  • 21. Data: 2009-02-12 00:00:51
    Temat: Re: Okradziony!!! POMOCY
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Z tego co wiem na kartach z paskiem PIN był zapisywany dawno temu
    > (lata 70 lub 80). Na kartach z chipem PIN może być zapisany w jego
    > pamięci (około 100kB) tak samo jak zdjęcie, odcisk
    > palca czy inne tego typu dane, posiadacza oczywiście.

    Jeśli pin byłby zapisywany na karcie, to jakim cudem
    jest możliwość zmiany pinu w systemie transakcyjnym?
    Nowoustanowiony PIN siła woli serwera w banku
    teleportuje się i sam się zapisze na karcie?;-)

  • 22. Data: 2009-02-12 00:01:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Jeden diabel, tak jak juz pisalem wiele razy.
    > Polecam jakas ksiazke o kryptografii, albo moze wystarczy
    > o probabilistyce.
    > --

    Twierdzisz, ze PIN da sie odczytac z karty EMV? Ciekawe...

    MK

  • 23. Data: 2009-02-12 00:11:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Jeden diabel, tak jak juz pisalem wiele razy.

    ta, podpis cyfrowy to też jeden pies.

    > Polecam jakas ksiazke o kryptografii, albo moze wystarczy
    > o probabilistyce.

    bardziej o probablistyce, pod warunkiem, że karta ci pozwala sprawdzać
    pin wielokrotnie, a nie np 3 razy.

  • 24. Data: 2009-02-12 06:31:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-02-12 01:00, S.T. stwierdził, że:
    > Jeśli pin byłby zapisywany na karcie, to jakim cudem
    > jest możliwość zmiany pinu w systemie transakcyjnym?

    Czy dla karty EMV (chip) można zmienić PIN? Moja takiej opcji nie posiada...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 25. Data: 2009-02-12 06:38:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Lut, 18:36, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > O resztę już ciebie zapytali, a ja z ciekawości zapytam gdzie to trzymałeś?
    > Bo mnie nie przyszłoby do głowy w inne miejsce niż na d**pie.

    Mnie kiedys usilowano okrasc w pociagu, przecinajac bluze, koszle i
    "portfel" wiszacy na szyi pod ubraniem, na szczescie portfel byl z
    twardego tworzywa i nie przecieli wszsytkich warstw.

  • 26. Data: 2009-02-12 06:40:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Lut, 01:11, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ta, podpis cyfrowy to też jeden pies.

    > bardziej o probablistyce, pod warunkiem, że karta ci pozwala sprawdzać
    > pin wielokrotnie, a nie np 3 razy.

    Moze pin byl trywialny - typu data urodzenia, ktora widnieje w rowniez
    ukradzionym dowodzie.

  • 27. Data: 2009-02-12 06:59:05
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Czy dla karty EMV (chip) można zmienić PIN? Moja takiej opcji nie
    > posiada...

    Tak, np. Multibank. W mBanku też ustalasz w systemie transakcyjnym, więc
    pewnie możesz go tam też zmienic.

  • 28. Data: 2009-02-12 08:06:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Mozliwosci sa w praktyce takie:
    > - uzywales tych kart (podajac PIN) przed podroza i zlodzieje poznali
    > PINy, albo
    > - miales tam zapisane PINy, albo
    > - zlodzieje nie podali PINow bankomatowi.
    > Teoretycznie sa jeszcze inne mozliwosci ale nie wydaja sie
    > prawdopodobne.

    Dostał pigułkę gwałtu i sam im te piny podał.

    Nie wiem, na ile to może być prawda, a na ile legenda miejska i
    bzdura.

    MJ

  • 29. Data: 2009-02-12 10:08:57
    Od: k...@o...pl

    On 12 Lut, 07:40, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Moze pin byl trywialny - typu data urodzenia, ktora widnieje w rowniez
    > ukradzionym dowodzie.
    Musiałby być taki sam na wszystkich kartach, w tym na tej służbowej -
    mało prawdopodobne...

  • 30. Data: 2009-02-12 10:10:29
    Od: k...@o...pl

    On 12 Lut, 07:59, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Tak, np. Multibank. W mBanku też ustalasz w systemie transakcyjnym, więc
    > pewnie możesz go tam też zmienic.

    Jeśli bank posiada możliwość zmiany numeru PIN w systemie
    transakcyjnym to ma zablokowany na karcie pin off-line.