  • 11. Data: 2005-05-27 22:47:31
    Temat: Re: Karta VISA
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Paweł Nyczaj napisał(a):

    > Pozostaje ci liczyć na to, że sklep internetowy bojąc się płacenia za fraudy
    > sprawdzi adres właściciela karty z adresem podanym przez osobę posługującą
    > się danymi karty.

    Niewykonalne w PL.

  • 12. Data: 2005-05-28 00:47:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl> napisał w wiadomości

    Generalnie, to musisz zwracać teraz uwagę na wyciągi. Bo same te dane
    wystarcza do obciążenia Twojej karty, ale w razie sprzeciwu spokojnie
    się wybronisz, bo ani Twojego podpisu mieć nie będą, ani autoryzacji
    PIN-em. Po prostu musisz częściej zwracać uwagę na wyciąg, czy nie ma
    tam jakiegoś sklepu, w którym nie byłaś.

  • 13. Data: 2005-05-28 16:59:27
    Od: "zleceniodawca" <i...@k...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Wysłałam do kogoś e-mailem zeskanowany dowód zapłacenia za coś kartą VISA.
    > Jest tam numer mojej karty i moje imię i nazwisko, ale oczywiscie nie ma
    numeru PIN.
    > Teraz zastanawiam się czy to może być niebezpieczne. Oczywiście nie ze
    strony osoby,
    > której to wysłałam, ale innych, które mogłyby mieć do tego e-maila dostęp.
    > Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i
> [...]
    uzyje generatora, cyferek,
    lub moze tego nie uzyc:)
    lepiej zajmij sie karta,,
    tzn.zablokuj, lub wyrob druga, wyrobienie to 50 pln , lub zalezy od konta
    niz stacic kilka setek, lub tysiecy

  • 14. Data: 2005-05-28 17:17:47
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

> [...]
    > lepiej zajmij sie karta,,
    > tzn.zablokuj, lub wyrob druga, wyrobienie to 50 pln , lub zalezy od konta
    Przeglądając Internet znalazłam informację, że zgodnie z prawem unijnym
    w przypadku utraty karty - do momentu zgłoszenia tego faktu właścicel karty
    odpowiada za stratę kwoty do równoważności 150 Euro.
    Nie wiem jak to wygląda w przypadku nielegalnej transakcji bez przechwycenia
    samej karty.

    Pozdrawiam
    Irena

  • 15. Data: 2005-05-28 17:24:27
    Od: "zleceniodawca" <i...@k...gazeta.pl>

> [...]
    > odpowiada za stratę kwoty do równoważności 150 Euro.
    > Nie wiem jak to wygląda w przypadku nielegalnej transakcji bez

    W polsce, ciezko cos egzekwowac w.g prawa,
    nie ktore banki zwracaja jakas tam kwote za nielegalne tranzakcje ,
    ale ile w tym prawdy , to ja nie wiem

  • 16. Data: 2005-05-28 17:44:37
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Irena napisał(a):
    > Witam jeszcze raz i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    >
    > Rozumiem, że sedno sprawy leży w tym czy przy transakcjach internetowych
    > bank sprawdza owy trzycyfrowy numer CVV/CVC.
    > Mam zatem pytanie - czy PKO BP sprawdza ten numer czy nie?
    > Czy informacja taka jest gdzieś w regulaminie banku?
    >
    > Pozdrawiam
    > Irena

    Nie zależy to od banku, a od serwisu www - jeżeli w danych wysyłanych do
    banku w celu autoryzacji kod CVV jest podany, to bank go zweryfikuje i
    oczywiście w przypadku gdy jest błędny nie dopuści do wykonania
    transakcji, ale jeśli serwis internetowy nie zażąda podania tego kodu,
    to bank zweryfikuje tylko podane informacje. Jak ktoś już pisał numer
    karty, data ważności i imię i nazwisko właściciela mogą wystarczyć do
    dokonania zakupów do wysokości dziennego limitu na karcie :-(

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 17. Data: 2005-05-28 18:11:13
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    > Jak ktoś już pisał numer karty,
    Z tej karty VISA nie były dotąd dokonywane żadne zakupy przez Internet.
    Czy o to chodziło?

    > do wysokości dziennego limitu na karcie :-(
    W karcie VISA nie ma dziennego limitu tylko limit miesięczny.
    To nie jest karta VISA Electron tylko VISA.

    I jeszcze jedno. Zeskanowany kwit, na którym był numer tej karty,
    termin ważności i moje imię i nazwisko był przesłany jako załącznik
    w postaci pliku .pdf. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie jeśli chodzi
    o prawdopodobieństwo ewentualnego przechwycenia. Adresat e-maila jest
    poza wszelkim podejrzeniem.

    Pozdrawiam
    Irena

  • 18. Data: 2005-05-28 19:08:26
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d780r8$jir$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Irena napisał:

> [...]
    > Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i
    > numer karty? Czy powinnam powiadomić bank?

    Jest to możliwe, ale IMO mało prawdopodobne.
    1. Nr karty zostawiasz w co drugim sklepie w zależności od operatora i
    modelu terminala
    2. Transakcje w Polsce najczęściej się sprowadzają do podanwania danych do
    wysyłki w sklepie, rezerwacji hoteli przez tel. itp. Anonimowe są głownie
    zdrapki. Śladu więc ciężko uniknąć.
    3. Prawdopodobieństwo, że akurat ktoś przejął akurat tego maila jest nikłe,
    choć jak już wypłynie w net to grono chętnych do skorzystania może się
    powiększyć ;-)
    4. Wytłoczenie twoich danych na jakiejś fałszywce i wykonana płatność na
    'żelazku' ?
    5. Jakie byłyby koszty latania i załatwiania nowej karty ? Pewnie też jakieś
    byłyby- czas, pieniądze, stanie w kolejkach, ew. czekanie na pocztę.

    Na twoim miejscu przyblokował bym na miesiąc Visę na limit 100zł-200zł,
    przez ten czas używał czegoś innego jeśli to możliwe, po tym okresie
    odblokował, jeśli by nie było innych przesłanek. Oczywiście przy założeniu
    że wysyłam ze swojego 'czystego' kompa na inny 'czysty'.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 19. Data: 2005-05-28 19:29:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mlody_book <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > do banku w celu autoryzacji kod CVV jest podany, to bank go
    > zweryfikuje i oczywiście w przypadku gdy jest błędny nie dopuści do

    z jakims tam prawdopodobienstwem, rownie dobrze moze go zignorowac.

> [...]
    > pisał numer karty, data ważności i imię i nazwisko właściciela mogą
    > wystarczyć do dokonania zakupów do wysokości dziennego limitu na

    A nawet w praktycznie dowolnej wysokosci, jesli ktos jest szybki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2005-05-28 20:25:01
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Irena napisał(a):
> [...]
    > w postaci pliku .pdf. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie jeśli chodzi
    > o prawdopodobieństwo ewentualnego przechwycenia. Adresat e-maila jest

    Może to dziwne, ale nie znam wszystkich opcji każdej karty ;] Generalnie
    jednorazowe podanie takich danych w mailu nie oznacza, że od razu
    zostaniesz okradziona, chodzi raczej o to, aby unikać takich sytuacji w
    przyszłości. Dużo mówi się o kradzieżach wszelkiego typu, natomiast
    okradzeni często po fakcie przypominają sobie o tym, że nie zachowali
    podstawowych zasad bezpieczeństwa. Pozdrawiam.