  • 1. Data: 2010-05-13 19:50:42
    Temat: Jak anulować umowę na OC auta obowiązującą od 22.maja 2010?
    Od: konsultant <k...@g...pl>

    Czy i w jaki sposób mogę anulować i domagać się zwrotu pieniędzy za
    umowę OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę
    podpisał tata u tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej
    w Liberty Direct..

  • 2. Data: 2010-05-13 19:54:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "konsultant" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę podpisał tata u
    > tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej w Liberty

    Anulować chyba nie (chyba że na zasadzie przysługi pośrednika), ale zawsze
    możesz wypowiedzieć umowę, co się chyba będzie wiązać ze zwrotem 100%
    składki.

  • 3. Data: 2010-05-13 19:55:44
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 13 Maj, 21:50, konsultant <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > umowę OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę
    > podpisał tata u tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej

    Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    zawiera się na okres 12 miesięcy[...].

    Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    ulega rozwiązaniu:
    1) z upływem okresu, na który została zawarta;
    2) z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;
    3) z dniem odstąpienia od umowy w przypadku określonym w art. 29 ust.
    3;
    4) w przypadkach określonych w art. 31 ust. 1 i 4; /zbycie pojazdu/
    5) z chwilą udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania
    pojazdu mechanicznego w okolicznościach niepowodujących zmiany
    posiadacza, z uwzględnieniem art. 79 ust. 1 pkt 5 ustawy - Prawo o
    ruchu drogowym;
    6) z upływem 3 miesięcy od dnia ogłoszenia upadłości zakładu
    ubezpieczeń, z uwzględnieniem art. 474 i art. 476 ustawy z dnia 28
    lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. Nr 60, poz.
    535).

    W skrócie - prawnie tak naprawdę rozwiązanie takiej umowy jest
    niemożliwe z powodu tego, że znalazłeś ubezpieczenie taniej. Jeśli
    ochrona jeszcze się nie zaczęła to TU może Ci pójść na rękę i umowę
    rozwiązać, ale nie musi.

  • 4. Data: 2010-05-13 20:39:50
    Od: MK <m...@i...pl>

> [...]
    > umowę OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę
    > podpisał tata u tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej

    Czyli poza siedziba firmy... Chyba masz co najmniej 10 dni na
    odstapienie, ja sie spotkalem z przypadkami kiedy bylo mozna odstapic
    w ciagu 30 dni (tyle, ze przy ubezpieczeniu sprzedanym do produktu
    bankowego).

    MK

  • 5. Data: 2010-05-14 12:09:35
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej w Liberty Direct..

    przestan, to cirka 12zl miesiecznie wiecej - chce ci sie?

  • 6. Data: 2010-05-14 13:32:06
    Od: "Grześ " <a...@g...pl>

    konsultant <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > umowę OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę
    > podpisał tata u tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej
    Uważałbym na polisy w tzw. directach. Po pierwsze z tego co słyszałem Liberty
    nie podlega pod polski nadzór ubezpieczeniowy. W razie sporu sądowego rozprawa
    może być w USA - ale raczej do niej nie dojdzie, bo poszkodowany ciebie
    zaskarży przed sądem polskim. Po drugie ja osobiście wolę mieć do czynienia z
    żywą osobą czy to agentem czy pracownikiem oddziału towarzystwa. Na
    infoliniach często pracują wynajęci ludzie nie mający większego pojęcia o
    ubezpieczeniach, a rozmawia się z nimi jak z robotami. Przemyśl czy 140 zł to
    warto bo to nawet nie jest 1krotne zatankowanie do pełna baku.

  • 7. Data: 2010-05-14 13:41:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Grześ " <a...@g...pl> writes:

> [...]
    > może być w USA - ale raczej do niej nie dojdzie, bo poszkodowany ciebie
    Raczej Hiszpanii jeśli już.
    KJ

    The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
    everything.
    -- Yeats

  • 8. Data: 2010-05-14 13:43:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Grześ " <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > ubezpieczeniach, a rozmawia się z nimi jak z robotami. Przemyśl czy 140 zł
    > warto bo to nawet nie jest 1krotne zatankowanie do pełna baku.

    IMO warto nawet 10 zł, bo to obowiązkowe ubezpieczenie OC. A z tym agentem
    czy pracownikiem oddziału to dałeś do pieca...

  • 9. Data: 2010-05-14 13:57:50
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    MarekZ pisze:

    > IMO warto nawet 10 zł, bo to obowiązkowe ubezpieczenie OC. A z tym
    > agentem czy pracownikiem oddziału to dałeś do pieca...

    Dopiszę się pod Markiem.
    OC, to nie "usługa", nawet nie "ubezpieczenie". To haracz, podatek.
    Im zapłacę mniej, tym dla mnie lepiej. A - że potem poszkodowany będzie
    miał problem, to niech się żre z UFG, kolejną pijawką.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 10. Data: 2010-05-14 14:10:55
    Od: "Grześ " <a...@g...pl>

    > OC, to nie "us=B3uga", nawet nie "ubezpieczenie". To haracz, podatek.
    > Im zap=B3ac=EA mniej, tym dla mnie lepiej. A - =BFe potem poszkodowany b=EA=
    > dzie=20
    > mia=B3 problem, to niech si=EA =BFre z UFG, kolejn=B1 pijawk=B1.

    Poszkodowany będzie się sądził z tobą, a nie z UFG (fundusz działa w ramach
    które określa ustawa - nie są w kompetencjach spory między zakładem a
    poszkodowanym). Co do tych tanich zakładów to ostatecznie mylisz się że nie
    ważne gdzie, byle taniej. Kolega miał stłuczkę z facetem mającym OC w jakimś z
    TUW'ów. Była policja, określiła jednoznacznie winę sprawcy. Jednak likwidator
    tego TUW'a sam sobie stwierdził że to mój kolega był winny a notatką policyjną
    nie przejął się. Ostatecznie sprawa była w sądzie, sprawca też był wzywany na
    przesłuchania. TUW przegrał, ale się odwoływał (aktualnie chyba jest w trakcie
    apelacji). Więc widzisz kupujesz polisę tanim zakładzie pomyśl że
    1. ktoś ciebie może uderzyć ubezpieczony w TU "Krzak" i to ty będziesz później
    bujał się z cwaniakami odmawiającymi wypłaty.
    2. możesz być jako sprawca ciągany po sądach jako świadek (strata czasu i nerwów)
    3. jeśli takim TU "krzak" jest firma mająca siedzibę w Hiszpanii może ci
    powiedzieć "sory gregory, ale będziemy się sądzić w Hiszpanii gdzie mamy
    siedzibę". Ja osobiście podałbym do sądu w Polsce sprawcę i to niech on się
    buja ze swoim towarzystwem w hiszpanii.

    Naprawdę nie ma potrzeby robić polis w tych directach polis. Ja np. w Generali
    z 60 % zniżką mógłbym oszczędzić 20 zł w ciągu roku, ale wolę jednak zakład
    który ma główny oddział w Polsce podlegający pod polski nadzór i polskie prawo.