  • 1. Data: 2004-08-10 06:34:04
    Temat: Neste A24 i KK mBanku - blokady
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Wiem, ze było już o tym na grupie, ale może jeszcze raz odgrzeję sprawę :).
    Ostatnio sporo tankuję na Neste A24 i płacę KK mBanku i mam coraz więcej
    blokad, które wiszą sobie i nie znikają. Kwoty za zatankowane paliwo znikają
    z listy blokad, a nadwyżki - różnice między deklarowaną kwotą, a
    wykorzystaną wiszą dalej.Są to blokady na kwoty, za które NIE zatankowałem
    paliwa. Pewnie i te blokady niedługo znikną, ale w sumie czemu wogóle
    powstają i czemu nie znikają wraz z rozliczeniem podstawowej kwoty. Przy
    częstym tankowaniu znacząco pomniejszają limit karty.
    Czy to wina systemu transakcyjnego mBanku, ich karty, czy też Neste ...?
    Jak macie z innymi kartami z innych banków, bo pamiętam, że z VE mBanku nie
    było takich problemów?

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 2. Data: 2004-08-10 07:09:10
    Temat: Re: Neste A24 i KK mBanku - blokady
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Robert Wicik wrote:
    > Wiem, ze było już o tym na grupie, ale może jeszcze raz odgrzeję
    > sprawę :).

    AFAIR pisał o tym niedawno szczegółowo Wojciech Nawara, poszukaj tego postu
    na Google.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-08-10 07:56:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Bogdan B. napisał(a):

    > AFAIR pisał o tym niedawno szczegółowo Wojciech Nawara, poszukaj tego postu
    > na Google.

    Ano. Pisałem. I pisało tam jeszcze parę osób.

    VE inteligo.
    Wbijam PIN i maksymalną kwotę tankowania. Wtedy widać na rachunku
    blokadę na kwotę zadeklarowaną. Tankuję. Po paru minutach od odwieszenia
    pistoletu mam blokadę pomniejszoną do wysokości faktycznie zatankowanego
    paliwa. Blokady sprawdzane na samej stacji. :-)

    PS Czy na 'Waszych' Neste też nie działają blokady na pistoletach? Tam
    gdzie ja tankuję [Zabrze, M1 - najczęściej] blokady nie działają na
    żadnym dystrybutorze - trza ciągle trzymać wduszony przycisk...

    PS2 do Roberta:
    W momencie księgowania stare blokady się usuwają a tworzą nowe na
    różnicę, czy jak ??

  • 4. Data: 2004-08-10 08:06:41
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...info.WYTNIJTO> napisał
    w wiadomości news:cf9v3m$73d$1@news.onet.pl...

    > Ano. Pisałem. I pisało tam jeszcze parę osób.

    Czytałem, czytałem :)

> [...]
    > pistoletu mam blokadę pomniejszoną do wysokości faktycznie zatankowanego
    > paliwa. Blokady sprawdzane na samej stacji. :-)

    Tak miałem z VE, ale już VC mam dwie blokady - na kwotę deklarowaną + na
    różnicę.
    Deklaruję 150zł, tankuję za 135, a mam blokady i na 150 i na 15zł :), a po
    kilku dniach blokada na 150 znika i mam na liście operacji kwotę 135, ale
    blokada na 15zł pozostaje. W tej chwili mam już 3 takie blokady z ostatnich
    kilku dni :)

    > PS Czy na 'Waszych' Neste też nie działają blokady na pistoletach? Tam
    > gdzie ja tankuję [Zabrze, M1 - najczęściej] blokady nie działają na
    > żadnym dystrybutorze - trza ciągle trzymać wduszony przycisk...

    Też tak mamy w Wawie. Trza cały czas trzymać. Może tu chodzi o
    bezpieczeństwo - aby nie wsiadać do samochodu w czesie tankowania - grozi
    pożarem.

    > PS2 do Roberta:
    > W momencie księgowania stare blokady się usuwają a tworzą nowe na
    > różnicę, czy jak ??

    Poniżej świeża "podwójna blokada"
    09-08-2004 150,00 NESTE A24 WISLOSTRADA WARSZAWA
    09-08-2004 18,90 NESTE A24 WISLOSTRADA WARSZAWA

    A poniżej pozostałości po poprzednich blokadach
    -
    06-08-2004 35,20 NESTE A24 WISLOSTRADA WARSZAWA
    03-08-2004 0,01 NESTE A24 WARSZAWA WARSZAWA

  • 5. Data: 2004-08-10 08:19:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Robert Wicik napisał(a):

> [...]
    > blokada na 15zł pozostaje. W tej chwili mam już 3 takie blokady z ostatnich

    Durne :)

    > Też tak mamy w Wawie. Trza cały czas trzymać. Może tu chodzi o
    > bezpieczeństwo - aby nie wsiadać do samochodu w czesie tankowania - grozi
    > pożarem.

    Nie nadążam... a jak tankuję na normalnej stacji, a w aucie
    żona/kochanka plus ewentualnie dzieciak i teściowa ?
    Poza tym jak tankuję na Neste to przecież też ludzie w aucie mogą być.

