  • 1. Data: 2008-09-29 06:55:13
    Temat: Dziwny zapis w umowie kredytowej - multibank
    Od: "LET ki" <l...@N...gazeta.pl>

    Co sądzicie o takim zapisie w umowie kredytowej? Czy to jest potencjalnie
    "niebezpieczne" dla kredytobiorcy?

    4. Kredytobiorca zobowiązuje się ponadto, iż w okresie do pełnej spłaty
    zobowiązań nie będzie bez uprzedniej zgody Multibanku wyrażonej na piśmie:
    1) zaciągać kredytów/pożyczek

    btw, czy ktoś ma może kredyt w multi i może podzielić się uwagami? Będę wdzięczny.

    --
    pzdr
    LETki

  • 2. Data: 2008-09-29 08:16:44
    Temat: Re: Dziwny zapis w umowie kredytowej - multibank
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LET ki" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) zaciągać kredytów/pożyczek
    >
    > btw, czy ktoś ma może kredyt w multi i może podzielić się uwagami? Będę

    Ja mam w Multi WWJ. To jest martwy zapis. Ja go w każdym razie całkowicie
    olewam.

    marekz

  • 3. Data: 2008-09-29 08:20:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    LET ki pisze:
> [...]
    > 1) zaciągać kredytów/pożyczek
    >
    > btw, czy ktoś ma może kredyt w multi i może podzielić się uwagami? Będę wdzięczny.

    Zapis "sam w sobie" dziwny nie jest - całkiem sporo innych banków
    ma/miało coś podobnego.

    Ja prawdę mówiąc byłem zdziwiony, że przy okazji brania kredytu, właśnie
    w Multibanku, takiego zapisu nie miałem.

    Czy niebezpieczny? Trzeba pamiętac, że wzięcie czegoś na raty to też
    zwykle jest kredyt bankowy. Podobnie KK supermarketowa.
    KJ

  • 4. Data: 2008-09-29 08:23:44
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > Ja mam w Multi WWJ. To jest martwy zapis. Ja go w każdym razie całkowicie
    > olewam.

    I pewnie bedzie martwy do momentu, az kredytobiorca zacznie miec problemy ze
    splata kredytu. Wtedy bank bedzie mial podkladke, a moze nawet zacznie
    straszyc goscia kodeksem karnym.

  • 5. Data: 2008-09-29 08:35:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pitero" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I pewnie bedzie martwy do momentu, az kredytobiorca zacznie miec problemy
    > ze splata kredytu. Wtedy bank bedzie mial podkladke, a moze nawet zacznie
    > straszyc goscia kodeksem karnym.

    Ja myślę, iż jest to tego rodzaju zapis, który pozostaje martwy cokolwiek
    się nie dzieje. Tak jak np. zapis, że nie obowiązują jakieś tam przepisy
    ustaw, który Multi też wprowadza do umów (coś ze służbą wojskową jest to
    związane).

    marekz

  • 6. Data: 2008-09-29 09:47:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    >
    > Czy niebezpieczny? Trzeba pamiętac, że wzięcie czegoś na raty to też
    > zwykle jest kredyt bankowy. Podobnie KK supermarketowa.

    Jeszcze zależy jaki to kredyt. Jak hipoteczny - uważałbym go za
    niebezpieczny.

    Ja mam podobny w BPH, tyle że tam jest jeszcze "na kwotę wyższą niż 10 tys
    zł" :).

    p. m.

  • 7. Data: 2008-09-29 09:54:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Jeszcze zależy jaki to kredyt. Jak hipoteczny - uważałbym go za
    > niebezpieczny.

    Jakie widzisz niebezpieczeństwo? Że bank dla zgrywy wypowie terminowo
    spłacany kredyt pod tym pretekstem? A jaki to zysk dla banku?

    Albo że wypowie nieterminowo spłacany kredyt, podczas gdy w przypadku braku
    "dodatkowych kredytów" by nie wypowiedział?

    Zapis jest absurdalny i tyle.

    marekz

  • 8. Data: 2008-09-29 10:08:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    [...]

    > Albo że wypowie nieterminowo spłacany kredyt, podczas gdy w przypadku
    > braku "dodatkowych kredytów" by nie wypowiedział?
    Ale np. może postraszyć KK, to zawsze jest jakiś dodatkowy argument
    przeciwko kredytobiorcy :)

    > Zapis jest absurdalny i tyle.

    Zdaje się, że taki zapis "bezwarunkowy" (tj. bez określenia kwoty czy
    sumy "dodatakowych" zobowiązań) został uznany za klauzule niedozwoloną.
    KJ

  • 9. Data: 2008-09-29 10:28:27
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Ale np. może postraszyć KK, to zawsze jest jakiś dodatkowy argument
    > przeciwko kredytobiorcy :)

    Hmm, kk w sensie kodeks karny? Wydaje mi się, że tu w grę mogłaby jedynie
    wchodzić jakaś "odpowiedzialność cywilna". Żeby na karną się narazić, to już
    by chyba trzeba być idiotą, w znaczeniu żeby tak jakoś samemu na siebie
    donieść, że to celowo i zamiarem wyłudzenia te kolejne kredyty sie brało.

    > Zdaje się, że taki zapis "bezwarunkowy" (tj. bez określenia kwoty czy sumy
    > "dodatakowych" zobowiązań) został uznany za klauzule niedozwoloną.

    Nie wiem. Ja to obśmiałem biorąc WWJ. Doradcy, z którymi podpisywałem umowę
    też z tego co pamiętam nie traktowali tego zbyt poważnie. W każdym razie "w
    międzyczasie" tak sumarycznie to wziąłem "kredytów" na ponad 0,4M, co jest
    sumą znacznie wyższą niż kwota WWJ, w BIK to widać, bank to widzieć musiał,
    bo w międzyczasie brałem też KK Multi, a BRE zawsze zagląda do BIK, no i
    bank to olał. Więc zapewne sami sobie zdają sprawę, że jest to absurdalne i
    traktują to jako dodatkowe narzędzie "dyscyplinujące", które działa na co
    naiwniejszych i ostrożniejszych. Tak przynajmniej ja to odbieram.

    Bankom zależy na terminowej spłacie kredytów. Pozostałe "wymogi" to gadżety
    i dekoracje.

    marekz

  • 10. Data: 2008-09-29 10:40:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Albo że wypowie nieterminowo spłacany kredyt, podczas gdy w przypadku
    > braku "dodatkowych kredytów" by nie wypowiedział?

    bank "dla zgrywy" nie moze wypowiedziec umowy kredytu, są w niej określone
    sytuacje kiedy moze to zrobic...
    w mojej umowie również mam zapis jak w temacie, ale przecież nie bede
    zglaszal bankowi np. tego, ze kupilem toster za 80 zl na 12 rat (to tylko
    przyklad)

    podobnych (martwych) zapisow w umowie jest wiecej, mam np. ze musze
    przelewac wynagrodzenie na rachunek w banku gdzie mam hipo, co jakis czas
    bank mi przysyla pisemka (list zwykly, bez podpisu pracownika), ze tego nie
    robie i co.....i nic, bo wiem, ze bank na tej podstawie umowy mi
    wypowiedziec nie moze
    --
    pozdrawiam
    RobertS