  • 1. Data: 2002-09-02 20:06:16
    Temat: Karty w Grecji - VE Fortisa i Maestro Citi
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Hej,

    Chwila w Grecji, zabawa kartami i... trochę blednie
    wizerunek Fortisa w moich oczach...

    Poniżej wykaz transakcji z VE FB i Maestro Citi.
    Miłym zaskoczeniem było niepobranie prowizji za wypłatę
    w bankomacie Citi w Atenach...

    VISA Electron Fortis Bank
    -------------------------

    bankomat, 2002-08-13
    100,00 EUR = 436,13 PLN => 1 EUR = 4,36 PLN

    zakupy, 2002-08-16
    3,02 EUR = 13,01 PLN => 1 EUR = 4,31 PLN

    zakupy, 2002-08-16
    162,00 EUR = 698,73 PLN => 1 EUR = 4,31 PLN

    Maestro Citibank
    ----------------

    bankomat Citi, 19/08
    100,00 EUR = 425,45 PLN => 1 EUR = 4,25 PLN

    bankomat Citi, 19/08
    70,00 EUR = 296,19 PLN => 1 EUR = 4,23 PLN

    bankomat, 20/08
    100,00 EUR = 417,64 + 4 PLN => 1 EUR = 4,21 PLN

    bankomat, 20/08
    100,00 EUR = 417,64 + 4 PLN => 1 EUR = 4,21 PLN

    zakupy, 21/08
    10.00 EUR = 41,96 PLN => 1 EUR = 4,20 PLN

    zakupy, 22/08
    25.83 EUR = 108,77 PLN => 1 EUR = 4,21 PLN

    Wniosek - korzystniej było kupić euro w kantorze przed
    wyjazdem, kurs zdaje się poniżej 4,2 złotego.

    Pozdro,
    Szy.

  • 2. Data: 2002-09-02 21:13:37
    Temat: Re: Karty w Grecji - VE Fortisa i Maestro Citi
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wizerunek Fortisa w moich oczach...
    >
    > Poniżej wykaz transakcji z VE FB i Maestro Citi.
    > Miłym zaskoczeniem było niepobranie prowizji za wypłatę
    Gdybyś płacił VISĄ Citka byłoby to samo. Transakcje VISY są denominowane w
    dolarach, a Europay'a w Euro i stąd ta różnica.

    --
    OMS Diver
    SNAFU

  • 3. Data: 2002-09-02 22:18:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś płacił VISĄ Citka byłoby to samo. Transakcje VISY są denominowane w
    > dolarach, a Europay'a w Euro i stąd ta różnica.

    To nie jest zelazna regula ;). Sprobuje cos na ten temat wrzucic do FAQ :).

    Maciej

  • 4. Data: 2002-09-02 22:18:57
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Gdybyś płacił VISĄ Citka byłoby to samo. Transakcje VISY są denominowane w
    > dolarach, a Europay'a w Euro i stąd ta różnica.

    + roznica kursow po ktorych bank handluje dolary :) Przy 1- dolarach moze
    roznicy ne ma, ale przy wiekszej ilosci.. :)

  • 5. Data: 2002-09-02 22:51:22
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest zelazna regula ;). Sprobuje cos na ten temat wrzucic do FAQ
    :).

    > Maciej
    Chyba jednak jest, a przynajmniej pół roku temu była. Nie słyszałem zeby
    VISA rozliczając transakcję dokonaną w strefie EURO robiła przeliczenie w
    EURO na PLN z pominięciem dolara.

    --
    OMS Diver
    SNAFU

  • 6. Data: 2002-09-03 05:55:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > VISA rozliczając transakcję dokonaną w strefie EURO robiła przeliczenie w

    Jednak sie mylisz.
    Uzytkownik karty nie rozlicza sie z Visa Int tylko z bankiem, ktory mu karte
    wydal.
    I sposob rozliczenia jest okreslony w regulaminie banku badz umowie.

    Bylo to wiele razy tu opisywane.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-09-03 08:16:37
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Chyba jednak jest, a przynajmniej pół roku temu była. Nie słyszałem
    > zeby VISA rozliczając transakcję dokonaną w strefie EURO robiła
    > przeliczenie w EURO na PLN z pominięciem dolara.

    Zle slyszales.

    http://www.pkobp.pl/indy/pkoeks.xml?id=2

    Rozliczanie transakcji

    Jeżeli transakcja dokonana jest w walucie, dla której PKO BP prowadzi własną
    Tabelę Kursów wówczas jest przeliczana przez PKO BP na złote zgodnie z tą
    Tabelą według kursu sprzedaży dla pieniądza z dnia dokonania transakcji.

    Jeżeli transakcja jest w walucie, dla której PKO BP nie prowadzi własnej
    Tabeli Kursów wówczas jest przeliczana na USD według kursów i reguł
    stosowanych przez Visa International dla międzynarodowej karty PKO Ekspres
    ze znakiem akceptacji VISA Electron, a następnie na złote zgodnie z Tabelą
    Kursów PKO BP.

    M.