    -
    > 06-08-2004 35,20 NESTE A24 WISLOSTRADA WARSZAWA
    > 03-08-2004 0,01 NESTE A24 WARSZAWA WARSZAWA

    A napisz do Neste w tej sprawie...

  • 6. Data: 2004-08-10 08:30:02
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Wojciech Nawara", używający adresu
    <u...@n...info.WYTNIJTO>
    napisał:

    > PS Czy na 'Waszych' Neste też nie działają blokady na pistoletach? Tam
    > gdzie ja tankuję [Zabrze, M1 - najczęściej] blokady nie działają na
    > żadnym dystrybutorze - trza ciągle trzymać wduszony przycisk...

    W Bytomiu przy M1 tez nie dzialaja blokady na pistoletach. Nie potrafie
    sobie tego logicznie wytlumaczyc dlaczego - moze jakas tansza wresja
    dystrybutora jest montowana na tych stacjach?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2004-08-10 08:31:13
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...info.WYTNIJTO> napisał
    w wiadomości news:cfa0er$mc5$1@news.onet.pl...

    > Nie nadążam... a jak tankuję na normalnej stacji, a w aucie
    > żona/kochanka plus ewentualnie dzieciak i teściowa ?
    > Poza tym jak tankuję na Neste to przecież też ludzie w aucie mogą być.

    Tak, ale chodzi o to aby nie wysiadali, bo w trakcie wysiadania często
    następuje przeskok iskry pomiędzy człowiekiem, a karoserią i o bum nie
    trudno. Podobnie z tankującym. Niektórzy wkładają pistolet, blokują i się
    tankuje, a sami wsiadają i czekają. Po skończonym tankowaniu wysiadają -
    przeskok iskry na pistolet i pożar.
    Więcej http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=529899

  • 8. Data: 2004-08-10 08:31:24
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

> [...]
    > pistoletu mam blokadę pomniejszoną do wysokości faktycznie zatankowanego
    > paliwa. Blokady sprawdzane na samej stacji. :-)

    Wrocław, stacja Neste skrzyżowanie Armii Krajowej i jakiejś tam.
    Regularnie tam tankuje i place KK VC BZWBK i np. deklaruje 150 zl, a
    zatankuje 120, to przez kilka dni wisi w blokadach 150, a za jakies 3-4 dni
    rozlicza sie juz 120.

    > PS Czy na 'Waszych' Neste też nie działają blokady na pistoletach? Tam
    > gdzie ja tankuję [Zabrze, M1 - najczęściej] blokady nie działają na
    > żadnym dystrybutorze - trza ciągle trzymać wduszony przycisk...

    Tez to mam i tez mnie to denerwuje :) Ale idzie przywyknąć, nie wiem jaka
    jest tego przyczyna.
    MM

  • 9. Data: 2004-08-10 09:45:38
    Od: "Jocker Clio 1,4" <s...@p...onet.pl>

    "mmmaslov" napisał >
    > Tez to mam i tez mnie to denerwuje :) Ale idzie przywyknąć, nie wiem jaka
    > jest tego przyczyna.

    Moim zdaniem sprawa jest prosta.
    Blokada zwalnia sie automatycznie ( tank do pelna) lub poprzez wcisniecie
    glwonego przycisku wiecie tego co jak sie go wcisnie to leci.
    i teraz : jezeli wkladam np banknot 20 zł i nie zatankuje do pelna to
    teoretycznie blokada sie nie zwolni no chyba ze wcisne glowny, ale zakladamy
    ze nie i w postaci zablokowanej odkladam pistolet na dystrybutor.

    Za chwilke podjezdza ktos inny i np wplaca jakas tam kwote i.......benzynka
    leje sie po dystybutorze.
    To jedyne co przychodzi mi do glowy.
    -

  • 10. Data: 2004-08-10 10:00:04
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Robert Wicik", używający adresu <r...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > się tankuje, a sami wsiadają i czekają. Po skończonym tankowaniu
    > wysiadają - przeskok iskry na pistolet i pożar.

    Jestem ciekaw w jakim czasie bylo te 150 przypadkow (bo rozumiem, ze tylko w
    Polsce) - miesiac? Bo jesli dluzszy okres, albo co gorsza, przyklad z USA,
    to statystycznie te wypadki mozna potraktowac jako przypadki losowe wogole
    pomijalne. Zwroccie uwage na date ukazania sie tego ogloszenia 8 sieprnia -
    klasyczny temat sezonu ogorkowego.

    Powiem tylko tyle, ze wiele razy zdarzylo mi sie "nalektryzowac" podczas
    wysiadania z auta na stacji benzynowej, a moje "rozladowywanie" nastepowalo
    kiedy zblizalem reke do pistoletu dystrybutora i jeszcze mi sie nie zdarzylo
    zapalic (choc nie mowie, ze kiedys sie nie zdarzy). Poprostu trzeba miec
    strasznego pecha, zeby w taki sposob wywolac pozar. Pecha tak wielkiego, ze
    likwidowanie z tego powodu blokad na pistoletach uwazam za smieszne (nie
    spotkalem sie z tym na innych stacjach niz NesteA24).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia