  • 1. Data: 2003-06-05 13:26:02
    Temat: OMYLKOWY PRZELEW
    Od: "ZiEtEk" <z...@k...pl>

    Witajcie !

    Firma Kowalski przelała pieniądze za fakturę firmie Nowak za swojego konta w
    BRE, ale pomyliła się w numerze konta i zamiast wysłac pieniądze do mBanku
    wysłała do PKO S.A na czyjeś konto rozliczeniowe.

    Bank PKO S.A. wpłacił te pieniądze na rachunek rozliczeniowy taki jak był
    wpisany na przelewie ale nie sprawdził danych Imienia Nazwiska i Adresu .

    Co teraz ?
    Czy bank PKO mógł tak zrobić, nie sprawdzając danych ?
    Czy bank PKO powinien oddać ( cofnąć ) przelew ?
    Kto powinien się o to starać, poszkodowany klient, bank BRE czy wpłacający ?

    Pozdrawiam
    K Z.

  • 2. Data: 2003-06-05 13:31:00
    Temat: Re: OMYLKOWY PRZELEW
    Od: Gamzo <g...@i...pl>

    ZiEtEk wrote:
> [...]
    > BRE, ale pomyli^(3)a sie^ w numerze konta i zamiast wys^(3)ac pieni?dze do mBanku
    > wys^(3)a^(3)a do PKO S.A na czyje? konto rozliczeniowe.
    >
    > Bank PKO S.A. wp^(3)aci^(3) te pieni?dze na rachunek rozliczeniowy taki jak by^(3)
    > wpisany na przelewie ale nie sprawdzi^(3) danych Imienia Nazwiska i Adresu .
    >
    > Co teraz ?
    > Czy bank PKO móg^(3) tak zrobi?, nie sprawdzaj?c danych ?
    > Czy bank PKO powinien odda? ( cofn?? ) przelew ?
    > Kto powinien sie^ o to stara?, poszkodowany klient, bank BRE czy wp^(3)acaj?cy ?

    Wpłacający powinien poprosić właściciela konta o zwrot.
    A jak tamten odmówi to może go straszyć sądem z paragrafu o
    'bezpodstawnym wzbogaceniu'.
    Banki natomiast umyją ręce bo to nie ich biznes.

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 3. Data: 2003-06-05 13:51:43
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <p...@u...pko.pl>

    > Wpłacający powinien poprosić właściciela konta o zwrot.
    > A jak tamten odmówi to może go straszyć sądem z paragrafu o
    > 'bezpodstawnym wzbogaceniu'.
    > Banki natomiast umyją ręce bo to nie ich biznes.

    tak się dzieje w przypadku zwykłego szarego obywatela

    jeśli natomiast pomyłka jest przykładowo po stronie poczty polskiej (jak
    ostatnio w mBanku gdzie ludzie otrzymali podobno na wskutek winy poczty
    polskiej przelewy sprzed roku) to wtedy jakimś trafem bank potrafi
    automatycznie skorygować taki "błąd systemu"

  • 4. Data: 2003-06-05 14:00:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ZiEtEk <z...@k...pl> wrote:

    > Co teraz ?
    > Czy bank PKO mógł tak zrobić, nie sprawdzając danych ?

    Tak.

    > Czy bank PKO powinien oddać ( cofnąć ) przelew ?
    Nie.

    > Kto powinien się o to starać, poszkodowany klient, bank BRE czy wpłacający ?

    Wpłacający powinien POPROSIĆ Bank PKO o pośrednictwo w przekazaniu
    PROŚBY o zwrot pieniędzy osobie, która została nimi zasilona.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-06-05 17:06:43
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
> [...]

    Co będzie, jeśli bank odmówi? Do kogo pójść?

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-06-06 08:39:56
    Od: "ZiEtEk" <z...@k...pl>

    Zadzwoniłem do PKO S.A. na infolinię i zapytałem, czy istnieje możliwość
    omyłkowego przelewu, tzn. czy bank PKO S.A. przyjmie te pieniądze.
    Pan ( teleoperator ) odpowiedział mi, że jeśli nie zgadza się nazwisko to
    NIE .

    Tymczasem stało się inaczej .

  • 7. Data: 2003-06-06 09:02:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ZiEtEk <z...@k...pl> wrote:
> [...]
    > omyłkowego przelewu, tzn. czy bank PKO S.A. przyjmie te pieniądze.
    > Pan ( teleoperator ) odpowiedział mi, że jeśli nie zgadza się nazwisko to

    Już wiesz, że dezinfolinia prawdy nie mówi? >> || Wpłacający powinien

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-06-06 09:03:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski <s...@s...preczgazeta.pl> wrote:

    > Co będzie, jeśli bank odmówi? Do kogo pójść?

    A wiesz, że to zgryz? Bo wychodzi na to, że trzeba by aż prokuraturę
    ruszyć, żeby dostać namairy na gościa, któremu kasa została przelana...

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2003-06-06 09:14:16
    Od: n...@p...onet.pl

    > jak ostatnio w mBanku gdzie ludzie otrzymali podobno na wskutek
    > winy poczty polskiej przelewy sprzed roku "błąd systemu"

    Rany, a skąd masz te 'rewelacje'???

  • 10. Data: 2003-06-18 16:48:35
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Gamzo <g...@i...pl> skribis:

    >Banki natomiast umyją ręce bo to nie ich biznes.

    To po co na przelewie pisze sie adres, nazwisko itp ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Bezplatny e-book znajdziesz na stronie:
    http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej)