  • 11. Data: 2008-07-10 06:12:58
    Temat: Re: Karty bez chipa i karty kredytowe za granicą
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    news:g548eq$gms$1@inews.gazeta.pl...

    > O sposobie autoryzacji transakcji decyduje wystawca karty. W Polsce dla
    > zdecydowanej wiekszosci kart jest to autoryzacja online. Jakos nie
    > przypominam sobie aby byla tam informacja o tym czy to karta kredytowa czy
    > debetowa.

    Dla uzupelnienia...

    SC: Service Code. 3 digits:

    Digit 1 (most significant): Interchange and technology:

    0: Reserved for future use by ISO.
    1: Available for international interchange.
    2: Available for international interchange and with integrated circuit,
    which should be used for the financial transaction when feasible.
    3: Reserved for future use by ISO.
    4: Reserved for future use by ISO.
    5: Available for national interchange only, except under bilateral
    agreement.
    6: Available for national interchange only, except under bilateral
    agreement, and with integrated circuit, which should be used for the
    financial transaction when feasible.
    7: Not available for general interchange, except under bilateral agreement.
    8: Reserved for future use by ISO.
    9: Test.

    Digit 2: Authorization processing:

    0: Transactions are authorized following the normal rules.
    1: Reserved for future use by ISO.
    2: Transactions are authorized by issuer and should be online.
    3: Reserved for future use by ISO.
    4: Transactions are authorized by issuer and should be online, except under
    bilateral agreement.
    5: Reserved for future use by ISO.
    6: Reserved for future use by ISO.
    7: Reserved for future use by ISO.
    8: Reserved for future use by ISO.
    9: Reserved for future use by ISO.

    Digit 3 (least significant): Range of services and PIN requirements:

    0: No restrictions and PIN required.
    1: No restrictions.
    2: Goods and services only (no cash).
    3: ATM only and PIN required.
    4: Cash only.
    5: Goods and services only (no cash) and PIN required.
    6: No restrictions and require PIN when feasible.
    7: Goods and services only (no cash) and require PIN when feasible.
    8: Reserved for future use by ISO.
    9: Reserved for future use by ISO.

    MK

  • 12. Data: 2008-07-10 07:19:47
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > A jakie ma znaczenie czy to kredytowka? Wiekszosc kart wydawanych w Polsce
    > ma ustawiony tak service code, ze jest wymuszana autoryzacja online. Z tych
    > ktore przechodza bez autoryzacji to kojarze tylko Amexa i DC (ktory
    > kredytowka nie jest, a nie sadze zeby zostal odrzucony z tego pododu w
    > jakimkolwiek hotelu, wypozyczalni samochodow itp.).
    >
    > MK

    chocby kk citi bez problemu moze dzialac w offline, maestrzaki i karty typu
    mc electronic/visa electron, ktore sa najczesciej debetowkami dzialaja tylko
    w online

  • 13. Data: 2008-07-10 07:29:13
    Od: "Kris" <k...@n...com>

    > Druga sprawa: czytałem też, że np. aby wynająć samochód niezbędna jest
    > karta kredytowa. Czy są jeszcze jakieś inne sytuacje, kiedy karta debetowa
    > nie wystarcza (nie chcę korzystać z żadnych kredytów)? Czy opłaca mi się
    > starać o jakąś studencką kartę kredytową z limitem rzędu 800 zł?

    Z mojej praktyki wynika, ze musi byc to karta wypukla - z moja debetowa visa
    classic z Multibanku nie mialem najmniejszych problemow z wynajmem auta w
    hiszpanii i francji, oplatami za autostrady, parkomaty itd..

    Kris

  • 14. Data: 2008-07-10 07:33:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > typu
    > mc electronic/visa electron, ktore sa najczesciej debetowkami dzialaja

    Maestro jest szczegolnym przypadkiem, bo zawsze jest wymagany PIN (service
    code 120), wiec porownanie nieco do bani. Natomiast dla VISY debetowej i
    kredytowej service kod w wiekszosci przypadkow bedzie taki sam 121. Jakie
    wtedy ma znaczenie czy to karta debetowa czy kredytowa?

    A skoro juz mowa o KK Citi to AFAIK po wrozeniu EMV bedzie wymagana
    autoryzacja online.

    MK

  • 15. Data: 2008-07-10 10:51:00
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wtedy ma znaczenie czy to karta debetowa czy kredytowa?
    >
    > A skoro juz mowa o KK Citi to AFAIK po wrozeniu EMV bedzie wymagana

    dla klienta chyba ma, bo na karcie debetowej podpietej do konta autoryzacja
    np z hotelu w kwocie paru tys pln. wisząca przez np tydzien bardzo go
    ogranicza. A dla citi emv na początku bedzie owszem bez mozliwosci
    autoryzacji pinem offline

  • 16. Data: 2008-07-10 13:52:57
    Od: "Filip Lach" <f...@g...pl>

    Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

    > Grzegorz Mazur wrote:
    > (w większości wypożyczalni honorują tylko "major credit
    >
    > Major CC oznacza z reguly VISA, AMEX, MC, DC, JCB. Czy mozna cos innego
    > w PL dostac?

    POLCARD? HERMES? ;-)
    Filip

  • 17. Data: 2008-07-10 16:53:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > A jakie ma znaczenie czy to kredytowka? Wiekszosc kart wydawanych w
    > Polsce ma ustawiony tak service code, ze jest wymuszana autoryzacja
    > online.

    Czyli jaki jest ten service code konkretnie? :-)

    Inna sprawa ze service code nie ma tu znaczenia w przypadku zakladania
    blokady. Jesli chodzi o "odbicie" karty, to znaczenie takze maja
    glownie literki i cyferki.

    Service code ma znaczenie w przypadku terminali, ktore nie moga (nie
    chca) robic autoryzacji, to nieco inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2008-07-10 17:21:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Czyli jaki jest ten service code konkretnie? :-)

    A dla ktorej konkretnir karty? :-)
    IMHO najczesciej 121, a dla kart chipowych 226.

    > Inna sprawa ze service code nie ma tu znaczenia w przypadku zakladania
    > blokady. Jesli chodzi o "odbicie" karty, to znaczenie takze maja
    > glownie literki i cyferki.

    No wlasnie, dlatego czy jest to karta debetowa czy kredytowa nie ma
    znaczenia.

    > Service code ma znaczenie w przypadku terminali, ktore nie moga (nie
    > chca) robic autoryzacji, to nieco inna sprawa.
    > --

    W przypadku kart magnetycznych aklajer moze olac service code i wziac na
    siebie ryzyko tego ze nie dostanie kasy. W przypadku czytnikow chipowych
    trudno jest zmusic mikroprocesor do autoryzacji... :-)

    MK

  • 19. Data: 2008-07-10 17:26:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > Digit 2: Authorization processing:
    > Digit 3 (least significant): Range of services and PIN requirements:

    Wlasnie. To teraz wez pod uwage, ze typowe sa 101 dla kart wypuklych
    i 121 dla plaskich (nie liczac 2xx).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-07-10 17:30:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Maestro jest szczegolnym przypadkiem, bo zawsze jest wymagany PIN
    > (service code 120),

    Sprawdz co robi service code 120 :-)
    --
    Krzysztof Halasa