  • 61. Data: 2009-09-20 18:17:35
    Temat: Re: Milego dnia w ... Empiku?
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Wrz, 09:05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > W krajach anglojęzycznych zaś kombinacja 'pan' z imieniem jest dośc
    > kuriozalna - 'sir Adam'? Natomiast często słyszałem połaczenie sir +
    > nazwisko lub sir + imię i nazwisko.

    Mozna wiedziec w ktorych krajach anglojezycznych czesto SLYSZALES
    połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko? I w jakich
    "okolicznosciach przyrody"?

  • 62. Data: 2009-09-20 18:32:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

    > Mozna wiedziec w ktorych krajach anglojezycznych czesto SLYSZALES
    > połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko? I w jakich
    > "okolicznosciach przyrody"?

    Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
    Szef ma tytul szlachecki. :)

  • 63. Data: 2009-09-20 18:39:49
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Wrz, 14:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
    > Szef ma tytul szlachecki. :)

    Wlasnie "w mowie" raczej widze ograniczona liczbe kontekstow. Poza
    sytuacjami typu zaanonsowanie przez kamerdynera przybycia na bankiet
    -- i tym podobnymi.
    Ja to sie chyba w niewlasciwym srodowisku obracam... ;)

  • 64. Data: 2009-09-20 18:42:17
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:1ntzfjfujme8$.dlg@oldfield.org.pl

    > Ja miałem - skończyło się w sądzie, bo mojego kolegę usiłowali wrobić w
    > wykroczenie, którego nie popełnił. Do tego sukinsyny kłamały w sądzie na
    > potęgę.

    Miało to miejsce po wstąpieniu Polski do UE czy przed?
    Możesz napisać coś więcej na temat tego zajścia?

  • 65. Data: 2009-09-20 18:54:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

    > Wlasnie "w mowie" raczej widze ograniczona liczbe kontekstow. Poza
    > sytuacjami typu zaanonsowanie przez kamerdynera przybycia na bankiet
    > -- i tym podobnymi.

    No wlasnie.

    > Ja to sie chyba w niewlasciwym srodowisku obracam... ;)

    :) nie załuj. Nie musiałeś wkuwać na pamięć protokołu królewskiego
    spotkania. Kiedy to można usiąść, kiedy to można wstać. Kto ma prawo
    królowej Elżbiecie podać rękę, a kto nie i na jaką odległość można się
    zbliżyć. Wszystko jest w szczegółach opracowane. W zasadzie na
    samodzielne czynnosci nie ma miejsca.

  • 66. Data: 2009-09-20 19:24:09
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    witek wrote:

    > Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
    > Szef ma tytul szlachecki. :)

    Ja byłem przekonany, że tytułu sir używa się wyłącznie z imieniem, lub z
    imieniem i nazwiskiem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sir
    ale widać się nie znam :-)

  • 67. Data: 2009-09-20 19:31:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bogdan B. wrote:

    > Ja by?em przekonany, ?e tytu?u sir u?ywa sie wy??cznie z imieniem, lub z
    > imieniem i nazwiskiem.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sir
    > ale widaae sie nie znam :-)

    Zgadzza się. Sir + imie i nazwisko.

  • 68. Data: 2009-09-20 19:58:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 11:17:35 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

    > Mozna wiedziec w ktorych krajach anglojezycznych czesto SLYSZALES
    > połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko? I w jakich
    > "okolicznosciach przyrody"?

    Nie słyszałem, lecz byłaby kuriozalna.
    Słyszałem w paru oficjalnych sytuacjach zwrot 'mister' + imie i nazwisko
    lub samo nazwisko.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 69. Data: 2009-09-20 20:03:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 20:42:17 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Miało to miejsce po wstąpieniu Polski do UE czy przed?
    Po.

    > Możesz napisać coś więcej na temat tego zajścia?
    Nic specjalnego - patrol pograniczników na drodze z Nowego Sącza do
    Krynicy, uznali, że z odległości 500m zobaczyli, że mój kolega skończył
    wyprzedzanie na ciągłej. Ja zaś widziałem będąc 40m od niego.
    Skończyło się w sądzie, gdzie granicznicy poszli po bandzie, zeznając, że
    obydwoje jechaliśmy lewym pasem, wyprzedzając kilka samochodów, jadąc
    bardzo szybko, wyprzedzając na przejściu dla pieszych etc.
    Z tym, że ich 'zeznania' były tak grubymi nićmi szyte, że bez problemu
    udało się pokazać ich sprzeczność z możliwościami pojazdów etc.
    I od tego momentu zainstalowałem sobie w aucie rejestrator.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 70. Data: 2009-09-20 20:16:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:15cjjhjol0cqe.dlg@oldfield.org.pl

    > Nic specjalnego - patrol pograniczników na drodze z Nowego Sącza do
    > Krynicy... [reszta cytatu wycięta]

    Czyli rejony słowackiej granicy. Dla mnie tam jawni misjonarze pracują, w
    negatywnym tego słowa znaczeniu. Na całe szczęście bywam w tamtych okolicach
    bardzo rzadko.