  • 1. Data: 2002-03-10 13:48:25
    Temat: Jak zamknąć konto zabezpieczone przez komornika?
    Od: "Tobas" <t...@N...plusnet.pl>

    Witam.
    Komornik zablokował mi konto osobiste.
    Z uwagi na fakt, iż nie mam na dzień dzisiejszy środków
    na zapłacenie komornikowi i nie zapowiada się abym
    w najbliższym czasie je posiadał, chciałem zamknąć to konto,
    poszedłem do banku (BSK) i mówię, iż jest dla mnie w tej
    chwili bezużyteczne, a 3zł co miesiąc potrącają.

    Miły pan w okienku poinformował mnie, iż bank nie może
    zamknąć tego konta, a kasa i tak będzie potrącana.
    W tej chwili jest ok 100zł czyli wystarczy na ok 3 lata.
    Już się pogodziłem z tą stratą, ale czy komornik da sobie
    odebrać te 100zł?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-03-10 14:24:48
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Jednym slowem chcesz uniknac egzekucji ? A moze chcesz pozbyc sie komornika
    ?
    Czlowieku zastanow sie najpierw co piszesz...

    Splac zadluzenie to nie bedziesz mial problemow.
    pzd

  • 3. Data: 2002-03-10 18:55:19
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > Jednym slowem chcesz uniknac egzekucji ? A moze chcesz pozbyc sie
    >komornika

    A czy cos takiego napisal? Pytanie jest jak najbardzie zasadne - skoro
    komornik zablokowal konto, to czy np. moze potracic sobie owe 100 zl i wtedy
    zamknac takie konto? Bo niby dlaczego ktos ma byc narazony na dodatkowe
    koszta?

    Np. komornik bedzie wisial na koncie 10 lat a bank bedzie co miesiac robil
    potracenia? Skoro wlasciciel nie ma pieniedzy, to czy bank odda sprawe do
    komornika zeby sciagnac nalezne oplaty?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2002-03-10 19:55:56
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Mar 2002 15:24:48 +0100, "Witek" <w...@p...onet.pl> wrote:

    >Jednym slowem chcesz uniknac egzekucji ? A moze chcesz pozbyc sie komornika
    >?
    >Czlowieku zastanow sie najpierw co piszesz...
    >
    >Splac zadluzenie to nie bedziesz mial problemow.

    Przecież jasno napisał, że nie chce utrzymywać konta
    z którego nie może korzystać.

    Dlaczego komornik nie zabrał tych 100 zł. ?

    BAH

  • 5. Data: 2002-03-10 21:15:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Miły pan w okienku poinformował mnie, iż bank nie może
    > zamknąć tego konta, a kasa i tak będzie potrącana.
    Nie mozna dopoki konto jest zablokowane :(( Wskaz komornikowi inne konto, a
    to zamknij. Oczywiscie nie musi sie na to zgodzic :)))

    > W tej chwili jest ok 100zł czyli wystarczy na ok 3 lata.
    > Już się pogodziłem z tą stratą, ale czy komornik da sobie
    > odebrać te 100zł?
    Nie da. Po to jest blokada :))

    Ps. Ale jestes pazerny, nawet tych 100zl nie chcesz komornikowi podarowac, a
    pewnie masz egzekucje na duzo wiecej ?

  • 6. Data: 2002-03-10 21:19:22
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Bo niby dlaczego ktos ma byc narazony na dodatkowe koszta?
    Nie rozsmieszaj mnie... dlatego ze jest niesolidnym dluznikiem. Czy ty bys
    pozwolil zamknac konto swojego dluznika, dopoki nie splacilby zobowiazania ?
    Jak tak to gratuluje...

    > Np. komornik bedzie wisial na koncie 10 lat a bank bedzie co miesiac robil
    > potracenia? Skoro wlasciciel nie ma pieniedzy, to czy bank odda sprawe do
    > komornika zeby sciagnac nalezne oplaty?
    Jasne ma takie prawo. Biedny dluznik :))

  • 7. Data: 2002-03-10 21:27:02
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > Nie rozsmieszaj mnie... dlatego ze jest niesolidnym dluznikiem. Czy ty bys

    Teraz Ty mnie rozsmieszasz... Moze od razu komora gazowa? Dlug dlugiem, ale
    co do tego ma w takim wypadku przymus utrzymywania konta?

    > pozwolil zamknac konto swojego dluznika, dopoki nie splacilby zobowiazania
    ?
    > Jak tak to gratuluje...

    A co to ma wspolnego? Jesli to konto prywatne, to dluznik moze w dowolnej
    chwili otworzyc inne... I co wtedy? Nie znam sie na tym i nie wiem, czy ma
    obowiazek powiadomienia o tym komornika...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2002-03-10 21:36:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Teraz Ty mnie rozsmieszasz... Moze od razu komora gazowa? Dlug dlugiem,
    ale
    > co do tego ma w takim wypadku przymus utrzymywania konta?
    A nagle zdecydowal ze likwiduje, jak komornik blokade zrobil :))

    > A co to ma wspolnego? Jesli to konto prywatne, to dluznik moze w dowolnej
    > chwili otworzyc inne... I co wtedy? Nie znam sie na tym i nie wiem, czy ma
    A rozumiem prywatnie to nie jest dluznikiem ?

  • 9. Data: 2002-03-10 21:54:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego komornik nie zabrał tych 100 zł. ?

    Nie moze... Prawo Bankowe §56 ust 1...
    Zajeciu nie podlegaja srodki zgromadzone na rachunkach oszczednosciowych do
    wysokosci 3x srednich krajowych [bez udzialu w zysku]
    To nie jest cytat z ustawy tylko z mojej pamieci ;)

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 10. Data: 2002-03-10 22:02:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ?
    > Jak tak to gratuluje...

    > Jasne ma takie prawo. Biedny dluznik :))

    Widze, ze wyobraznia nie grzeszysz ;). Jezeli komornik zdecydowal sie na
    zajecie konta to zapewne przedtem zajal wynagrodzenie. O ile osoba o ktorej
    mowa pracuje. Jezeli nie pracuje [np. jest bezrobotna] i nie ma zadnych
    dochodow [np. nie ma prawa do zasilku - nawet jesli ma to zapewne jest to
    kwota ktorej komornik nie moze zajac] to utrzymywanie rachunku jest
    bezsensowne. Komornik nie bedzie mogl wziac kasy [Prawo Bankowe - pisalem
    wyzej], a bank bedzie sobie pobieral oplaty za martwe konto.
    IMHO duzego sensu to nie ma.

    Maciej