  • 1. Data: 2011-10-23 20:16:35
    Temat: Dochód czy strata? Rozliczenia ze sprzedaży.
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    Mam pytanie do znających to z autopsji. Jestem ciekaw jak będzie
    wyglądała następująca sytuacja przy sprzedaży akcji. Oto przykład:

    styczeń: zakup 44 akcji X za 15 zł
    marzec: zakup 50 akcji X za 12 zł
    lipiec: zakup 44 akcji X za 9 zł
    październik: sprzedaż 44 akcji za 11 zł

    Jak to będzie rozliczone? Będzie uznany dochód 2 zł na akcję czy może
    strata 4 zł na akcję? Jak to jest dopasowywane?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-10-23 20:44:55
    Temat: Re: Dochód czy strata? Rozliczenia ze sprzedaży.
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Lukasz" <k...@a...pl[usun]> wrote in message
> [...]
    >
    > Jak to będzie rozliczone? Będzie uznany dochód 2 zł na akcję czy może
    > strata 4 zł na akcję? Jak to jest dopasowywane?

    FIFO,

    strata 44 x (11-15) = -176

    george

  • 3. Data: 2011-10-23 20:54:33
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 23.10.2011 22:44, george pisze:

    > FIFO,
    >
    > strata 44 x (11-15) = -176

    Dzięki za odpowiedź. Czyli gdyby była sprzedaż 60 akcji to wtedy by było:

    44 * (11 - 15) + 16 * (11 - 12) = -192
    ?

  • 4. Data: 2011-10-23 21:07:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Dzięki za odpowiedź. Czyli gdyby była sprzedaż 60 akcji to wtedy by było:
    >
    > 44 * (11 - 15) + 16 * (11 - 12) = -192
    > ?

    tak.
    First in, first out.

    george

  • 5. Data: 2011-10-23 21:15:56
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    Dzięki za odpowiedź. Przyda się :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-10-24 13:02:30
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-10-23 22:16, Lukasz pisze:
> [...]
    >
    > Jak to będzie rozliczone? Będzie uznany dochód 2 zł na akcję czy może
    > strata 4 zł na akcję? Jak to jest dopasowywane?

    Mam pytanko czy tylko ja płacę podatek jak mam zysk z akcji, czy też
    można odliczyć od podatku stratę z akcji ?

    Czyli zarabiam to mi zabierają
    Tracę to nic nie dają ...

    gregor

  • 7. Data: 2011-10-24 13:27:27
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "gregor" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli zarabiam to mi zabierają
    > Tracę to nic nie dają ...

    Tak i nie - masz 5 lat na odliczenie strat.

    --
    marfi

  • 8. Data: 2011-10-24 20:14:23
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 24.10.2011 15:27, marfi pisze:
    > Użytkownik "gregor" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak i nie - masz 5 lat na odliczenie strat.

    Z tego co wiem to 5 lat tylko że np. jak bedzie pit w kwietniu 2012 to
    będzie można odliczyć 100% straty, natomiast jak tego się nie zrobi to w
    kolenych latach można maks 50%, czyli w dwóch kolejnych latach można
    rozliczyć 50% i 50% a nie na raz. Mam nadzieję że w miarę zrozumiale to
    napisałem.

  • 9. Data: 2011-10-24 20:37:53
    Temat: Odp: Dochód czy strata? Rozliczenia ze sprzedaży.
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "gregor" kochamy go:

    > Mam pytanko czy tylko ja płacę podatek jak mam zysk z akcji

    Tak! Reszta jakoś nie doświadczyła jeszcze tej przyjemności;-)

    Zdroofka Johnny