  • 1. Data: 2009-02-11 13:10:41
    Temat: Okradziony!!! POMOCY
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Przedstawie temat, zostałem okradziony w pociągu PKP na tzw. śpiocha, faktem
    jest że przysiadła się grupka, ale jak pamiętam kilka stacji dalej wysiedli
    i powiedzieli nawet "miłej podróży". Obudził mnie konduktor kontrolujący
    bilety.
    Skradziono mi dokumenty, portfel i tel. kom. w portfelu były zwykłe karty
    bankomatowe (debetowe), SEDNO sprawy, zanim udało się zablokować karty,
    złodzieje wyczyścili moje konto i konto mojego szefa (miałem też kartę
    służbową) do limitów dziennych, zgłosiłem okradzenie na Policje i do banku,
    ten jednak uporczywie twierdzi że musiałem gdzieś mieś mieć zapisane kody
    pin do kart i tylko dlatego możliwe było pobranie gotówki w bankomacie,
    (pomimo moich zapewnień że PINy były tylko w mojej głowie) gdyby to chodziło
    tylko o moją kasę, pewnie bym odpuścił, ale księgowa w firmie mówi że muszę
    to wyjaśnić, a wg. opinii banku zaniedbałem ochronę kodu PIN i Ona
    (księgowa) traktuje to jako pobranie zaliczki w bankomacie.
    Może kto śmiał podobny problem i poradzi jak wygrać tę prawe z bankiem.
    jakie procedury umożliwią mi odzyskanie pieniędzy, bo szczerze wątpię w
    skuteczność Policji.

  • 2. Data: 2009-02-11 14:26:54
    Temat: Re: Okradziony!!! POMOCY
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz wrote:

    a skąd oni mieli PIN?

  • 3. Data: 2009-02-11 14:32:07
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    > Grzegorz wrote:
    >>

    > a skąd oni mieli PIN?

    A może PIN-y były zapisane w komórce??

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 4. Data: 2009-02-11 14:40:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Grzegorz" <g...@o...pl> writes:

    > Przedstawie temat, zostałem okradziony w pociągu PKP na tzw. śpiocha, faktem
    > jest że przysiadła się grupka, ale jak pamiętam kilka stacji dalej wysiedli

    Częstowali cię czymś? Używałeś tych kart bezpośrednio przed podróżą?

    MJ

  • 5. Data: 2009-02-11 14:52:21
    Od: k...@o...pl

    On 11 Lut, 14:10, "Grzegorz" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ten jednak uporczywie twierdzi że musiałem gdzieś mieś mieć zapisane kody
    > pin do kart i tylko dlatego możliwe było pobranie gotówki w bankomacie,
    W każdym bankomacie powinny być kamery, i tak zorganizowane wszystko,
    żeby można było zidentyfikować wypłacającego..

  • 6. Data: 2009-02-11 16:18:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 14:10:41 +0100
    "Grzegorz" <g...@o...pl> wrote:

    > Przedstawie temat, zostałem okradziony w pociągu PKP na tzw. śpiocha,
    > (...)

    Nie da się podjąć pieniędzy w bankomacie bez znajomości PINu, więc:

    Strzelam - albo go jakoś zdobyli, albo jakiś cashback, albo
    prostu coś kupili autoryzując podpisem.

    Jakie to były karty debetowe? kredytowe? Jak autoryzowane? PIN? Podpis?
    Jak bank jest wystawcą kart?

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-02-11 17:36:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 11 Feb 2009 14:10:41 +0100, w <gmuioo$2ha$1@news.onet.pl>, "Grzegorz"
    <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Skradziono mi dokumenty, portfel i tel. kom. w portfelu były zwykłe karty
    > bankomatowe (debetowe), SEDNO sprawy, zanim udało się zablokować karty,
    > złodzieje wyczyścili moje konto i konto mojego szefa (miałem też kartę

    O resztę już ciebie zapytali, a ja z ciekawości zapytam gdzie to trzymałeś?
    Bo mnie nie przyszłoby do głowy w inne miejsce niż na d**pie.

  • 8. Data: 2009-02-11 18:22:26
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Grzegorz" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Może kto śmiał podobny problem i poradzi jak wygrać tę prawe z bankiem.
    > jakie procedury umożliwią mi odzyskanie pieniędzy, bo szczerze wątpię w

    1. Podaj, jakich banków były to karty oraz debetowe, kredytowe itd.
    2. W międzyczasie poszukaj na stronie banku - oraz w regulaminie! - nt.
    ochrony przed nieautoryzowanymi transakcjami.

    Tak się zastanawiam... jak się chce, to chyba na karcie można wymusić
    autoryzację podpisem zamiast PIN-em (np. wypłacając gotówkę w kasie
    "zaprzyjaźnionego" banku zamiast w bankomacie).

    k.

  • 9. Data: 2009-02-11 19:36:40
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    były to karty debetowe, trzymane jak większość z nas to robi w portfelu,
    sprawa okradzenia jest jasna, utraciłem karty, natomiast wiem i twierdze
    jednoznacznie że złodzieje nie użykali w wyniku okradzenia PINów do kart bo
    niebyły nigdzie zapisane, wypłacili pieniądze w kilku bankomatach
    autoryzując tranzakcje PINem, dlatego też bank odrzuca moje roszczenia o
    nieuprawnione użycie karty. Może padłem ofiarą jakiej grupy która potrafi
    przy pomocy skanera kart i odpowiedniego opragranowania "wysupłać" PIN z
    karty który PODOBNO jest w jakiś sposózb zapisany w pasku magnetycznym.
    szukałem na różnych forach ad. zabezpieczeń karty, ale wszystko to "podabno
    że można" . jężeli bank podtrzyma swoją decyzje czeka mnie zwrot sporej
    zaliczki do firmy

  • 10. Data: 2009-02-11 20:28:59
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 11 Lut, 20:36, "Grzegorz" <g...@o...pl> wrote:
    > były to karty debetowe, trzymane jak większość z nas to robi w portfelu,....

    a kiedy korzystałeś z bankomatu przed wejściem do pociągu? może już
    wcześniej cię śledzili?

    --
    plusz