  • 31. Data: 2011-01-17 12:05:38
    Temat: Re: /Emerytury/ I i II filar w ZUS, OFE zostaje 2,3%
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 16 Jan 2011 15:03:10 -0800 (PST), MK <m...@i...pl> wrote:

    >BTW czy wiesz jakie sa koszty obslugi skladek w ZUS? 0,8% bierze za
    >samo przekazanie czesci skladki do OFE :). A moja jest dlatego, ze jak

    A OFE bierze (brało?) 7% za kupowanie obligacji RP. Czy jeśli jeden
    złodziej kradnie kilkakrotnie mniej niż drugi, to przestaje być
    złodziejem? :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 32. Data: 2011-01-17 12:16:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.01.2011 13:05), Jarek Andrzejewski wrote:

    > A OFE bierze (brało?) 7% za kupowanie obligacji RP. Czy jeśli jeden
    > złodziej kradnie kilkakrotnie mniej niż drugi, to przestaje być
    > złodziejem? :-)

    Złodziej czy nie złodziej, to ja jednak wolę mieć moją kasę ulokowaną w
    obligacjach niż w zapewnieniu państwa że będzie dobrze.

    Mimo że za jedno i drugie tak czy inaczej ręczy to samo państwo.

    p. m.

  • 33. Data: 2011-01-17 12:53:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 17 Jan 2011 13:16:32 +0100, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Złodziej czy nie złodziej, to ja jednak wolę mieć moją kasę ulokowaną w
    >obligacjach niż w zapewnieniu państwa że będzie dobrze.
    >
    >Mimo że za jedno i drugie tak czy inaczej ręczy to samo państwo.

    no właśnie, zapewnienie tyle samo warte. Dlaczego więc sądzisz, że
    jedno jest bardziej "pewne" niż drugie?
    Obligacje przedwojenne też są równie "pewne"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 34. Data: 2011-01-17 13:11:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.01.2011 13:53), Jarek Andrzejewski wrote:

    > no właśnie, zapewnienie tyle samo warte. Dlaczego więc sądzisz, że
    > jedno jest bardziej "pewne" niż drugie?

    Bo w przypadku złamania umowy z posiadaczami obligacji państwo zadziera
    z silnymi, często z silniejszymi od siebie, naraża na szwank swoją
    reputację na rynkach i tak dalej.

    W przypadku złamania umowy z własnymi obywatelami to jest jego
    wewnętrzna sprawa.

    > Obligacje przedwojenne też są równie "pewne"?

    Jak będzie III WŚ to tylko złoto głęboko schowane jest pewne, a i to pod
    warunkiem że zużyjesz je *po* wojnie a nie w trakcie :). Ale zakładam
    mniej dramatyczne okoliczności przyrody.

    p. m.

  • 35. Data: 2011-01-17 13:12:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:3re8j6d86c5ueom0bbgnmdv8s8ck676vgf@4ax.
    com...

    > no właśnie, zapewnienie tyle samo warte. Dlaczego więc sądzisz, że
    > jedno jest bardziej "pewne" niż drugie?
    > Obligacje przedwojenne też są równie "pewne"?

    Wydaje mi się, że jest duża różnica. Obligacje są wyceniane obiektywnie na
    rynku. Można je w razie czego próbować sprzedawać. Z obietnicą emerytalną
    nie można zrobić nic. Tylko w nią ewentualnie żarliwie wierzyć. Do kompletu
    można też solennie obiecać rządowi, że będzie się grzecznym, to może wtedy
    mniej zabiorą... :)

  • 36. Data: 2011-01-17 13:54:29
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 17 Sty, 13:05, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > A OFE bierze (bra o?) 7% za kupowanie obligacji RP. Czy je li jeden
    > z odziej kradnie kilkakrotnie mniej ni drugi, to przestaje by
    > z odziejem? :-)
    > --

    A nie zwrociles uwagi na to, ze to wlasnie Parlament RP nakazal
    kupowac te obligacje?

    Rozumiem, ze zlodziejem nazywasz kazdego kto dziala w ramach prawa?
    Np. takiego ludzika, ktory w sklepie osiedlowym sprzedaje bulki po 35
    gr, bo przeciez w hipermarkecie sprzedaja je po 12gr i na tym
    zarabiaja :). Hm... a moze to hipermarket jest zlodziejem, bo
    sprzedajac po 12gr zabiera kase tym, ktorzy sprzedaja po 35gr?

    MK

  • 37. Data: 2011-01-17 14:45:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 17 Jan 2011 05:54:29 -0800 (PST), MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >Np. takiego ludzika, ktory w sklepie osiedlowym sprzedaje bulki po 35
    >gr, bo przeciez w hipermarkecie sprzedaja je po 12gr i na tym

    nikt mi pod groźbą siły nie każe kupować bułek. Z "usług" OFE
    - niestety tak.
    Ale masz rację, to nie OFE mnie zmusza, a państwo. OFE tylko "korzysta
    z okazji".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2011-01-18 07:19:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dużo gadania o nic a tak naprawdę ta decyzja dość jednoznacznie wskazuje
    na kogo nie będę głosować. Tylko kurka doskonale wiem na kogo głosować
    nie będę, a tych na których zagłosować mógłbym i mieliby jakąkolwiek
    szansę - nie widać. :(
    Marx
    Ps. tak się tylko wyżalić chciałem bo się politycy tak chwalili jaką to
    odwalili reformę emerytalną najlepszą w Europie i w ogóle i
    zabezpieczenia i Linda i dziadek w Toyocie, a wyszło jak zwykle...

  • 39. Data: 2011-01-18 07:47:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 15:45:57 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Ale masz rację, to nie OFE mnie zmusza, a państwo. OFE tylko "korzysta z
    > okazji".

    A wiesz ile oni się musieli natrudzić i pewnie zapłacić, żeby mogli
    "korzystać" z takiej "okazji" ;)

    --
    xbartx

  • 40. Data: 2011-01-18 08:19:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 08:47, xbartx pisze:

    > A wiesz ile oni się musieli natrudzić i pewnie zapłacić, żeby mogli
    > "korzystać" z takiej "okazji" ;)

    Sugerujesz, że polski system emerytalny powstał na bazie oszustwa i
    korupcji? Nie, to niemożliwe. Przecież mamy demokrację.

    --
    Liwiusz