  • 11. Data: 2009-03-13 02:09:52
    Temat: Re: Kredyt na zakup akcji
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net> wrote in message
    news:gpc3dh.27s.1@hamster.gregu.cjb.net...

    > Chyba napisalem wyraznie, ze w ciagu 10 dni. Koledze byc moze sie
    > pomylilo. Albo palisz glupa, albo nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

    To mogles niczego nie pisac, bo pytalem gdzie jest 30 dni. Chyba nie jestes
    na tyle glupi, ze sadzisz, ze ktos jeszcze nie wie o mozliwosci odstapienia
    od umowy w ciagu 10 dni... ;)

    MK

  • 12. Data: 2009-03-13 07:45:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 03:09:52 +0100, MK napisał(a):

    > To mogles niczego nie pisac, bo pytalem gdzie jest 30 dni. Chyba nie
    > jestes na tyle glupi, ze sadzisz, ze ktos jeszcze nie wie o mozliwosci
    > odstapienia od umowy w ciagu 10 dni...

    W przypadku umów zawartych na odległość termin ten wynosi 14 dni (art.
    16c ust. 1 ustawy o o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, zaś
    czasem nawet 30 dni (art. 16c ust. 2).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-03-13 07:51:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > 16c ust. 1 ustawy o o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, zaś

    Nie wiem jak bank, ale u mnie za odstąpienie od umowy naliczam opłatę
    manipulacyjną, która pokrywa moje koszty.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-03-15 07:29:54
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    % <j...@j...com> had the courage to write:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości
    > Nie wiem jak bank, ale u mnie za odstąpienie od umowy naliczam opłatę
    > manipulacyjną, która pokrywa moje koszty.

    A udzielasz kredytów konsumenckich w rozumieniu ustawy?

    k.

  • 15. Data: 2009-03-15 11:07:09
    Od: " nowy" <l...@W...gazeta.pl>

    p...@g...pl napisał(a):

    > Witam
    > Niestety bank ten nakazuje tez otwarcie rachunku maklerskiego u
    > siebie, a niestety prowizja za sprzeda=BF to 0,80% (jestem klientem
    > Multi tutaj prowizja 0,39% tylko niestety brak kredytu pod zakup
    > akcji :( )
    >
    > Czy macie pomysl gdzie mogl znalezc lepsza oferte ? (podane warunki
    > dotycza BPH, a nie chce sie mnie wierzyc iz ten bank jest liderem
    > cenowym na rynku ;)
    O ile ja sie orientuje to w BM BPH przez internet jest 0,38% od akcji.

  • 16. Data: 2009-03-15 18:08:24
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    >% <j...@j...com> had the courage to write:
    >
    > A udzielasz kredytów konsumenckich w rozumieniu ustawy?

    Dostarczam internet. Część umów podpisuję poza siedzibą.

  • 17. Data: 2009-03-15 20:00:51
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Jan Werbiński <j...@j...com> had the courage to write:
    > Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Dostarczam internet. Część umów podpisuję poza siedzibą.

    Hmm, zastanów się, czy na pewno działasz zgodnie z prawem.

    k.

  • 18. Data: 2009-03-15 20:16:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jan Werbiński <j...@j...com> had the courage to write:
    >
    > Hmm, zastanów się, czy na pewno działasz zgodnie z prawem.

    Zastanawiałem się i nie znalazłem przeciwskazań.

  • 19. Data: 2009-03-15 20:33:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zastanawiałem się i nie znalazłem przeciwskazań.

    :D :D :D
    "Uprawnienie konsumenta, który zawarł umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa określa art. 2 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów (...) stanowiący, że konsument, który zawarł umowę poza
    lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
    składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od
    zawarcia umowy. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi
    wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). W razie
    odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony
    z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach
    zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat,
    należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. Zapis
    ten tylko konsumentowi daje prawo wycofania się z transakcji, prawo
    odstąpienia od umowy. Uprawnienie to nie może być w żaden sposób
    uwarunkowane lub ograniczone umową. Jest natomiast dopuszczalne
    ustalenie terminu dłuższego niż dziesięciodniowy (art.17)"

    --
    Pete

  • 20. Data: 2009-03-15 21:24:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > umowy. Uprawnienie to nie może być w żaden sposób uwarunkowane lub
    > ograniczone umową. Jest natomiast dopuszczalne ustalenie terminu dłuższego

    Ufff. W moich umowach nie ma odstępnego.
    Jest coś takiego:
    "W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z § 25, Abonent jest zobowiązany
    do zapłaty opłaty manipulacyjnej w kwocie 99 zł w terminie 14 dni od daty
    podpisania umowy."

    Czyli opłata manipulacyjna jest naliczana po odstąpieniu, a nie przed.
    Opłata nie jest warunkiem. Chociaż nie jestem całkowicie pewien, że mam
    rację. :-)

    W każdym razie taka opłata była pobrana może raz przez cały okres
    działalności. Jest to właściwie pusty zapis.

    A swoją drogą, to powyższy przepis nakazuje klientowi zwrócić mój czas w
    stanie niezmienionym. Ciekawe w jaki sposób ma to zrobić?

    Dzięki za podanie źródła!