  • 21. Data: 2012-06-03 12:43:41
    Temat: Re: Logowanie Meritum padlo?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote on
    2012-06-02_15:34

    > Coś taki zapracowany? Przecież można blokować ze 2 razy dziennie ;-)

    Nie da rady, bo Tobie samemu nie chciałoby się tak często
    odblokowywać ;-)

    witrak()

  • 22. Data: 2012-06-03 15:54:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" jqfelk$6uk$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Nie da rady, bo Tobie samemu nie chciałoby się tak często
    > odblokowywać ;-)

    Siostry, zachowajmy powagę sytuacji i miejsca...
    Oczywiście Merytorycznie mogłoby to wyglądać jakoś tak:

    -- blokada
    -- wieść słana posłańcem SMSem_zwanym, bądź m@ilem
    -- wieść na stronie WWW jakaś taka: ,,konto zablokowane,
    weź kredyt od Franka na dom i przenieś się z rodziną
    z bloku do domu [lub dziupli, jeśli Frankowi nie
    spłacisz kredytu na czas]''

    A tak ogólnie -- IMO 3 próby to za mało.

    -- 1 raz wprowadzam złe hasło, bo nadal śpię
    -- 2 raz wprowadzam złe hasło, bo myślę, że
    wprowadzam dobre, ale 1 razem popełniłem
    jakąś literaterówkę
    -- 3 podejście musi dać dobry efekt, jeśli nie chcę blokady...

    IMO bank mógłby blokować dostęp po 4 nieudanych próbach, i nie
    na ,,stałe'', ale na 1 godzinę oraz słać wieść posłańcem SMS.
    Po 1 godzinie (o ile nie byłoby sprzeciwu ze strony użytkownika)
    bank by odblokowywał dostęp i dopiero po kolejnych 4 złych hasłach
    by blokował na tak zwane stałe.

    Nawet to nie musi być posłaniec SMS. To może być zwykła rozmowa
    z białkomatem zatrudnionym w banku. Bank by dostał tak zwany cynk
    (lub aluminium?) automagiczny o blokadzie i białkomat miałby w ciągu
    kwadransa zadzwonić do Szanownego Klienta, pytając, czy aby na pewno
    wszystko jest w porządku, wcześniej sprawdzając, czy aby na pewno
    rozmawia z tym Szanownym Klientem, który ma dostęp do danego,
    tymczasowo zablokowanego konta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-06-03 16:52:03
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

> [...]
    > wszystko jest w porządku, wcześniej sprawdzając, czy aby na pewno
    > rozmawia z tym Szanownym Klientem, który ma dostęp do danego,

    Tylko po co? Zablokowany dostęp to nie jest codzienna
    sytuacja, jak już się to zdarzy to chyba lepiej samemu
    zadzwonić do banku.

  • 24. Data: 2012-06-04 03:58:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" jqftmk$bfn$...@n...news.atman.pl

    > Tylko po co? Zablokowany dostęp to nie jest codzienna
    > sytuacja, jak już się to zdarzy to chyba lepiej samemu
    > zadzwonić do banku.

    Zależy to od tego, czy dostęp blokowany jest po to, aby
    utrudnić życie złodziejowi, czy Tobie. Jeśli Tobie -- OK.
    Kara musi przecież jakaś być. ;) Lecz jeśli chcemy utrudnić
    życie złodziejowi, raczej powinniśmy powiadomić klienta
    o fakcie włamywania się na jego konto jak najszybciej.
    Ponadto bank zna Twój numer telefonu a Ty niekoniecznie
    znasz numer banku. Bank płaci ryczałtem za rozmowy
    telefoniczne, a Ty -- niekoniecznie.

    Gdy kartą płacisz zbyt wiele, bank potrafi zadzwonić do
    Ciebie i zapytać, czy aby wszystka jest w porządku. dlaczego
    nie mógłby zadzwonić w wypadku podejrzanego ruchu na koncie?

    Im szybciej klient dowie się o tym, że ktoś próbuje go okraść, tym lepiej.

    Kilka lat temu zlecałem przelew do US z firmowego konta prowadzonego
    przez PKO. W trakcie zlecania zadzwonił pracownik banku i zapytał,
    czy aby nie machnąłem się, bo kwota zdawała się być zbyt duża.

    -=-

    Jak już napisałem -- jeśli te blokady służyć mają upokorzeniu nieuważnego
    klienta -- może zostać tak, jak jest. Jeśli jednak blokada ma być jak
    najtrudniejsza dla złodzieja i jak najłatwiejsza dla klienta prawowitego,
    IMO bank powinien dzwonić do klienta i pytać, co się stało. Oczywiście
    bank powinien przed odblokowaniem upewnić się co do tego, że rozmawia
    z uprawnioną osobą.

    -=-

    IMO Ty (pisząc swój post) po prostu zapomniałeś ;) o tym,
    komu i czemu ma służyć blokowanie dostępu do konta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-06-04 11:45:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > IMO Ty (pisząc swój post) po prostu zapomniałeś ;) o tym,
    > komu i czemu ma służyć blokowanie dostępu do konta.

    Zgadzam sie w calej rozwleklosci.

  • 26. Data: 2012-06-04 21:09:46
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Gdy kartą płacisz zbyt wiele, bank potrafi zadzwonić do
    > Ciebie i zapytać, czy aby wszystka jest w porządku. dlaczego
    > nie mógłby zadzwonić w wypadku podejrzanego ruchu na koncie?

