  • 51. Data: 2010-01-10 13:27:01
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hichr8$b3o$1@news.interia.pl...

    > Co po upływie określonego w umowie terminu wypłaty emerytury?

    KOniec umowy. Jak sie boisz to mozesz podpisac umowe na 50 czy 100 lat.
    Tyle, ze emerytura bedzie wtedy nizsza. Nikt nie nakazuje tez wydac 100%
    emerytury.

    MK

  • 52. Data: 2010-01-10 13:48:05
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Zlikwidujmy KRUS a w ZUSie dla wszystkich zróbmy jedną składkę, oscylującą
    > granicach tej jaka obecnie jest w KRUSie.

    Ale ta składka z KRUS jest za niska na cokolwiek.

  • 53. Data: 2010-01-10 14:01:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hiclv9$dnh$1@mx1.internetia.pl

    > Ale ta składka z KRUS jest za niska na cokolwiek.

    No to zróbmy coś po środku tego co zabiera KRUS i ZUS. Po za tym czy dwa
    zakłady ubezpieczeń społecznych, które różnią się pomiędzy sobą (w ogólnym
    ujęciu) tylko nazwą są tak niezbędne w naszym kraju? Czy nie może być jeden,
    który będzie zbierał od ogółu po równo?
    Czy Polacy są skazani na swoistego rodzaju terroryzm partii rolniczych,
    które KRUSu bronią jak Częstochowy?

    Może ja jestem za głupi, albo absurdy na jakich opiera się Polska
    przerastają moją percepcję umysłową...

  • 54. Data: 2010-01-10 14:19:51
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Sty, 14:11, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "Clegan"news:39f2abcb-fff5-43bd-83ea-d5800c5c9d24@m2
    5g2000yqc.googlegroups.com

    > Więcej niż 15, mniej niż 20 lat w czynnej służbie.
    > Obaj nie robili za "krawężników", więc może to też z tego powodu taka
    > wysokość emerytury. A kim byli dokładnie w policji to nie wiem, na pewno nie
    > prewencja :)

    Może to dlatego, bo emerytura "zwykłego" policjanta po 15 latach
    służby jest niska.

  • 55. Data: 2010-01-10 14:22:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer napisał(a) :
    > Po prostu chciałem wskazać, że takie naiwne myślenie "jestem piękny, młody
    > i łatwo mi przychodzi zarabiać dużo kasy" i tworzenie systemu właśnie pod
    > to, jest dość naiwne.

    Bo widzisz, niektórzy prostaczkowie wierzą że posiadają recepty na
    wszystko. Że sędzia był przekupiony, że lekarz się nie zna, że...
    itd. itp. Tylko głupi świat ich nie chce słuchać.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 56. Data: 2010-01-10 14:40:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > (ważne: wojsko nie musi być państwowe, tylko
    > najemne),

    = duzo drozsze. Bez sensu.

    > Jest tylko jeden problem - samo państwo musiałby zdecydować się na
    > niemieszanie się do systemu emerytalnego, który byłby prywatną sprawą
    > obywateli.

    A co z obecnymi emerytami, oraz z tymi, ktorzy juz sporo pieniedzy
    "odlozyli" w "systemie"?

    Niby proste rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2010-01-10 15:16:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 13:51:34 +0100, MK napisał(a):

    > Szacunki to potencjalne mozliwosc manipulacji. POwinna byc mozliwosc
    > podpisania kontraktu na terminowa wyplate emerytury.

    Oczywiście, że możliwość jest. Nie ma idealnych systemów.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 58. Data: 2010-01-10 16:04:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > = duzo drozsze. Bez sensu.

    Nie wydaje mi się, aby było dużo droższe. Poza tym byłoby brane w
    razie potrzeb.

    > A co z obecnymi emerytami, oraz z tymi, ktorzy juz sporo pieniedzy
    > "odlozyli" w "systemie"?
    >
    > Niby proste rzeczy.

    Coś trzeba wymyślić. Można zbankrutować i nie płacić, można spłacać.
    Nijak to się ma do reformy emerytur w przyszłości. Nie wiem zatem,
    dlaczego się o to pytasz, czy to ma jakiś związek z tematem, o którym
    rozmawiamy? Przypominam, że mówimy o przyszłych emerytach, a nie o obecnych.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2010-01-10 18:18:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.01.10 15:19, Clegan pisze:
    5g2000yqc.googlegroups.com

    > Może to dlatego, bo emerytura "zwykłego" policjanta po 15 latach
    > służby jest niska.

    Niska czy wysoka, nie ma to najmniejszego znaczenia. Bo i tak, taki
    35-letni emeryt dorabia na boku.

    Więc albo emerytura z zakazem pracy (bo zabiera miejsce pracy naprawdę
    jej potrzebującym) albo do roboty do 65 roku życia jak wszyscy.

    --
    Pete

  • 60. Data: 2010-01-10 18:34:25
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    Radzę to sobie przemysleć bo niedługo mogą np. zacząć przeganiać z UK
    > Polaków stosując podobną do twojej argumentację.

    Ależ już od jakiegoś czasu przeganiają :)

    http://img191.imageshack.us/img191/6660/polesout.jpg

    Pozdrawiam
    scholastyk