  • 11. Data: 2005-03-07 14:28:57
    Temat: Re: Jaki minimalny dochód na AmEx'a?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"
    > Czy "prawdziwe" to są te:
    > http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8015,00.asp#idc
    > ?
    > Jeżeli tak, to IMHO jest z nich średni pożytek dla kogoś, kto używa
    > ich głównie do transakcji niedolarowych....

    dla pln tez sa - nazywaja sie korporacyjne, ale po wydaniu klient sam
    sie juz rozlicza i odpowiada za swoje operacje
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8031,00.asp
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8030,00.asp
    *** blad ***

  • 12. Data: 2005-03-07 14:44:45
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Noooo - to nie jest karta do codziennych zakupow w supermarkecie ;) nie ten
    > segment

    No tak... Ale to nie czyni jej ani trochę prawdziwszą od tej Millennijnej... ;-
    )

    Co więcej, ostatnio poszła wiadomość w mediach, że AmEx Poland zamierza
    obniżyć kryteria przyznawania kart, bo za mało ma na nie chętnych...
    Skądinąd, wcale się nie dziwię nikłemu zainteresowaniu - jeśli regulaminy kart
    Personal są choć trochę podobne do regulaminu kart Corporate, to nikomu nie
    polecam pakowania się w to... ;-)

    m23m
    (znowu - po przerwie - posiadający "nieprawdziwego" AmExa)

    P.S. Co do supermarketów... Mała dygresja, a może i nie...
    Kilka miesięcy temu w jednym z warszawskich Empików widziałem taką scenkę:
    mocno starszawa niewiasta, ubrana schludnie, ale nie specjalnie bogato,
    kupowała kilka książek. Kasjerki były wyraźnie niezadowolone, że przerwała im
    błogie lenistwo, więc okazywały lekkie zniecierpliwienie. Na ciche pytanie
    starszej pani, czy może zapłacić kartą, jedna z panienek odburknęła, że
    oczywiście, a pod nosem mruknęła (stałem blisko,a słuch mam dobry, więc to
    usłyszałem) "Jeśli wogóle jakąś masz!" Babcia podała... złotego
    AmExa "oryginalnego"! Ech, żebyście zobaczyli miny tych panienek...

  • 13. Data: 2005-03-07 15:01:56
    Od: m...@o...pl

    > dla pln tez sa - nazywaja sie korporacyjne, ale po wydaniu klient sam
    > sie juz rozlicza i odpowiada za swoje operacje

    Nieprawda! Czy raczej - nie do końca prawda.
    Przeczytaj regulamin tych kart (ja mam go właśnie przed nosem). Dowiesz się,
    że to zależy od umowy AmEx -> firma. Nie decyduje natomiast o tym (w każdym
    razie nie bezpośrednio) użytkownik karty.
    Co do rozliczeń: może byc tak jak piszesz, a może być tak, że rozliczeniem
    zajmuje się firma. To właśnie zależy od umowy.
    Co do odpowiedzialności: mocno to u nich pokrętne. Ale w skrócie: są rzeczy,
    za które odpowiada tylko firma (mało), takie, za które firma i użytkownik
    karty odpowiadają solidarnie (sporo) i są też takie (najmniej), za które
    odpowiada sam użytkownik karty...

    m23m

  • 14. Data: 2005-03-07 15:30:59
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl>
> [...]
    > każdym
    > razie nie bezpośrednio) użytkownik karty.

    ma taka karte przed nosem :-)
    firma nas skontaktowala, potwierdzila ze zarabiamy min 3k (na tyle
    mamy standardowe limity), i dostalismy karty bez PINow - tylko do
    placenia bezgotowkowego, ale za to bez oplat i bez prowizji % od
    operacji,
    Kazdy sam sie rozlicza i firma do niczego sie nie wtraca ani nic juz
    nie gwarantuje
    *** blad ***

  • 15. Data: 2005-03-07 15:41:00
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Użytkownik <m...@o...pl>
    >
    > ma taka karte przed nosem :-)

    Gratuluję! Jesteś z niej zadowolony?
    Ja zrezygnowałem jeszcze przed rozdaniem wniosków pracownikom, bo podkupił
    mnie inny system karciany (jestem współwłaścicielem firmy prawniczej)...

> [...]
    > operacji,
    > Kazdy sam sie rozlicza i firma do niczego sie nie wtraca ani nic juz

    Jak już napisałem - taki sposób rozliczeń jest możliwy.
    Jednak Twoja firma i tak musiała wcześniej podpisać umowę z AmEx Poland.
    Brak mi czasu, żeby przepisać Ci odnośne przepisy z regulaminu.
    Ale możesz mi wierzyć - jest tam np. napisane, że jeśli Twoja firma Cię zwolni
    i nie poinformuje o tym szybko AmEx Poland, to jeśli wydasz tą kartą pieniądze
    i nie zwrócisz ich AmExowi, to będzie on mógł ich (pieniędzy) dochodzić przed
    sądem od Twojego (byłego już wtedy) pracodawcy...

    m23m

  • 16. Data: 2005-03-07 20:04:30
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "m23m" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > usłyszałem) "Jeśli wogóle jakąś masz!" Babcia podała... złotego
    > AmExa "oryginalnego"! Ech, żebyście zobaczyli miny tych panienek...

    Gdbym był na twoim miejscu, panienki miałyby jeszcze lepsze miny...

    T.

  • 17. Data: 2005-03-07 20:36:27
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jak zapłacisz bezgotówkowo na bezobsługowej stacji paliw ??
    JaC

  • 18. Data: 2005-03-07 20:42:40
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 7 Mar 2005 21:36:27 +0100, w <d0idkk$aib$1@shodan.interia.pl>, " 666"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

    > Jak zapłacisz bezgotówkowo na bezobsługowej stacji paliw ??

    Może tak jak na tej śmiesznej autostradzie pod Poznaniem -- tylko przeciągają i
    oddają. :)

  • 19. Data: 2005-03-07 20:49:30
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No nieźle ;-)
    Mógłby ktoś z AmExem bez przynanego PINu zrobić eksperyment powiedzmy na Neste ?
    JaC

    > Może tak jak na tej śmiesznej autostradzie pod Poznaniem -- tylko przeciągają
    iddają. :)

  • 20. Data: 2005-03-07 21:45:58
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@n...spam.wp.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No nieźle ;-)
    > Mógłby ktoś z AmExem bez przynanego PINu zrobić eksperyment powiedzmy na
    > Neste ?
    > JaC

    Neste akurat nie absluguje AmEx'a... i jest to jedyna stacja paliw, ktora
    znam, ze nie lubi tych kart...

    MAd Hat
    ter