    Pewnie by mógł, może nawet by zadzwonił, ale gdyby był jakiś podejrzany
    ruch na koncie. A nie będzie podejrzanego ruchu na koncie do którego
    dostęp jest zablokowany.

    Algorytmy oceny ryzyka i procedury stosowane w przypadkach
    wykrycia "podejrzanego ruchu" zwykle nie są jawne.

    Spróbuj logowania z chińskiego adresu ip, w środku nocy,
    z użyciem innego niż zwykle systemu operacyjnego, innej
    przeglądarki, wprowadź ze dwa razy błędne hasło, po czym
    zaloguj się prawidłowo i spróbuj przelać całość środków
    na konto za granicą. Jeśli rano nie zadzwonią to zmień bank
    i nie zapomnij opisać tego na grupie :)

  • 27. Data: 2012-06-05 00:07:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" jqj15s$gjh$...@n...news.atman.pl

    > Pewnie by mógł, może nawet by zadzwonił, ale gdyby był jakiś podejrzany ruch na
    koncie.

    A zablokowanie nie jest ruchem podejrzanym?...
    Może zatem użyj rozumu i zapytaj sam siebie, po
    co blokować, skoro nic podejrzanego nie dzieje się?

    [ciekawe, czy nie pracuje w jakimś banku w charakterze białka niskiej wartości...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-06-05 01:41:25
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > A zablokowanie nie jest ruchem podejrzanym?...

    Zwykle nie.

    > Może zatem użyj rozumu i zapytaj sam siebie, po
    > co blokować, skoro nic podejrzanego nie dzieje się?

    Na wszelki wypadek, gdyby przyczyna błędnie wprowadzonego hasła była
    inna niż zwykle.

  • 29. Data: 2012-06-05 12:54:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" jqjh36$142$...@n...news.atman.pl

    > Zwykle nie.

    Zatem zwykle blokada jest nieuzasadniona. Po co zatem jest
    zakładana zwykle? Dla hecy?

    > Na wszelki wypadek, gdyby przyczyna błędnie wprowadzonego hasła była inna niż
    zwykle.

    I na ten właśnie wypadek warto powiadomić klienta.
    A ,,zwyczajność'' warto zwyczajnie ograniczyć,
    dając klientowi więcej prób -- na przykład 4.

    -=-

    Rozmowa podąża donikąd -- wg Ciebie blokada ma się nijak
    do bezpieczeństwa. Jest, bo musi być tak, jak musi padać
    deszcz -- czasami potrzebnie, czasami nie... Po prostu
    blokada ma być -- i koniec.

    Kot potrafi naśladować człowieka i załatwiać swe ,,potrzeby
    fizjologiczne'', siedząc na sedesie -- ale i tak po tym
    ,,czynie'' musi zagrzebywać swe odchody łapką... Filmów
    to ukazujących jest cała masa w necie, a i niejedna osoba
    doświadczyła tego, obserwując swego kota Kot zagrzebuje,
    gdyż tak ma poukładane/zapisane w instynkcie -- czyli
    w dziedzicznej pamięci. Nie wie, po co ma zagrzebywać,
    więc i nie pojmuje tego, że to trud zbyteczny.

    -=-

    Albo jest podejrzenie o włamanie, albo nie ma tego podejrzenia.

    () Jeśli jest -- trzeba jak najszybciej zawiadomić klienta.
    () Jeśli nie ma -- nie trzeba blokować konta.

    Nie ma czegoś takiego jak włamanie częściowe, przy którym dostęp
    trzeba ograniczyć czy wręcz zablokować, ale niebezpieczeństwa
    włamania jeszcze nie ma.

    Skoro 3 próby **zwykle** dają fałszywy obraz rzeczywistości -- trzeba dać więcej
    prób.

    -=-

    [i jak kotu nie można wytłumaczyć absurdalności zagrzebywania odchodów
    leżących w sedesie, tak ,,niektórym'' ludziom nie można wyjaśnić tego,
    że 3 próby to za mało; w efekcie takiej nadgorliwości -- tępiona jest
    ostrożność, jako że bank (czy inna osoba -- tutaj jest nią mój adwersarz)
    uznaje, iż **każda** próba błędnego wprowadzenia hasła jest jedynie
    konsekwencją błędu klienta, nie zaś groźną próbą włamania; najpierw
    ktoś obwiesza się zamkami, kłódkami, łańcuchami, alarmami, później
    zaś tępieje i wyłącza te wszystkie zabezpieczenia jedno po drugim,
    jako że dają one więcej złego niż dobrego... wówczas właśnie jest
    czas dla złodzieja; na religii opowiedziano mi pewną sytuację -- ojciec
    na ,,straży'' postawił swego małego syna, który miał wzywać pomocy,
    gdyby zobaczył coś podejrzanego; syn początkowo robił jaja i alarmował,
    choć nic złego nie działo się; otępiała uwaga ojca doprowadziła
    w końcu do tego, że ojciec ów nie zareagował nawet/także wtedy,
    gdy syn wzywał pomocy uzasadnionej zaistniałą sytuacją...
    syn zatem darł się w niebogłosy, ojciec się śmiał a rabusie
    okradali ,,chronione'' dobro...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-06-06 02:16:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jqkoi2$6g5$...@i...gazeta.pl

    > Kot potrafi naśladować człowieka i załatwiać swe ,,potrzeby
    > fizjologiczne'', siedząc na sedesie -- ale i tak po tym
    > ,,czynie'' musi zagrzebywać swe odchody łapką... Filmów

    http://www.youtube.com/watch?v=gZBCuiruOro&feature=r
    elated

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'