  • 61. Data: 2022-09-08 18:14:05
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 20:14, Marek pisze:

    > Czy mówisz o Kantorze Aliora? W wakacje miałem spread ok 1grosz na
    > USDPLN i EURPLN , w przybliżeniu 0,2% między K i S. Obecnie dali mi 2
    > razy większy spread , ponad 0,4% ! I uważają że to super promocyjne
    > warunki na 2 miesiące ! Jest jakiś sposób na niższy spread?

    Ja też miałem ok. 1 gr na USD/PLN, ale w czasach gdy kurs oscylował w
    okolicy 3,80. Spread jest procentowy. Im wyższy kurs tym wyższy spread
    (np. dla funta będzie wyższy niż dla euro).

    Teraz mam ok. 0,3% spreadu, ale nie jest to stan najwyższej płynności.
    Niemniej uważam, że dużo więcej nie da się wycisnąć. Przy 4,74 za USD,
    aby mieć 0,2% to trzeba byłoby zejść poniżej 1 gr. Niemożliwe. ;-)

  • 62. Data: 2022-09-09 11:17:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > środa, 7 września 2022 o 20:22:38 UTC+2 cef napisał(a):

    > No to ustaliliśmy, że "najlepszy kurs"==najniższy spread.
    >
    > Wg mnie wybierając kantor z najniższym spreadem zarabiam.

    Ja jak szukam po cenach, to raczej patrzę tylko na kurs a nie spread.

    > I takie było rozpoczęcie wątku - nagle się okazało, że IKA ma kurs gorszy
    > nie tylko od citka, ale i od santandera.
    > Coś się widać pozmieniało - i stąd pytanie o wrażenia z innych banków.
    >
    > Bo widzę choćby, że wciąż masz mylne wrażenie, że IKA daje lepszy kurs niż
    santander - no chyba
    > że wymieniasz w IKA regularnie i bez proszenia się masz lepsze warunki.

    Sprzedaję stale po kilka tysięcy euro i np przed chwilą w Santim 4,6914
    w IKA 4,6960
    różnica niewielka ale bywało dotychczas nawet do 2 gr róznicy.

    > A przelewy euro obecnie już za darmo, ale trwają dobę.

    W Santim mam z firmowego, więc za darmo się nie spodziewam.

  • 63. Data: 2022-09-09 15:04:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-09 o 11:17, cef pisze:

> [...]
    > w IKA 4,6960
    > różnica niewielka ale bywało dotychczas nawet do 2 gr róznicy.

    A kilka godzin później się rozjeżdżają już te kursy
    Santi nadal ma 4,6945 a w IKA jest już 4,7318

  • 64. Data: 2022-09-09 15:32:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 9 września 2022 o 15:04:14 UTC+2 cef napisał(a):

    > A kilka godzin później się rozjeżdżają już te kursy
    > Santi nadal ma 4,6945 a w IKA jest już 4,7318

    Ciekawostka, ale raczej źle spojrzałeś albo coś się przywiesiło.
    U mnie (sprzedaż euro przez kantor):
    IKA dla mnie 4,7203
    IKA na stronie 4,7260
    santander 4,7225
    citi 4,7206 (choć tu jakoś dziwnie dzisiaj lata i potrafi "na jedną zmianę"
    - a zmiana tak co 5s - skoczyć na 4,725)

    Hmm, SEPA z firmowego - nie chce mi się zaglądać do TOiP.
    Ogólnie przepis jest, że SEPA nie może być droższy niż przelew krajowy.
    Do pewnego czasu obowiązywało to tylko w strefie euro, od niedawna chyba w cełej UE
    (no bo jaki mógł
    być inny powód obniżenia opłat za SEPA przez polskie banki?)
    Tylko pytanie, czy tyczy się to też firmowych, czy tylko fizolskich.

    A kurs w jednym kantorze jest lepszy nie dlatego, że "jest lepszy kurs" tylko
    dlatego, że jest mniejszy spread ;P

  • 65. Data: 2022-09-09 15:59:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ciekawostka, ale raczej źle spojrzałeś albo coś się przywiesiło.

