  • 1. Data: 2002-09-10 10:45:07
    Temat: Czy karty mogą być obok siebie?
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    Mam świeżą kartę (5 miesięcy). Czasem obsługujący POS twierdzi, że moja
    karta nie jest akceptowana. Ostatnio taki gostek powiedział, że pewnie
    trzymałem ją obok innej karty. Ale w wielu innych POSach nie mam z tym
    kłopotu. Zauważyłem, że to zależy od tego jak szybko przesuwana jest
    karta w POSie (choć wspomniany gostek twierdził, że próbował na wiele
    sposobów i żebym ją wymienił).
    Co o tym sądzicie?
    Bo czasem to nieźle można narobić sobie kłopotu (siedząc w knajpce bez
    kasy, a potem karta nie działa...)

    pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2002-09-10 11:05:31
    Temat: Re: Czy karty mogą być obok siebie?
    Od: d...@p...onet.pl

    Jeśli trzymasz karty w różnych przegródkach to ryzyko uszkodzenia karty jest
    minimalne. Pewien stopień ryzyka jest w momencie kiedy dwie karty stykają się
    paskami ale i tak nie ma co przesadzać. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że o
    wiele częściej przyczyną uszkodzenia paska megnetycznego (nie liczę skosowania
    karty) jest wpływ temperatury (Najczęściej karty są noszone w portfelu a ten w
    spodniach w tylnej kieszeni). Podróżójąc np w zimie nszym kochanym PKP można
    nieźle ugotować karty w kieszeni. Ogólnie podsumowując karty nie jest tak łatwo
    rozmagnesować jeśli się ją dobrze przechowuje

    Pozdrowienia
    Bankomat

  • 3. Data: 2002-09-10 11:17:17
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Czy karty mogą być obok siebie?
    Moje nie maja wyboru =P

  • 4. Data: 2002-09-10 12:59:19
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    > Moje nie maja wyboru =P

    No właśnie. Czyli gostek ściemniał???
    Mam je obok siebie i paski magnetyczne dzieli tylko grubość plastiku
    karty.
    Czyli co może byc przyczyną nieczytania w POS (założenie: karta jest
    czytana w wielu innych POS)? Nieodpowiednia prędkość przesuwu karty czy
    kiepskiej jakosci POS?

    pozdrawiam
    Hubert

  • 5. Data: 2002-09-10 13:00:45
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Czyli co może byc przyczyną nieczytania w POS (założenie: karta jest
    > czytana w wielu innych POS)? Nieodpowiednia prędkość przesuwu karty czy
    > kiepskiej jakosci POS?
    Albo uszkodzony POS albo tragiczny stan paska magnetycznego.

  • 6. Data: 2002-09-11 07:59:55
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    > Albo uszkodzony POS albo tragiczny stan paska magnetycznego.

    Ale pasek jest chyba OK, bo przecież piszę, że w wielu innych POSach nie ma
    problemu.
    Dopytuję się tak uparcie, bo często bywam w tamtym miejscu i do tej pory
    płaciłem bez przygód. A teraz chciałbym wiedzieć co powiedzieć.

    pozdrawiam
    Hubert

    PS. I sorry za dociekanie.

  • 7. Data: 2002-11-08 06:31:58
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Tue, 10 Sep 2002 14:59:19 +0200, Hubert <h...@w...pl>
    napisał(-a):

    >No właśnie. Czyli gostek ściemniał???
    >Mam je obok siebie i paski magnetyczne dzieli tylko grubość plastiku
    >karty.

    karty dostarczane od producenta są w pudełkach po 150-200 sztuk. Karta
    w kartę...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski