  • 1. Data: 2008-01-04 13:52:49
    Temat: MultiBank - deklaracja wpływów
    Od: g...@g...com

    Mam pytanie do osób posiadających konto w multibanku. Czy tam przy
    zakładaniu multikonta "ja" trzeba deklarować wysokość wpływów na
    konto? Chodzi o to że na ich stronce tam gdzie są opisane konta jest
    napisane o 1000zl/miesięcznie deklarowanych wpływów aby otworzyć
    multikonto. Natomiast w regulaminie do multikonta (również dostępnego
    na ich stronie) nie ma nic o minimalnych wpływach. Chciałbym założyc
    sobie tam konto lecz nie będzie to moje konto podstawowe na które jest
    przelewana pensja tylko takie zapasowe ;)

    Pozdrawiam wszystkich :)

  • 2. Data: 2008-01-04 16:40:54
    Temat: Re: MultiBank - deklaracja wpływów
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2008 05:52:49 -0800 (PST), g...@g...com wklepał(-a):

> [...]
    >sobie tam konto lecz nie będzie to moje konto podstawowe na które jest
    >przelewana pensja tylko takie zapasowe ;)

    Z tego co się mówi :) trzymanie się zadeklarowanej kwoty ma wpływ przy okazji
    brania produktów kredytowych.

  • 3. Data: 2008-01-04 16:46:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Z tego co się mówi :) trzymanie się zadeklarowanej kwoty ma wpływ przy okazji
    > brania produktów kredytowych.

    A ja mysle, ze nie ma to zadnego znaczenia. Mialem przez spory czas
    wplywy znacznie wieksze niz kwota deklarowana, a mimo to bank caly czas
    odmawial mi podwyzszenia limitu na KK na podstawie historii rachunku.
    Jak przez 2 miesiace na konto w Multi przestaly przychodzic przelewy to
    zaoferowano mi karte z limitem kilkanascie tys PLN + kredyt odnawialny
    (wszystko za 0 zl ). Tak wiec zaleznosc miedzy wplywami, a kredytami
    jest imo jakims zludzeniem.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-01-04 18:53:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-04, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > (wszystko za 0 zl ). Tak wiec zaleznosc miedzy wplywami, a kredytami
    > jest imo jakims zludzeniem.

    W moim przypadku miało to znaczenie. Podnieśli mi limit kredytu
    tylko na podstawie historii konta, tak ok. 14x. Co mi zresztą bardzo
    pomogło przed weselem. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-01-04 20:14:24
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    g...@g...com napisał(a):

    > Mam pytanie do osób posiadających konto w multibanku. Czy tam przy
    > zakładaniu multikonta "ja" trzeba deklarować wysokość wpływów na
    > konto?

    Tak. Mnie ustalili 1000 zł

> [...]
    > multikonto. Natomiast w regulaminie do multikonta (również dostępnego
    > na ich stronie) nie ma nic o minimalnych wpływach.

    Poważnie? Fajne :)

    Myślałem, że mnie już niczym nie zaskoczą a tu - proszę - niespodzianka

    Nie wiem czy akurat pilnują bardzo tego limitu wpłat minimalnych, ale
    pamiętam, że przez dwa miesiące (chyba) wpłacałem poniżej limitu i jakoś
    nie miałem z tego powodu jakiś przykrości

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 6. Data: 2008-01-08 15:22:43
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]
    Na poczatku te deklarowane wplywy byly im potrzebne do oceny limitu
    kredytowego przy kredycie w multikoncie. Limit byl siedem razy deklarowane
    wplywy i nawet jezeli realne wplywy byly cztery razy wieksze nic sie z tym
    nie dalo zrobic, poza... zmiana wplywow deklarowanych. Moze i bylo to
    sensowne, wszakze klient sam najlepiej wie, ile zarabia.

    Wracajac do pytania: nie bardzo mam pomysl, co bank zrobi, jezeli klient
    bedzie wplacal mniej niz te 1000 zl. Z jednej strony bank jest
    zainteresowany jak najwieksza liczba klientow i kont (efekt marketingowy), z
    drugiej strony, przy tego typu wplywach, bank ma dochod raczej z prowizji za
    prowadzenie rachunku, a nie z innych czynnosci i pewnie taniej jest np.
    wplacac 500 zl i niedokonywac zadnych operacji, niz np. wplacac 1100 zl i
    dokonywac 30 przelewow i 20 wyplat w bankomatach BZ WBK. Po zalozeniu
    multikonta mielismy ze dwa miesiace bezwladnosci (zadnych operacji na
    rachunku, czekalismy, az pracodawca nauczy sie nowego numeru rachunku i
    zacznie tam przekazywac wynagrodzenie) i zadnych problemow nie bylo. Nie
    sadze, zeby bank zamknal w takiej sytuacji konto - po pierwsze chroni Cie
    art. 730 k. c. (bank moze wypowiedziec umowe rachunku bankowego wylacznie z
    waznych powodow), po drugie wypowiadanie umowy rachunku bankowego, na ktorym
    sa jakies srodki, to olbrzymie zamieszanie, reklamacje, pisemne wzywanie
    klienta do odbioru srodkow itp. Nie sadze, zeby z tego bank skorzystal. Ja
    pamietam jeden przypadek zamykania martwych produktow bankowych o dotyczylo
    to niewznawiania przez Lukas Bank kart kredytowych w sytuacji, kiedy przez
    okres pol roku przed wznowieniem nie wykonano nimi zadnych operacji, ale to
    jakby sytuacja zupelnie inna.

    I tak na marginesie - mialem kiedys konto Citi Express w Citibank (Poland)
    S. A., gdzie wymogiem bylo przelewanie calej pensji w wysokosci co najmniej
    2 000 zl. Przez dlugi czas (ponad rok) przelewalem mniej i nikt niczego ode
    mnie nie chcial.

    Mysle, ze w opisywanym przez Ciebie przypadku bank raczej powinien zachecac
    Cie do tego, zeby to konto stalo sie Twoim podstawowym, a nie wprowadzac
    jakies sankcje.

    Pozdrawiam, Grzegorz