    Raczej nie, bo sam się zdziwiłem, że jest taka mała różnica, bo
    ostatnio było stale 2-3 grosze.
    Może być tak, że w Santim z firmowego kantoru mam jakieś mniej ciekawe
    kursy.

> [...]
    > być inny powód obniżenia opłat za SEPA przez polskie banki?)
    > Tylko pytanie, czy tyczy się to też firmowych, czy tylko fizolskich.

    Mnie też się nie chce sprawdzać, ale na pewno z firmowego
    na walutowy w Polsce mam opłatę 10zł a na zagraniczny 1,3zł
    czyli tyle ile zwykły eliksir złotówkowy z tego rachunku,
    więc nadwyżki wylewam głównie do N26

    > A kurs w jednym kantorze jest lepszy nie dlatego, że "jest lepszy kurs" tylko
    dlatego, że jest mniejszy spread ;P

    Ale spread sprawdzałbym dopiero po to, żeby sprawdzić czy dany kurs jest
    "dobry" w porównaniu z innymi. A że nie mam wielkiego porównania, to w
    praktyce rzadko sprawdzam

  • 66. Data: 2022-09-09 22:32:45
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-09-08 o 18:14, Szymon pisze:

> [...]
    > Niemniej uważam, że dużo więcej nie da się wycisnąć. Przy 4,74 za USD,
    > aby mieć 0,2% to trzeba byłoby zejść poniżej 1 gr. Niemożliwe. ;-)

    No ja jeszcze w sierpniu miałem ok.1 grosza na USDPLN czyli 0,2% , a
    teraz się wycwanili i spread ponad 2 grosze. :(

  • 67. Data: 2022-09-10 07:42:23
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2022-09-09 o 22:32, Marek pisze:

    > No ja jeszcze w sierpniu miałem ok.1 grosza na USDPLN czyli 0,2% , a
    > teraz się wycwanili i spread ponad 2 grosze. :(

    Mój spread jest ustawiony do końca roku. Potem kolejna "negocjacja", ale
    z tego co widzę od kilku lat -60% to max, co MNIE dawali. Albo mam za
    małe obroty (nigdy nie podali kolejnego progu do obniżenia spreadu),
    albo więcej się nie da.

  • 68. Data: 2022-09-18 13:29:43
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-09-10 o 07:42, Szymon pisze:

> [...]
    > z tego co widzę od kilku lat -60% to max, co MNIE dawali. Albo mam za
    > małe obroty (nigdy nie podali kolejnego progu do obniżenia spreadu),

    Ciekawe czy i gdzie jest możliwość opuszczenia spreadu do 1grosza przy
    obrocie za 1mln PLN.
    P.S. cały czas wkurzony jestem na podatek od dodatkowych dochodów 30% od
    zysków z tytułu dodatnich różnic kursowych. Może ukryć taki dochód z
    kantoru internetowego? Wcale nie jest to dochód różny w stosunku do
    dochodów opodatkowanych podatkiem Belki 19% do poziomu 1mln rocznie.
    Rynek regulowany, kantor , więc nie rozumiem koniecznosci opłacania 30%
    podatku od takich dochodów z tytułu zysku w kantorze przy wymianie walut.

  • 69. Data: 2022-09-18 16:49:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-18, Marek <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > P.S. cały czas wkurzony jestem na podatek od dodatkowych dochodów 30% od
    > zysków z tytułu dodatnich różnic kursowych.

    A skąd to wziąłeś, pierwsze słyszę?

> [...]
    > 1mln rocznie. Rynek regulowany, kantor , więc nie rozumiem koniecznosci
    > opłacania 30% podatku od takich dochodów z tytułu zysku w kantorze przy

    A jak to robisz jako firma?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 70. Data: 2022-09-18 19:31:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2022-09-18, Marek <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A skąd to wziąłeś, pierwsze słyszę?

    Zajrzyj do wątku:
    Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym