozna zatankowac :) od takie amerykanskie
    :)

  • 17. Data: 2005-08-23 10:32:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Mieloch <k...@w...de> wrote:

    > Jak juz pisalem to trzy posty wyzej. Automaty biletowe DB nie wymagaja
    > zadnego podpisu czy pinu dla kart Visa i Mastercard. O PIN pytaja przy

    Gdybys nie zauwazyl - rozmawiamy o stacjach Neste w Polsce i polskich
    warunkach autoryzacji transakcji.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2005-08-23 10:32:21
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > O. A podpis zweryfikuje Ci automat?

    Jak juz pisalem to trzy posty wyzej. Automaty biletowe DB nie wymagaja
    zadnego podpisu czy pinu dla kart Visa i Mastercard. O PIN pytaja przy
    EC-Karte (niemiecka debetowa). Nawet, gdy kiedys placilem Visa Elektron
    z Lukasa, to o pin nie zapytal. Teoretycznie moglbym to zareklamowac, bo
    w regulaminie tej karty bylo, ze transakcje musza byc potwierdzone PINen
    badz podpisem. Z ciekawostek na potwierdzeniu jest miejsce na podpis.

    W USA nawet przy platnosciach w kasie w niektorych miejscach (np. w
    Subway) nie trzeba sie podpisywac (o PINie nie wspomnie, bo jego, to
    chyba tylko w bankomatach mozna sobie wpisac). A gdzie trzeba sie
    podpisac, to i tak prawie nie sprawdzaja. W niektorych supermarketach,
    to karta nie opuszcza reki wlasciciela (trzeba samemu przeciagnac).

  • 19. Data: 2005-08-23 12:30:55
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Przemysław Maciuszko wrote:
    > Krzysztof Mieloch <k...@w...de> wrote:
    >
    > Gdybys nie zauwazyl - rozmawiamy o stacjach Neste w Polsce i polskich
    > warunkach autoryzacji transakcji.

    Ale, gdy moge polska karta autoryzowac transakcje bez podpisu i PINu za
    granica, to chyba w Polsce tez to jest (przynajmniej teoretycznie) mozliwe?

  • 20. Data: 2005-08-23 15:48:37
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > Ale, gdy moge polska karta autoryzowac transakcje bez podpisu i PINu za
    > granica, to chyba w Polsce tez to jest (przynajmniej teoretycznie)
    mozliwe?

    Możliwe może jest, ale banki raczej na to nie pójdą za dużo reklamacji by
    mieli :)