  • 11. Data: 2010-05-14 16:57:18
    Temat: Re: Jak anulować umowę na OC auta obowiązującą od 22.maja 2010?
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    > Poszkodowany będzie się sądził z tobą, a nie z UFG (fundusz działa w ramach
    > które określa ustawa - nie są w kompetencjach spory między zakładem a
    > poszkodowanym).

    Nieprawda

    Chłopcy (chłopy?)od PR-u nie odrobiliście lekcji

    uczyć uczyć (się).... jak to mawiał "zwierzak"

  • 12. Data: 2010-05-15 01:00:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Grześ " <a...@g...pl> writes:

    > Poszkodowany będzie się sądził z tobą, a nie z UFG (fundusz działa w ramach
    > które określa ustawa - nie są w kompetencjach spory między zakładem a
    > poszkodowanym). Co do tych tanich zakładów to ostatecznie mylisz się że nie
    > ważne gdzie, byle taniej. Kolega miał stłuczkę z facetem mającym OC w jakimś z
    > TUW'ów. Była policja, określiła jednoznacznie winę sprawcy. Jednak likwidator
    > tego TUW'a sam sobie stwierdził że to mój kolega był winny a notatką policyjną
    > nie przejął się.

    Skad pomysl ze inna firma bedzie sie zachowywac inaczej?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-05-15 08:15:19
    Od: "Grześ " <a...@g...pl>

    > Skad pomysl ze inna firma bedzie sie zachowywac inaczej?

    Pewności nie masz, ale z własnego doświadczenia wiem, że np. Interrisk wypłaca
    bez problemu. Miałem stłuczkę z winy taksówkarza ubezpieczonego w Interrisku.
    Taksówkarz przyznał się, spisaliśmy oświadczenie (nie była wzywana policja).
    Podjechałem do Interriska. Jedyne jakie zastrzeżenie mogę mieć, że wypłacili
    po ok 37 dniach (czyli 7 dni dłużej niż ustawa określa). Nie musiałem chodzić
    po sądach żeby naprawić auto do stanu sprzed szkody. Interrisk a ten TUW - nie
    ma co porównywać. Kontakt bezpośrednio z likwidatorem, a nie z panienką na
    infolinii w direct'cie - też nie ma co porównywać.

  • 14. Data: 2010-05-15 09:59:48
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Grześ " <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę nie ma potrzeby robić polis w tych directach polis. Ja np. w
    > Generali
    > z 60 % zniżką mógłbym oszczędzić 20 zł w ciągu roku, ale wolę jednak
    > zakład
    > który ma główny oddział w Polsce podlegający pod polski nadzór i polskie
    > prawo.

    Mozesz rozwinac?

    Wzglednie wyjasnic czym rozni sie w kontekscie prawa polskiego Generali TU
    S.A. nalezace do Assicurazioni Generali S.P.A. od Interrisk TU S.A.
    nalezacego do Wiener Städtische Versicherung AG?

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 15. Data: 2010-05-15 15:32:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grześ " hsll6m$etv$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > ma co porównywać. Kontakt bezpośrednio z likwidatorem, a nie z panienką na
    > infolinii w direct'cie - też nie ma co porównywać.

    Możesz napisać słów kilka o tej ustawie i 30 dniach?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-05-15 16:37:57
    Od: "Grześ " <a...@g...pl>

    > Możesz napisać słów kilka o tej ustawie i 30 dniach?

    Kodeks cywilny - dział Ubezpieczenia - art. 817

  • 17. Data: 2010-05-15 17:09:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 13:39:50 -0700 (PDT), MK napisał(a):

    > Czyli poza siedziba firmy... Chyba masz co najmniej 10 dni na
    > odstapienie,

    To prawo nie dotyczy ubezpieczeń

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2010-05-15 17:14:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grześ " hsmil5$qs9$...@i...gazeta.pl

    > Kodeks cywilny - dział Ubezpieczenia - art. 817

    Dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-05-15 17:43:53
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 15 Maj, 19:09, scream <n...@p...pl> wrote:

    > To prawo nie dotyczy ubezpieczeń

    KC Art. 812
    § 4. Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres dłuższy niż
    sześć miesięcy ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy
    ubezpieczenia, w terminie 30 dni, a w przypadku gdy ubezpieczający
    jest przedsiębiorcą w terminie 7 dni, od dnia zawarcia umowy.
    Odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie zwalnia ubezpieczającego z
    obowiązku zapłacenia składki za okres, w jakim zakład ubezpieczeń
    udzielał ochrony ubezpieczeniowej.

    MK

  • 20. Data: 2010-05-15 18:16:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 10:43:53 -0700 (PDT), MK <m...@i...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie zwalnia ubezpieczającego z
    >obowiązku zapłacenia składki za okres, w jakim zakład ubezpieczeń

    Ale OC komunikacyjne jest ubezpieczeniem, które warunki ma określone we własnej
    ustawie, a nie w OWU + KC.

    --
    Sławomir Szyszło